دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
رپورتاژآگهی/
در صورتی که دارای تخصص آرایشگری هستید، کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

راه اندازی کسب و کار شخصی نیازمند توجه به مراحل تاسیس آن است. افرادی که در زمینه آرایشگری تخصص دارند برای این که بتوانند از تخصص خود کسب درآمد کنند، باید اقدام به تاسیس سالن آرایشی داشته باشند. تاسیس سالن آرایشی مراحل مخصوص به خود را دارد. در این بخش می‌خواهیم به صفر تا صد تاسیس سالن زیبایی  توسط بهترین ارایشگرها بپردازیم. در صورتی که دارای تخصص آرایشگری هستید، کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

صفر تا صد تاسیس سالن آرایشی که باید یک آرایشگر بداند

پیش نیاز‌های تاسیس سالن زیبایی

راه اندازی آرایشگاه زنانه به مانند سایر کسب و کارهای مختلف، دارای پیش نیازهای متعدد است. اگر مراحل به درستی انجام شود، تاسیس سالن در کمترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود. داشتن برنامه ریزی دقیق باعث می‌شود تا افراد برای تاسیس سالن زیبایی، در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. از اولین اقداماتی که هر فرد باید برای تاسیس سالن زیبایی به آن توجه داشته باشد، کسب مجوزهای لازم است.

دریافت مجوز تاسیس آرایشگاه زنانه از اتحادیه‌های آرایشگران امکان پذیر است. سالن آرایشی به دلیل این که با بهداشت فردی افراد در ارتباط است، حتما باید دارای مجوز رسمی باشد. افرادی که اقدام به دریافت مجوز می‌کنند باید در هنگام درخواست، مدرک آرایشگری معتبر خود را ارائه دهند. مدارک کسب شده از سازمان فنی و حرفه‌ای قابل قبول است.

هزینه‌های کلی تاسیس سالن زیبایی

یکی از فاکتورهای مهم تاسیس سالن زیبایی توجه کردن به هزینه‌های کلی تاسیس سالن است. در صورتی که افراد در هنگام محاسبه هزینه تاسیس سالن، اشتباهات زیادی انجام دهند ممکن است این کار تبعات بدی برای آنها داشته باشد. افراد در هنگام محاسبه هزینه‌ها باید تمام هزینه‌های کوچک و درشت را یادداشت کنند.

هزینه تاسیس سالن زیبایی بسیار گسترده هستند که در صورتی که افراد در این زمینه تخصص ندارند، باید با مجموعه‌های تخصصی همکاری کرده تا به نتیجه قابل قبول دست پیدا کنند. خدمات ارائه شده در سالن زیبایی می‌تواند تعیین کننده هزینه نهایی کار باشد. از مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به تاسیس آرایشگاه زنانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه اجاره یا خرید سالن زیبایی
  • هزینه تجهیزات لازم برای سالن
  • هزینه دکوراسیون و نورپردازی
  • هزینه خرید لوازم تزئینی
  • هزینه دریافت مجوزهای لازم
  • هزینه آموزش و حقوق کارکنان
  • هزینه خرید تجهیزات جانبی
  • هزینه خدمات عمومی

تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس آرایشگاه

علاوه بر هزینه‌های گفته شده، ملزومات زیادی برای تاسیس آرایشگاه وجود دارند. برآورد دقیق این ملزومات دارای اهمیت است و می‌تواند باعث جذب مشتریان شود. در ادامه به مهم‌ترین تجهیزات قابل خریداری برای تاسیس سالن زیبایی اشاره خواهیم کرد:

  • صندلی اصلاح و میکاپ
  • صندلی پدیکوری
  • کابین دوش و تخت ماساژ
  • سشوار، قیچی، بابلیس
  • میز ناخن و تخت اپیلاسیون
  • سرشور و وسایل اتاق انتظار
  • کمد و قفسه

با توجه به موارد گفته شده هر یک از وسایل بیان شده را می‌توان کم یا زیاد کرد. یک سالن زیبایی بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهد باید خرید ملزومات را انجام دهد.

صفر تا صد تاسیس سالن آرایشی که باید یک آرایشگر بداند

محیط مناسب برای تاسیس سالن

انتخاب محیط مناسب برای راه اندازی آرایشگاه زنانه بسیار مهم است چرا که انتخاب مکان اشتباه می‌تواند صدمات زیادی به سوددهی سالن وارد کند. افرادی که قصد تاسیس سالن زیبایی را دارند باید به دنبال حذف فضای رقابتی باشند و در ابتدای امر به سودآوری کم قانع باشند. یک سالن مناسب در یک موقعیت مکانی پر رفت و آمد می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید شود.

مکان‌های شلوغ برای تاسیس آرایشگاه‌های زنانه بسیار مناسب هستند. دسترسی سالن به مکان‌های دیگر نیز دارای اهمیت است و باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

تجهیزات مهم در محل آرایشگاه

یک سری تجهیزات کلیدی برای تاسیس آرایشگاه زنانه کاربردی هستند که باید خریداری شوند. این تجهیزات به سالن زیبایی حداقل امکانات را می‌دهند تا آرایشگران بتوانند به خوبی خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند. حداقل شرایطی که برای تاسیس آرایشگاه زنانه باید توسط مالک سالن تامین شود شامل موارد زیر هستند:

  • قرار دادن تهویه مناسب
  • به کارگیری محل استاندارد جهت انشعاب فاضلاب
  • ایجاد نمای زیبای دکوراسیون
  • پوشش کامل محیط داخلی برای جلوگیری از دید دیگران

علاوه بر موارد گفته شده انتخاب پرسنل حرفه‌ای که اصول اخلاقی و بهداشتی را رعایت کرد بسیار مهم است. خانم‌ها برای استفاده از خدمات یک سالن زیبایی به کارکنان آن توجه می‌کنند تا در صورت مساعد بودن فضا، به آن سالن مراجعه کنند.

جمع بندی

تاسیس سالن زیبایی برای کسانی مناسب است که دارای مدرک آرایشگری هستند یا قصد دارند با تاسیس سالن به درآمد قابل توجه دست پیدا کنند. به مانند سایر کسب و کارهای تجاری، برای تاسیس یک سالن زیبایی استاندارد، نیاز به دریافت مجوز احساس می‌شود. صفر تا صد تاسیس یک سالن آرایشگری در این مقاله بیان شده است. توجه کردن به هزینه‌های تاسیس باعث می‌شود تا در نهایت روند کار به خوبی انجام شود. افرادی که در زمینه راه اندازی این کسب و کار اطلاعات لازم را ندارند بهتر است با یک تیم خبره مشورت کرده تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها