دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
به بهانه سفر هیات تجاری قزاقستانی/
مانگستائو و مازندران با شناختی که به سبب اعزام چندباره هیات‌های تجاری دو طرف دارند، باید فرصت‌های تازه‌ای خلق می‌کردند و اکنون نباید تفاهمنامه‌های بی‌نتیجه‌ی سال‌های ۱۳۹۰، ۹۴ و ۹۵، تکرار شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: یک هیات تجاری به سرپرستی "کولژانوف کانات ژانبیر اولی" معاون اول استاندار مانگستائو قزاقستان از عصر شنبه وارد مازندران شدند.

این هیات که در بین آن‌ها اسامی چند تاجر به همراه روئسای دپارتمان‌های ماهیگیری، کشاورزی، منابع طبیعی و مقررات استفاده از طبیعت منطقه مانگستائو و همچنین رئیس دفتر معماری آمده است، نشان‌دهنده هدف و سیاست آن‌ها از سفر به مازندران است.

آن‌ها در بدو ورود به استان، از ظرفیت‌های اقتصادی در شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر ازجمله "گروه تولیدی ساوانا" زنجیره تولید و بسته‌بندی مرغ، و همچنین بندر استراتژیک و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید کردند.

گلخانه پرورش گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای دشت ناز و مجتمع شیر و گوشت مهدشت در شهرستان میاندورود نیز دومین مقصد سفر آن‌ها بود.

در دشت ناز، ۷.۵ هکتار از فضای هیدروپونیک به کشت گوجه‌فرنگی و ۲.۵ هکتار نیز به کشت و پرورش فلفل دلمه‌ای اختصاص داده شده است و این محصولات علاوه بر مصرف داخل به امارات، عمان، قطر، روسیه، قزاقستان و آذربایجان صادر می‌شود.

سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی و ۵۰۰ تن فلفل دلمه‌ای در این مجتمع گلخانه‌ای تولید و بیش از ۵۰ درصد آن نیز صادر می‌شود.

"دشت ناز" واحد‌های تحت پوششی را در دو بخش کشاورزی و دامپروری در شرق تا غرب مازندران در شهر‌های گلوگاه، میاندورود، ساری، نوشهر، نشتارود، سلمانشهر و عباس‌آباد دارد و میزان صادرات سالانه آن نیز از ۳ هزار ۵۰۰ تن فراتر رفته است.

هیات قزاقستانی، از مجتمع شیر و گوشت مهدشت دشت ناز واقع در میاندورود نیز بازدید کردند، در این مجتمع هم‌اکنون ۶ هزار رأس گاو و گوساله پرورش می‌یابند.

نیمی از خوراک مورد نیاز دام‌ها مانند علوفه در داخل کشور و نیمی دیگر که شامل سویا، ذرت و جو هستند، از طریق واردات تأمین می‌شوند.

سورتینگ روماک گستر و مجتمع ماهیان خاویاری قره‌برون در جویبار نیز از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی مازندران و مورد نظر هیات قزاقستانی بوده است که با هدایت معاون اقتصادی استاندار و همچنین رییس پارلمان بخش خصوصی مازندران، و فرماندار جویبار مورد بازدید این هیات تجاری قرار گرفت.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران به هیات قزاقستانی گفت که مازندران دارای ۳ هزار و ۷۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۳ تشکل صیادی است که ۱۲ هزار نفر مستقیم و نزدیک به ۴۰ هزار نفر غیرمستقیم از این طریق امرار معاش می‌کنند.

او با اعلام اینکه ۳۷ واحد ماهیان خاویاری با تولید سالانه ۲ هزار تن گوشت و ۸ تن خاویار در استان فعالیت دارند، بخش مهمی از این تولیدات را مرهون فعالیت مجتمع ماهیان خاویاری قره‌برون عنوان کرد.

کریم‌زاده اضافه کرد: از ۱۲ تن خاویار پرورشی تولید سالانه در کشور، ۸ تن معادل ۶۷ درصد در مازندران استحصال می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد که امسال تاکنون ۷۰ تن ماهی خاویاری و ۹۰۰ کیلو نیز خاویار صادر شده است.

او از شناسایی ۸۴ فرصت جدید اشتغال در بخش آبزی‌پروری استان خبرداد که تولید سالانه استان را از ۱۰۹ هزار تن فعلی به ۱۷۴ تن افزایش می‌دهد.

 این هیات همچنین نشستی را با تجار و مدیران متناظر در حوزه کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی، و ساخت و ساز، در استانداری مازندران و سپس نشستی را با مدیران کل این حوزه در اتاق استان داشتند.

طرف قزاقستانی به دنبال تبادل تجاری در بخش‌های شیلات، دامپروری، کشاورزی و منابع طبیعی است و سیاست جدید خود را نیز بر گسترش همکاری با ایران در زمینه‌های دامپروری و کشاورزی و ایجاد خطوط ریلی و هوایی قرار داده است.

"کولژانوف کانات ژانبیر اولی" معاون اول استاندار مانگستائو بر گسترش مناسبات در این زمینه‌ها تاکید و اعلام کرد که طرف ایرانی نیز درخواست‌ها و ظرفیت‌های خود را کتبا اعلام کند تا به استحضار تجار مانگستائو رسانده شود.

به گفته حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران، هدف از این بازید‌ها توسعه و تعمیق مناسبات تجاری است.

او اعلام کرد: موقعیت ویژه و منحصر به‌فردی را در بنادر و فرودگاه‌های استان داریم که می‌توانیم در صادرات کشاورزی، بخش گردشگری و توسعه فعالیت‌های ساختمانی بهره ببریم.

او اعلام کرد که ما در مازندران محصولات لبنیاتی، شیلاتی، مرغ، مرکبات، کیوی، سیمان و مصالح ساختمانی داریم و تفاهمنامه‌هایی که قبلا بین این دو استان بوده و امضا شده است نیز باید عملیاتی شود.

معاون اقتصادی استاندار مازندران اظهار داشت: سرای تجاری و همچنین راه‌اندازی پرواز کارگو بین مازندران و مانگستائو قزاقستان نیز مورد نظر است.

عبداله مهاجر دارابی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز با اشاره به روابط کهن بین ایران با کشور دوست و همسایه قزاقستان، تصریح کرد: اگر قرار بود که در این مدت، دو طرف شناختی از ظرفیت‌های یکدیگر داشته باشند، این مهم به دست آمده است و اکنون زمان ورود عملیاتی در راستای توسعه تجارت است.

رییس پارلمان بخش خصوصی مازندران اعلام کرد: صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری ایران به قزاقستان در سال جاری که ۱۵ میلیون دلار آن از مازندران بوده است، در اندازه سطح روابط دو کشور نیست.

مهاجر دارابی می‌گوید: این میزان حجم تبادلات با پیگیری استانداران و روئسای جمهور دو کشور همچنین با عزمی که فعالان اقتصادی دارند، قابل توسعه است.

به گزارش آوای خزر، در سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ هیات‌هایی از مانگستائو به مازندران آمدند، تفاهمنامه‌های همکاری در بخش‎های اقتصادی، طبیعت‌گردی و کشاورزی بین این استان و مازندران به امضا رسید.

از سوی دیگر، هیات تجاری مازندران نیز به این استان و استان قزل‌اوردا اعزام شد، اما آن تفاهمنامه‌ها هنوز به نتیجه نرسیده و طرف‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

بازگشت دوباره به تفاهمنامه و زنده کردن مفادی که بین ۸ تا ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد، تنها منفعتی که دارد این است که نقاط ضعف را مشخص می‌کند.

بازدید‌های جدید، اگر با همان نگاه پیشین باشد و یا اگر "پیگیری" که اصل نخست در این مناسبات است، صورت نگیرد؛ تکرار فرصت‌های بر باد رفته‌ی گذشته است.

با توجه به اینکه ایران و قزاقستان هر دو عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگ‌های هستند، تعمیق روابط بین آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و هر کدام می‌توانند برای کشور طرف قرارداد در گسترش روابط با سایر کشور‌ها نیز پل ارتباطی باشند.
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها