دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
مدیرکل ارشاد مازندران:
۲۰ اثر بومی در نمایشگاه کتاب مازندران رونمایی می شود+ تصاویر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رونمایی از ۲۰ اثر بومی در نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و عرضه محصولات فرهنگی استان خبر داد.
به گزارش آوای خزر، حسین جوادی در نشست خبری نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان مازندران در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار به مدت پنج روز از ۲۷ لغایت ۳۱ فروردین ماه در دو نوبت صبح و عصر پیگیری می‌شود و برنامه‌های متعددی فرهنگی تحت عنوان رویکرد حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه جای برگزاری نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی در استان مازندران خالی بوده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از ۴ هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه تجلیل از فعالان و ناشران این حوزه هم در دستور کار است که در طول برگزاری نمایشگاه اجرایی می‌شود، گفت: برپایی همایش ناشران و تجلیل از فعالان این عرصه، برگزاری ۴ کارگاه تخصصی تولید محتوا، ویراستاری، طراحی و چاپ کتاب، رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی سال، برپایی جشنواره قرآنی بهار در بهار، برگزاری مسابقه فرهنگی مصباح‌الهدی، برگزاری جشن گنجینه‌های آسمانی، برپائی غرفه عفاف و حجاب و غرفه بازی‌های رایانه‌ای از دیگر برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده در مدت زمان برگزاری نمایشگاه است.
 
۲۰ اثر بومی در نمایشگاه کتاب مازندران رونمایی می شود
 
جوادی با اعلام اینکه غرفه ویژه کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری دایر خواهد شد، افزود: سه کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در این ایام رونمایی می‌شود. وی با اعلام اینکه بیش از ۲۶۰ ناشر در استان مازندران در حال فعالیت هستند، یادآور شد: ۹۲۶ عنوان کتاب طی سال گذشته در استان چاپ شد.
 
جوادی در پایان با اشاره به همکاری مناسب خبرنگاران با اداره کل ارشاد در برنامه‌های مختلف، گفت: انتظار داریم در این نمایشگاه بزرگ فرهنگی چندجانبه، حمایت‌های رسانه‌ای چندین برابر شود.
 
در پایان از پوستر نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران رونمایی شد.گ
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها