دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
فرماندار ساری در گفتگو با آوای خزر:
ساری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است
نماینده عالی دولت در ساری با قدردانی از تلاش پرسنل راهداری، دهیاری، شهرداری و بخشداری در پاکسازی مناطق شهری و روستایی این شهرستان، اعلام کرد که مرکز مازندران آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
آوای خزرسعید منصوری: فرماندار شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در پی ابلاغ شیوه‌نامه پاکسازی معابر، سواحل و رودخانه‌ها از زباله و نخاله که با دستور استاندار مازندران صورت گرفت؛ شهرستان ساری نیز عملیات پاکسازی معابر و خیابان‌های اصلی پرتردد و زیباسازی محیط‌های روستایی را با همت شهرداران، راهداری، بخشداری، و دهیاری‌ها در حال انجام دارد.

محمدعلی نوبخت ادامه داد: ستاد خدمات نوروزی و ستاد پاکسازی نیز در شهرستان ساری شکل گرفت و با برنامه‌ریزی مدون و ایجاد تیم‌های جهادی در کوتاهترین زمان ممکن پاکسازی معابر و خیابان‌های اصلی و پرتردد و زیباسازی‌های محیطی و منظرآرایی آغاز شد.

فرماندار ساری با تقدیر ویژه از دهیاران و بخش‌های شش‌گانه شهرستان ساری که در حال تلاش و پیگیری این موضوع هستند، قدردانی و بیان کرد: با همت این زحمتکشان، تمام ظرفیت‌ها در حوزه‌های گردشگری و تفریحی با ایجاد تمهیدات و شرایط خوب به منظور آماده‌سازی فضای پرنشاط و شاد برای هموطنان عزیز به کار گرفته شده است.

نوبخت با اعلام اینکه شهرستان ساری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است، گفت: برخی دوستان این همه تلاش و کوشش همکاران ما در حوزه راهداری، دهیاری، شهرداری و بخشداری را ندیدند و با یک نگاه مغرضانه به مسئله نگاه کردند.
 
ساری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است
وی ادامه داد: این افراد بدانند که شهرستان ساری با ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر جمعیت به عنوان مرکز استان از نخبگان و علما و بزرگان خوبی برخوردار است و با این وحدت، همدلی و همراهی که بین شورا‌های شهرستان، شهر و بخش، شهرداران، و دستگاه‌های متولی وجود دارد، نوروزی زیبا و خاطره‌انگیزی را برای میهمانان خود رقم می‌زند.

نماینده عالی دولت در ساری اظهار داشت: آن‌هایی که به مرکز استان حسادت می‌ورزند و در هر جایگاهی که هستند این پویایی و شکوفایی را که با وحدت و همدلی بین مجموعه حوزه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی و نیرو‌های امنیتی شکل گرفته است را نمی‌توانند ببینند بدانند که ساری به بهترین شکل ممکن آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
 

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار