دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران/
جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه، نکوداشت مقام معلم را با حضور ۷۲۰ معلم رسمی و غیررسمی، همچنین پیشکسوتان فرهنگی، و خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تأکید بر "امیدآفرینی" برگزار کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: هفته معلم فرصتی برای بزرگداشت انسان‌هایی است که به تعبیر استاد مطهری شغلشان شغل انبیاست و جز عشق چیز دیگری نیست. آن‌هایی که تربیت نسل آینده را در محیط مدرسه برعهده دارند و نکته به نکته‌ی علم و دانشی که می‌آموزند، الفبایی می‌شود برای آینده شغلی و زندگی دانش‌آموزان.

امروز در گلوگاه، شرقی‌ترین شهرستان مازندران، دیار گردان همیشه پیروز امام حسین علیه الاسلام، شهر مدافعان صنعت برق و مخابرات کشور، مراسم تکریم مقام معلم با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، فرماندار، امام جمعه، شهردار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ادارات، سازمان‌ها، نهادها، و خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، در سالن شهید چمران آموزش و پرورش برگزار شد.

معاون استاندار مازندران در سخنانی "استاد شهید مرتضی مطهری" را از معماران و استوانه‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد که در به روزرسانی اندیشه شیعی در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرد و اهل فکر و انتشار اندیشه بود.
 
برگزاری جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
معلمان اسطوره‌های ملی را به دانش‌آموزان معرفی کنند

روح الله سلگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که معلمان را «شریف‌ترین» قشر نامید، وظیفه این فعالان عرصه تعلیم و تربیت را در شرایط کنونی بسی حساس عنوان و خاطرنشان کرد: تربیت انسان‌های متعهد، باورمند به خداوند، شرافت و دفاع از میهن و ملی‌گرا از وظایف معلمان است.

او همچنین نقش معلمان و مربیان را در شناساندن آیین‌ها، مناسک، روز‌های ملی، احترام به پرچم و سرود کشور، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌ها و مراسمات بومی محلی، در تقویت زبان مادری، در شناساندن روز مازندران، نوروزخوانی، و ترغیب دانش‌آموزان به حضور و مشارکت در جشنواره‌های بومی – محلی، حائز اهمیت دانست.

دبیر شورای تامین استان مازندران با بیان اینکه غرب به دنبال انحصار علم است، ادامه داد: غربی‌ها تمایل ندارند که حتی علم سکولار خود را در اختیار دیگران قرار بدهند، آن‌ها نمی‌خواهند فخری‌زاده‌ها و علی‌محمدی‌ها تربیت شوند فلذا دست به ترور می‌زنند.
 
برگزاری جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
سلگی با اشاره به اهمیت منابع خدادادی در کشور و تبدیل آن به مواد مورد نیاز در بخش‌های صنعت، کشاورزی، امنیت غذایی و دارویی، تصریح کرد: در دوره‌ای، منورالفکر‌ها به شاه می‌گفتند که نفت سیاه به چه کار می‌آید بگذاریم ببرند و امروز هم برخی‌ها با همان اندیشه معتقدند که مگر انرژی هسته‌ای به چه کار می‌آید؟!

او بیان کرد: علمی که از دل همین منابع در اختیار چند کشور بود امروز، اما این انحصار توسط جوانان متعهد و دانشمند ایران اسلامی شکسته شد و تازه‌های علمی ازجمله در تولید دارو‌های جدید و کمیاب به دست آمد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه دستاورد‌های کشور باید برای دانش‌آموزان بازگو شود، افزود: نباید بگذاریم که جریان پوشالی با قهرمانان پوشالیِ دست‌ساخته آمریکا و غرب با پرخاشگری و پرده‌دری و بی‌عفتی، جایگزین قهرمانان ملی، اسطوره‌ها و مفاخر کشورمان شوند و بخشی از سنگینی این کار، بر دوش معلمان است.
 
برگزاری جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
نا امید کردن دانش‌آموزان خیانت به کشور است

در ادامه مراسم، آیت‌الله سید ابراهیم میراحمدی امام جمعه گلوگاه نکاتی را در خصوص رسالت معلمان و مربیان گوشزد کرد و گفت: محبت معلمان و ارتباط عمیق آن‌ها با دانش‌آموزان، ترویج معنویت‌گرایی، ملیت‌گرایی، علمیت‌گرایی، امیدواری، مهارت‌آموزی، قدرت تحلیل سیاسی، و پژوهش و تحقیق از مهمترین وظایف نظام تعلیم و تربیت در حق دانش‌آموزان است.

میراحمدی با بیان اینکه در خصوص "ملی‌گرایی" خیلی ضعیف عمل کردیم و این مهم باید تقویت شود، افزود: دانش‌آموزان ما باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند و همّ و غمّ آن‌ها برای آبادانی ایران و خدمت به کشور باشد.

او از معلمان خواست در کلاس درس از امیدواری به آینده بگویند و معتقد است که اگر معلمی ناامیدانه حرف بزند به کشور خیانت کرده و از قاموس معلم بودن خارج شده است.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه هر دانش‌آموز فارغ‌التحصیل باید یک مهارت را بیاموزد، تصریح کرد: نباید اینطور باشد که یک دانش‌آموز پس از ۱۲ سال تحصیل، حتی یک کار مهارتی را نداند.
 
برگزاری جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر

رییس شورای فرهنگ عمومی گلوگاه از دبیران خواست تا قدرت تحلیل سیاسی دانش‌آموزان را بالا ببرند؛ از این منظر که دانش‌آموز بابصیرت با چیدن پازل‌های سیاسی کنار هم، بازیچه دشمن نمی‌شود و یا در جریان فتنه به انحراف کشیده نمی‌شود.

آیت‌الله میراحمدی با بیان اینکه پرورش دانش‌آموزان پژوهشگر و محقق از وظایف معلمان است، تصریح کرد: از همان ابتدا، دانش‌آموزان را با تحقیق آشنا کنید تا بتوانند - حداقل- یک مقاله بنویسند.

او در پایان با بیان اینکه معلمی شغل مهم و ارزشمندی است و معلمان باید با محبت به دانش‌آموزان الگوی علمی و عملی آن‌ها باشند، گفت: هیچ صبری بالاتر از صبر در تربیت یک انسان نیست.
 
برگزاری جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
دستاورد‌های انقلاب مرهون خدمت معلمان است

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تبریک روز و هفته معلم، اشاره‌ای به دستاورد‌های مختلف کشور به ویژه در حوزه علمی و پژوهشی داشت و همه آن‌ها را مرهون خدمت بی‌منت معلمان در تربیت نسل‌های متعهد و محقق دانست.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه هزاران بار در برابر بزرگی معلمان سر تعظیم فرود می‌آوریم، از دولت سیزدهم در قبول بحث رتبه‌بندی معلمان قدردانی کرد.

او ادامه داد: این در حالیست که دولت‌های قبلی جرأت ورود به این مهم را نداشتند، گرچه کاستی‌هایی هست و باید مرتفع شود، اما کار بزرگی بود که صورت گرفت.

شریعتی به بار مالی ۳۸ هزار میلیارد تومانی طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره‌ای داشت و این رقم را قابل منت ندانست و گفت: این حداقل خدمتی بود که برای مقام معلم از دست مجلس برمی‌آمد.
 
برگزاری جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
۱.۲ میلیارد تومان برای آسفالت مدارس گلوگاه هزینه شد (۱۱ ماهه)

اسماعیل روحی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه که البته نخستین سخنران مراسم تجلیل از معلمان این شهرستان بود، ابتدا از خیران گلوگاهی که مانند همیشه معلمان را حمایت کردند و از پای کارآمدن دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

او با خیر مقدم به حضار، اشاره‌ای داشت به ۳۰ ماهِ پر زحمت ناشی از شیوع کرونا برای معلمان و اینکه سعی شد تا مراسم امروز با شادی و طراوت برگزار شود تا قدری از تلاش جهادی و انقلابی معلمان را جبران کند.

رییس اداره آموزش و پرورش گلوگاه از نقش معلمان در پرورش نسل آینده کشور گفت و به این سخن امام علی علیه السلام پرداخت که "به احترام پدر و معلمت از جا برخیز حتی اگر فرمانروا باشی".
 
"قُم عن مجلسک لأبیک و معلمک و إن کنت أمیرا" – غرر الحم و دررالحکم، ح ۲۳۴۱

روحی با اشاره به گذشت ۱۱ ماه از انتصابش به عنوان رییس آموزش و پرورش گلوگاه، از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به دلیل پشتیبانی‌هایش قدردانی و اظهار کرد: در این مدت، رتبه‌های مختلفی از سوی دانش‌آموزان و معلمان گلوگاه در سطح استان و کشور ازجمله در بعد آموزشی، علمی، پرورشی، اداری و تربیت بدنی به دست آمد.

او ادامه داد: برنامه سالانه آموزش و پرورش گلوگاه را پس از آسیب‌شناسی و چگونگی رفع چالش‌ها و تقویت نقاط قوت، تدوین کردیم.
 
جشن روز معلم در گلوگاه با تاکید بر
دبیر شورای آموزش و پرورش گلوگاه از صرف هزینه ۱.۲ میلیارد تومانی برای آسفالت مدارس، ساخت مدرسه مصیب‌محله با کمک ۸۰۰ میلیون تومانی یکی از خیران استان و پیگیری استاندار (آماده افتتاح)، چهار برابر شدن هزینه اختصاص یافته به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و همچنین دیگر کمک‌های اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران و وزارتخانه متبوع به عنوان مهمترین اقداماتی نام برد که در مدت ۱۱ ماهه گذشته انجام شده است.

روحی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: در مراسم امروز ۵۰۰ معلم رسمی و ۲۲۰ معلم غیررسمی، همچنین ۴۶ بازنشسته فرهنگی و خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و فرهنگی حضور داشتند.

او در پایان از حضور معلمان و مربیان، خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، پیشکسوتان، روئسای سابق و اسبق آموزش و پرورش گلوگاه و همچنین مدیران ادارات و نهاد‌ها در مراسم بزرگداشت مقام معلم در این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش آوای خزر، در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان گلوگاه با تقدیم هدایایی قدردانی شد. برگزاری منظم و بی‌حاشیه، برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای در بخش جنبی مراسم از ویژگی‌های این رویداد فرهنگی بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار