دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴
از لابلای صحبت‌های مسوولان/
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
نمایشگاه‌های کتاب در مازندران پس از وقفه طولانی به دلیل کرونا، امسال، اما در فروردین ۱۴۰۲ همزمان با رمضان ۱۴۴۴ با رنگ و روی تازه آغاز شد و به اذعان نهاد‌های مشارکت‌کننده، متفاوت و جذاب بوده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران و همکاری "موسسه فرهنگی آینده‌سازان گنجینه نور عرش" که صبح روز ۲۷ فروردین ماه مصادف با ۲۵ ماه مبارک رمضان با حضور سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران کار خود را آغاز کرد؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین و ۲۹ ماه رمضان به کار خود پایان می‌دهد.

همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران، مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در این نمایشگاه و برگزاری برنامه‌های آموزشی، سرگرمی، تبلیغی، کارگاهی و تبیینی حائز اهمیت بود و کمتر در چنین نمایشگاه‌هایی شاهد ابتکارات و خلاقیت‌هایی از این دست بودیم.
 
هر چه قدر جمعیت بیشتر و شور و شوق آمدن به نمایشگاه بیشتر می‌شود؛ نواقص هم بیشتر رخ نشان می‌دهد؛ بدون تعارف؛ فضای نمایشگاهی مناسبی در مجتمع فرهنگ و ارشاد مازندران وجود ندارد و تالار مرکزی ساری گرچه افتتاح شده است اما به دلیل نواقصی که دارد قابلیت بهره برداری ندارد.
 
استاندار مازندران نیز در روز افتتاحیه نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگاران در همین زمینه عنوان کرده بود که این مشکلات وجود دارد و وزارتخانه متبوع باید تامین اعتبار کند.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
 
او اعلام کرد که پیگیر رفع نواقص و تکمیل این طرح مهم فرهنگی در مرکز استان است و رایزنی های مربوطه در این زمینه را نیز انجام داده و پیگیر است.
 
نمایشگاه کتاب در ساری نشان داد که تا چه اندازه تکمیل تالار مرکزی در این شهر ضرورت دارد، و برای این شور و شوق و استقبال مردم باید آستین بالا زد و تالار را از بی سر و سامانی و سکوت نجات داد. 

از این موضوع که بگذریم؛ در یکی دو روز گذشته برنامه‌های مختلفی در حاشیه نمایشگاه برگزار شد؛ معرفی تازه‌های نشر و رونمایی از ۲۱ کتاب جدید، و برگزاری  کارگاه تخصصی "تولید محتوا" به مدیریت علی رمضانی پاجی و کارگاه "ویراست" به مدیریت زین‌العابدین درگاهی با حضور ناشران و نویسندگان جای تقدیر از برگزارکنندگان دارد.

این مهم نشان می‌دهد که کیفیت و کار تخصصی در حوزه تألیف، چاپ و نشر به صورت عملیاتی و توجه به ساختار و محتوای آثار، مورد تاکید قرار دارد.  

حضور مدیران کل فرهنگی، تبلیغی و آموزشی و تربیتی در غرفه‌های سازمانی و سایر غرفه‌ها نیز فرصتی برای گپ و گفت‌های رسانه‌ای و بین دستگاهی فراهم آورد و هم اینکه بازدیدکنندگانی که تا کنون موفق به دیدار آن‌ها نشده بودند، از دیدار با آن‌ها مشعوف شده و توانستند پاسخ سوالات خود را بگیرند.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
پیشنهاد؛ برپایی نمایشگاه‌های خیابانی کتاب

در غرفه دستگاه‌های فرهنگی؛ مهدی معصومی گرجی مدیرکل حوزه هنری مازندران، اشاره‌ای داشت به تولیدات این مجموعه ارزشی و در ادامه نیز برپایی نمایشگاه‌ها را فرصتی جهت ترویج فرهنگ بومی و اصیل دانست.

وی معتقد است که باید نسبت به برپایی نمایشگاه‌های خیابانی اقدام کنیم تا محصولات تولید شده در اختیار مخاطبان اصلی یعنی اقشار مختلف مردم قرار بگیرد.

نقش واسطه‌ها در گرانی کالای عفاف و حجاب

عیسی مدانلو مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران با اشاره به دایر بودن غرفه‌های مختلف در نمایشگاه که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند، اشاره‌ای به غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی داشت.

او بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی کالا‌های حوزه حجاب است که مخاطبان خاص خود را دارد.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
جواد دهقان مسوول غرفه "عفاف و حجاب" که البته مسوول پایگاه بسیج جوادالائمه مسجد امیرالمومنین قائم شهر هم هست، می‌گوید: فعالیت ما در فضای مسجد بوده و در کنار عرضه محصولات تلاش داریم که نگاه مردم را نسبت به مسجد تغییر دهیم.

او با بیان اینکه کالای عفاف و حجاب آن طور که گفته می‌شود گران نیست، اما به دلیل وجود واسطه‌های متعدد با قیمت گران در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، عنوان کرد که در پروسه عرضه لباس عفاف و حجاب واسطه‌ها را کاهش دادیم.

مشارکت دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه کتاب

شور و حال نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی با حضور دانش‌آموزان رونق یافت و حضور آن‌ها همراه با خرید کتاب و نوشت‌افزار، نشان داد که این قشر از جامعه تا چه اندازه مشتاق حضور در چنین فضا‌هایی هستند.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
علی شمس ناتری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری این نمایشگاه را بعد از تعطیلی طولانی بسیار ضروری و اثرگذار توصیف کرد.

او از حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه رمضانی کتاب و قرآن در دو غرفه "ترویج فرهنگ قرآنی" و جهاد "تبیین" گفت و اظهار کرد: این دو غرفه با همراهی بسیار مناسب متولیان برگزاری نمایشگاه و نیز استقبال کنندگان مواجه شده است.

شمس ناتری، همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی را از شاخصه‌های این رویداد عنوان کرد.

از نظر معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ در کنار هم به هم افزایی جهت اجرای برنامه‌ها می‌رسند اقدام ارزنده‌ای است که انتظار می‌رود همین روند ادامه داشته باشد.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
کم‌نظیر بودن برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب مازندران

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز با ضروری دانستن برگزاری نمایشگاه کتاب، همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که تلاش کرد تا کارکرد‌های ادارات و نهاد‌های متولی فرهنگی بار دیگر در معرض دید عامه مردم قرار بگیرد، را قابل تحسین توصیف کرد.

او با اشاره به استقبال خوبی که از نمایشگاه شد، بیان کرد: این رویداد نشان داد که جامعه از برنامه‌های فرهنگی اثرگذار استقبال می‌کند و نیاز آن روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در این نمایشگاه تدارک دیده شده که به نظر می‌رسد در نوع خودش کم نظیر است.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
 
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی مازندران

سکینه خاتون مهدیان پور مدیرکل کتابخانه‌های مازندران نیز اعلام کرد: زمینه عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب فراهم شده است.

او همچنین نمایشگاه را فرصتی برای علاقمندان به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان و تصریح کرد: زمینه‌ای فراهم کردیم که کودکان و نوجوانان در این جشنواره به صورت آنلاین شرکت کنند و سامانه‌ای تحت همین عنوان فعال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب

یک پیشنهاد؛ تاسیس اتحادیه ناشران
 
یکی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران تجلیل از ناشران و فعالان حوزه چاپ و نشر استان بود که "حسین جوادی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و "حسین کمالی" مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در آن حضور داشتند.

حسین جوادی پیشنهاد داد که اتحادیه ناشران تاسیس شود و قول داد که این موضوع و دغدغه جدید در حوزه چاپ و نشر را پیگیری کند.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در این بخش باید به صورت جامع و دائمی باشد و ساز و کار مالی مناسب هم برای آن تعریف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از انعقاد تفاهمنامه با صدا و سیما مرکز مازندران جهت معرفی تازه‌های نشر مازندران گفت و اینکه اقدامات اولیه برای عملیاتی کردن طرح را برنامه ریزی کردیم.

جوادی اعلام کرد: ۲۵۸ ناشر در استان فعالیت دارند و بار مسئولیت نشر استان برعهده آنهاست؛ این فعالان فرهنگی با وجود مشکلات در دوران کرونا، اما عرصه را خالی نکردند.
 
نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران؛ متفاوت و جذاب
یک پیشنهاد؛ برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت فصلی

"حسین کمالی" مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در جمع منتخبان چاپ و نشر استان که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اشاره‌ای به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی داشت به این دلیل که برای تمامی اقشار جذابیت دارد.

او پیشنهاد داد که این نمایشگاه به صورت فصلی در استان برگزار شود، از این منظر که چنین برنامه‌های فرهنگی از نیاز‌های روز استان بوده و از نظر او باید برنامه‌ریزی کرد که نمایشگاه‌ها نه تنها در مرکز استان بلکه در همه شهرستان‌ها پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از نمایشگاه کتاب، بیان داشت: اغلب دانش آموزانی که در نمایشگاه کتاب حضور یافتند نسبت به خرید کتاب اقدام کردند.

به گزارش آوای خزر، امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین و ۲۹ ماه مبارک رمضان، آخرین روز از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار