دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
بیانیه هیات داوران چهارمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر مازندران، توسط استاد اکبر کریمی از داوران این جشنواره، قرائت شد.

به گزارش آوای خزر، چهارمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر مازندران با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و به همت سازمان بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ و رسانه استان در 13 محور برگزار گردید. از 650 اثر ارسالی به جشنواره 446 اثر واجد شرایط داوری شناخته شد.

داوران به اتفاق به این عقیده‌اند که جشنواره ابوذر مازندران چه از نظر محتوایی و چه از نظر شکلی یکی از پربارترین جشنواره‌های کشور می‌باشد. پادکست‌های ارائه شده به جشنواره دارای اطلاعات مفید، داستان‌های جالب و بیان متفاوت بود، اینفوگرافیک‌ها ساده‌سازی اطلاعات و بیان تصویری را با طراحی‌های عالی ارائه می‌کردند و موشن گرافیک‌ها گامی بلند به سوی بهتر شدن را در خود داشتند.

در بخش عکس و گزارش ویدئویی- گزارش خبری، تصویری، حضور مستندسازان، عکاسان و هنرمندان گرافیست بسیار کمرنگ بود که شایسته است در دوره‌‌های آینده تولیدات بهتری را شاهد باشیم، همکاران عزیز باید در شناخت اولویت‌های اجتماعی و بیان ملی با توجه به شاخصه‌های بومی توجه بیشتری داشته باشند.

در بخش مصاحبه «بومی دیدن» و «محلی‌نویسی» جای قدردانی دارد همکاران جوان ما در سوژه‌‌یابی مثل محیط‌زیست، تولید، نخبه‌های علمی و ورزشی‌ و کرونا در استان، آسیب‌های جامعه، ایثارگری، هنر بومی و قصه مردان دفاع و مقاومت و شهادت به درستی تلاش دارند نقش خود را در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نشان دهند.

در بخش یادداشت و سرمقاله همکاران جوان ما فراموش نکنند یادداشت‌نویسی نیاز به ضر ورت نگارش قوی‌تر از معمول دارد در این مهارت کسانی موفق‌ترند که قلمی پرکرشمه‌تر و توانا‌تر دارند روزنامه‌نگاری که بیشتر می‌خواند و بیشتر می نویسد به‌طور معمول قوی‌تر و جذاب‌تر می‌تواند یادداشت بنویسید نوشتن سر مقاله از وظایف سردبیر، مدیرمسئول و یا مسئول ارشد نشریه است سرمقاله به قدرت قلم، توان استدلال و گسترده بودن آگاهی‌های اجتماعی  نیاز دارد، درازنویسی و کشدار نوشتی آفت بزرگ حرفه روزنامه‌نگاری است.

در بخش گزارش خبری زاویه نگاه‌های گزارشگر می‌تواند بینش تازه‌ای را در مخاطب ایجاد نماید تا منجر به جذابیت و منحصربه‌فرد شدن گزارش شود همکاران جوان ما باید اصول گزارش‌نویسی و دسته‌بندی‌‌های آن را در گزارش خبری، تحلیلی و پژوهشی همراه با ساختار خاص آنها که به تولید محتوا در قالب‌های متفاوت می‌انجامد در نظر داشته باشند.

در بخش گزارش تحلیلی و تحقیقی بعضی از آثار متاسفانه به یادداشت و مقاله شباهت داشته و در عین حال بعضی از آثار میزگرد است یا مصاحبه به جای گزارش تحلیلی یا تحقیقی ناگفته نماند تیترهای غیرجذاب و پرکشش، توجه نداشتن به ایجاز و خلاصه‌نویسی و رعایت نکردن آیین نگارش فارسی در تعدادی از آثار دیده می‌شد.

در بخش تیتر همکاران عزیز ما در مازندران باید به ضرب آهنگ تیتر، موسیقی تیتر، ایجاز در تعداد کلمات تکراری نبودن کلمات‌، ارتباط مستقیم و بدون ابهام تیتر و موضوع، منطقه‌ای بودن موضوع و جذابیت در انتقال پیام به مثابه یک قلاب در جذب مخاطب دقت داشته باشند.

در مجموع، نگاه دقیق‌تر به سوژه‌ها و پرداختن عمیق به جزئیات تاکید بیشتر به سوژه‌های محلی و بومی، پرهیز از کلی‌گویی و تطویل‌ کلام تاکید بر رعایت ایجاز، بیان مستند و به دور از حب و بغض مسائل و رعایت تکنیک‌های عرصه‌های مختلف روزنامه‌نگاری اصولی هستند که رعایت آنها نقش به‌سزایی در اعتلای سطح آثار خواهد داشت.

شایان تاکید است که عدم آشنایی جمعی از شرکت‌کنندگان در جشنواره با تکنیک‌های روزنامه‌نویسی، موضوع و محتوای اغلب آثار را تحت‌الشعاع قرار داده است که به باور هیات داوران برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی با شیوه‌های مختلف روزنامه‌نگاری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

هیات داوران هر چند احتمال خطاهای سهوی را در ارزیابی‌های خود منتفی نمی‌داند ولی با تمام توان کوشیده است در کمال بی‌طرفی و تنها با رعایت معیارهای علمی و حرفه‌ای، آثار برجسته‌تر را برگزینند.

بدیهی است معرفی آثار برتر به معنای نادیده گرفتن اعتبار و ارزش سایر آثار نیست.

هیات داوران چهارمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر مازندران

اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار، بهروز فرهمند، اکبر کریمی، محمد رضایی و حسین بهرامی بهمن‌ماه 1401

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها