دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کربلا:
دانش‌آموزان روستای
جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کربلا اعلام کرد: دانش‌آموزان دبستان کانکسی روستای "پشرت" ساری به‌زودی در مدرسه‌ی جدید، مشغول به تحصیل می‌شوند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: در هفته‌ای که گذشت؛ تحصیل دانش‌آموزان روستای "پشرت" بخش چهاردانگه شهرستان ساری در کانکس، به یکی از خبر‌های داغ آموزش و پرورش تبدیل شد و در همین رابطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار امیدواری کرد که مدرسه‌ی در حال ساخت این روستا برای سال تحصیلی جدید آماده، و کانکس نیز جمع‌آوری شود.

امروز، اما رضا سلیمان‌نژاد جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا می‌گوید: به‌زودی مدرسه حضرت فاطمه(س) تکمیل و تقدیم دانش‌آموزان روستای پشرت می‌شود.

او با اشاره به آغاز ساخت این مدرسه از اواخر اردیبهشت سال‌جاری و پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصدی آن، اعلام کرد: عملیات اجرایی دبستان فاطمه (س) در قالب فعالیت جهادی در حال انجام است و از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های مختلف نیز در ساخت بنا استفاده شده است.

جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با اظهار امیدواری از پایان به‌زودیِ ساخت مدرسه دو کلاسه روستای پشرت، ادامه داد: این مدرسه بعنوان یک بنای عام‌المنفعه در حال ساخت بوده و این‌روز‌ها محل رفت و آمد مسوولان مختلف است.

سلیمان‌نژاد همچنین با قدردانی از دلسوزی‌های مسوولان برای تسریع در روند اجرای پروژه، از آن‌ها خواست؛ چنانچه امکان دارد منابعی جهت تکمیل پروژه‌ها تزریق کنند و برنامه بازدید را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
 
مدرسه پشرت احتمالا در اردیبهشت ماه سالی که در پیش داریم، تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

"نه" به بازدید‌های فرمایشی!

او البته این را هم گفت که "بازدید‌های فرمایشی و تشریفاتی تاثیر مثبتی در روند اجرای پروژه‌ها ندارد".

جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در پایان سخنان خود، از خیّر این مدرسه، آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران، از معلم و دانش‌آموزان روستای پشرت، از شهرداری و شورای اسلامی کیاسر، سپاه کیاسر و حوزه مقاومت و پایگاه بسیج، از شورا، دهیاری و مردم این روستا که دست به دست هم دادند تا مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان ساخته شود، قدردانی کرد.

روستای پشرت در دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه ساری قرار دارد. براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۴۷ خانوار دارد و جمعیت آن ۱۶۱ نفر است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها