دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
عضو انجمن مخترعان ایران خبرداد
تولید کود ترکیبی برای نجات طبیعت
عضو انجمن مخترعان ایران از تولید کود ترکیبی برای نگهداری آب بین یک تا سه ماه زیر درختان در مناطق نیمه خشک و بیابانی خبر داد و گفت: این کود در تامین آب مورد نیاز درختان تاثیر مهمی دارد.

به گزارش آوای خزر به نقل از سایت بازار؛ عباس احمدی با اظهار اینکه تولید کود کمپوست در مازندران سخت است، افزود: با روش ابداعی و شیوه به کار رفته توانستیم، مسائل و محدودیت های فراروی تولیدکود کمپوست را از بین بریم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ با مصوبه شورای تامین استانداری قزوین توانستیم یک هکتار زمین را احیا و مشکل زباله‌تر را حل کنیم ولی قدرت مافیا بیش از قدرت ما و قانون بود.

وی از تولید کودی خبر داد که می‌تواند آب را یک تا سه ماه در ریشه درختان در مناطق بیابانی و نیمه خشک نگهداری می‌کند، افزود: در این کود یک گرم کود شیمیایی نیست و برای درختان کنار خیابان و بیابانی تاثیر به سزایی دارد.

احمدی با عنوان اینکه در تفکیک زباله از مبدا موفق نیستیم، گفت: یکی از دلایل شکست طرح این است که پیمانکاران زباله و کالاهای ضایعاتی را به قیمت خوب از مردم خریداری نمی کنند و آن را با نرخ نازل تری خریداری می کنند.

تولید کود ترکیبی برای نجات طبیعت

عضو خانه صنعت و معدن مازندران یادآور شد: همچنین با راهکار ارائه شده، مشکل کمپوست و زباله تر استان های شمالی حل می شود و اگر استانداری حمایت کند مشکل زباله تمامی مناطق شرق استان حل می شود.

وی گفت: در شهرستان بهشهر بیش از دو هزار هکتار زمین وجود دارد که در صورت واگذاری می توان برای تولید کودهای کمپوست برنامه ریزی کرد.

این مخترع با اظهار اینکه ۸۰۰ تن کود کمپوست تولید شده در انبارها وجود دارد، خواستار حمایت مسئولان استانداری برای حمایت از این طرح شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها