دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
در جمع خبرنگاران اعلام‌شد؛
تشریح فعالیت‌های بنیاد دستان مهربان در مازندران
بنیاد دستان مهربان یکیاز مجموعه‌های مردم‌نهاد است که یکی از ۲۰ شعبه آن در استان مازندران راه‌اندازی شده و اکنون ۱۵۰ خانواده را زیر چتر حمایتی خود دارد.
آوای خزرزهرا شریفی: نشست خبری مدیر بنیاد دستان مهربان مازندران امروز دوشنبه هشتم اسفندماه برگزار شد.

نازنین نادری گفت: این بنیاد مردمی، در سال ۱۳۸۶ با هدف حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند در کشور راه‌اندازی شد.

وی افزود: بنیاد دستان مهربان پس از ۱۵ سال و تحت پوشش قراردادن بیش از ۱۵ هزار مددجو، موفق شده است عنوان برند برتر حوزه‌ی خیریه و نیکوکاری کشور در سال‌های ۹۶ و ۹۹ را کسب کند.

مدیر بنیاد دستان مهربان مازندران گفت: از فعالیت‌های این مجموعه با ۲۰ شعبه در سراسر کشور علاوه بر حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند می‌توان به خدمات عمرانی از جمله مدرسه‌سازی و ساخت مراکز درمانی اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه بنیاد دستان مهربان هم اکنون سرپرستی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را برعهده دارد افزود: ساخت ۱۲ مدرسه، ۳۶ درمانگاه، ۴ مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صد‌ها بیماران خاص نیز از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه بنیاد دستان مهربان بوده است.

نادری ادامه داد: بنیاد دستان مهربان با برگزاری کارگاه‌های مختلف و آموزش رایگان در واحد توانمندسازی این بنیاد تلاش دارد تا زنان سرپرست خانوار به استقلال کامل و‌خودکفایی برسند.

وی بیان کرد: این واحد پس از ارائه آموزش‌های لازم به زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی آنها، شرایط ورود محصولات تولید شده به بازار کسب درآمد را نیز فراهم می‌آورد.

مدیر بنیاد دستان مهربان مازندران عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم این بنیاد، ایجاد فروشگاه آنلاین و فروش محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار است.

وی یادآور شد: برخی از این زنان سرپرست خانوار به سبب خوداتکایی علاوه بر ایجاد اشتغال هم‌اکنون از حامیان بنیاد دستان مهربان هستند و شماری از دانش‌آموزان تحت پوشش این بنیاد نیز فارغ التحصیل و با قبولی در رشته‌های خوب تحصیلی وارد دانشگاه شدند.

نادری ارتقای سطح دانش و تخصص زنان و کودکان را در زمینه خدمات معیشتی، درمانی، آموزشی، تحصیلی و اشتغالزایی را از ماموریت‌های دیگر این بنیاد غیردولتی مردم‌نهاد عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز آموزش و نگهداری کودکان با نام آیندگان، برگزاری کارگاه‌های مشاوره مادران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی به مددجویان از خدمات آموزشی بنیاد دست‌های مهربان است.

وی به خدمات دندانپزشکی مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و ادامه داد: ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان در مراکز درمانی دستان مهربان از دیگر خدماتی است که توسط پزشکان مجرب انجام می‌شود.

مدیر بنیاد دستان مهربان مازندران به ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان در مراکز درمانی دستان مهربان (دندانپزشکی، پزشکی زنان، روانشناسی، عمومی، تغذیه و ...) اشاره کرد و گفت: همچنین مددجویان این بنیاد جهت بررسی وضعیت سلامت، چکاپ دوره‌ای می‌شوند.

نادری اهدای سبد کالا به صورت ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش، واریز مستمری برای کودکان تحت پوشش، برگزاری کمپین‌های حمایتی در مناطق محروم سراسر کشور و اهدای لوازم منزل به خانوار‌های نیازمند از جمله خدمات حمایتی این بنیاد است.

وی به نگهداری و آموزش کودکان ۳ تا ۶ سال تحت عنوان «مراکز آیندگان» خبر داد و افزود: این کودکان علاوه بر آموزش زبان، موسیقی، نقاشی از  خدمات درمانی این مرکز نیز بهره‌مند شده و پس از این دوره‌ها برای ورود به مقطع ابتدایی آماده می‌شوند.

نادری به راه‌اندازی کمپین «آزادیت با من» خبر داد و گفت: با کمک خیران و مردم نوعدوست استان یک زندانی غیرعمد آزاد شد. ماه رمضان نیز برای بار دوم این کمپین برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ خانواده مازندرانی تحت پوشش این بنیاد هستند به کمپین «سقف مهربانی»؛ تامین مسکن برای خانواده‌های بی‌سرپناه اشاره کرد و گفت: در این کمپین پول پیش و اجاره بهای ماهیانه توسط بنیاد دستان مهربان پرداخت می‌شود.

نادری به کمپین سالانه «مداد رنگی» با هدف حمایت و یاری رساندن به دانش‌آموزان تحت پوشش این موسسه اشاره کرد که از طریق آن لوازم التحریر دانش‌آموزان  تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی به مشارکت حامیان برای کمک‌رسانی به کودکان نیازمند اشاره کرد و افزود: در اتاقی که برای این موضوع تعبیه شده حامیان با ایجاد ارتباط مستقیم با کودکان تحت پوشش خود ارتباط عاطفی خوبی برقرار می‌کنند.

مدیر شعب بنیاد دستان مهربان مازندران گفت: بخش عمده کمک به مددجویان این بنیاد به صورت نقدی و غیر نقدی توسط مردم نوعدوست صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های انجام شده توسط این بنیاد به صورت ماهانه در سایت بنیاد دستان مهربان بارگزاری می‌شود این اطمینان خاطر را داد که تمامی کمک‌های موجود با حفظ کرامت به مددجویان اهدا می‌شود.
 
بخشی از دست‌ساخته‌های مددجویان بنیاد دستان مهربان مازندران
 


انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها