دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
برای چشم‌هایی که منتظر دست‌های مهربان هستند
شماره حساب‌های بهزیستی مازندران برای واریز زکات فطره
دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی استان مازندران از آمادگی پایگاه‌های بهزیستی برای جمع‌آوری زکات فطره و کفاره همزمان با روز عید سعید فطر خبرداد.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و حلول عید سعیدفطر از استقرار پایگاه‌های زکات فطریه در سراسر استان خبر داد و گفت: بر اساس فتوای مراجع عظام تقلید، مومنین روزه‌ دار می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به بهزیستی که متولی حمایت از ایتام، نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی است، پرداخت کنند.

وی با تشکر و قدردانی از کمک و همراهی خیرین و مردم خیراندیش مازندران از جامعه هدف بهزیستی، افزود: خیرین و عموم مردم روزه دارمی توانند با اهداء زکات فطره و کفاره روزه خود به سازمان بهزیستی، ما را در خدمت رسانی به این قشر از جامعه حمایت کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه جذب مشارکت های مردمی در رفع مشکلات مددجویان نقش بسزایی دارد، ادامه داد: نذورات نقدی و غیر نقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان، اقشار آسیب پذیر وجامعه هدف بهزیستی در اسرع وقت توزیع خواهد شد.

دکتر بریمانی با اشاره به روش‌های جذب مشارکت‌های مردمی برای دریافت فطریه، خاطر نشان کرد: علاوه بر اسقرار صندوق ها در میادین اصلی شهرستان های سطح استان و مراکز تحت نظارت بهزیستی مازندران برای دریافت کمک های نقدی، شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۶۳۱۰۱۰۴ متصل به شماره حساب مشارکت های مردمی و شماره حساب ۴۱۵۳۰۳۴۵۴۱۵۴۳۰۶۸ به نام هدایای خاص مشارکت های مردمی نزد بانک مرکزی آماده دریافت زکات فطریه هم استانی های عزیز می باشد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار