دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه:
شمیم عطر شهادت در
مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه از این مجموعه به عنوان خیمه‌گاه کربلای ایران یاد کرد و گفت: هنوز بوی شهادت در این منطقه می‌پیچد.

زهرا شریفی - آوای خزر:  رسول بلباسی در گفتگو با خبرنگار گفت: به برکت شهدا و حضور گسترده زائران از استان‌های شمالی و گروه‌های جهادی، یادمان شهدای هفته تپه از رونق خوبی برخوردار شد.

وی افزود: در ادامه حمایت‌های همه جانبه سپاه کربلا کمک‌های مردمی به اینجا رسید و امروز فضای بسیار عالی را شاهد هستیم. فضای معنوی اینجا حاصل تلاش تمامی خادمینی است که سال‌ها تلاش کردند تا این یادمان برپا باشد.

بلباسی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵ هزار زائر را در این منطقه میزبانی کردیم، عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد آن زائر اولی و بویژه نسل جوان بودند.

مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفت‌تپه گفت:امروز یادمان هفت تپه زحمات سال‌های گذشته شهیدان کابلی، حبیب الله پور، بریری، رجایی‌فر و بلباسی و شهدای جنگ تحمیلی است.

وی افزود:  یکی از شگفتی‌های این یادمان این است که هنوز امتیاز شهادت نسل به نسل می‌گردد و این امتیاز این یادمان را نسبت به یادمان‌های دیگر متمایز می‌کند و هنوز بوی شهادت می‌پیچد.

بلباسی گفت: تقریبا ۳۵ سال پیش اینجا بمباران شده بود، اما شش هفت سال پیش خیلی از شهدا اینجا خادمی شهدا و نوکری زائرین شهدا را کردند و به سوریه رفتند و در خان‌طومان شهید شدند.

وی از هفته تپه به عنوان خیمه گاه کربلای ایران یاد کرد و افزود: دعوت می‌کنیم به این خیمه گاه سر بزنند تا از این گنجینه بهره‌مند شوند و این امتیاز تا ظهور حضرت حجت نسل به نسل انتقال پیدا کند و این اجر و شهادت نصیب همه شد تا راه شهدا را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار