دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
دبیر اجرایی طرح تلاوت ملی شباب الرضا (ع) خبر داد:
ساری میزبان اختتامیه ششمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم
دبیر اجرایی طرح تلاوت ملی شباب الرضا (ع) گفت: اختتامیه ششمین دوره تلاوت قرآن کریم با حضور مدیران ملی و کشوری در ساری برگزار می‌شود.
زهرا شریفی- آوای خزر: حسین مقدم کیا پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران به برگزاری ششمین دوره شوق تلاوت به میزبانی ساری خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه و رقابتی سالم بین قرآن آموزان‌طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و‌نهایی برگزار می‌شود.

وی از دیگر اهداف اجرای این طرح به آموزش و گسترش تلاوت قرآن و همچنین آموزش برای رشد و استعدادیابی نوجوانان اشاره کرد.

دبیر اجرایی طرح تلاوت ملی شباب الرضا (ع) با بیان اینکه نشست دوازدهمین دوره ثبت نام طرح تلاوت، اردیبهشت ماه در ساری با  ۳۴ موسسه فعال از ۲۳ استان برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره تلاوت قرآن کریم در ساری ۴۱ دختر و پسر از استان‌های مختلف کشور با حضور اساتید و داوران بین‌المللی رقابت می‌کنند.

وی افزود: رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در ساری برگزار می‌شود و سفر به کربلای معلی از جوایز این رقابت‌ها است که در جشنواره قرآنی کشور عراق هم شرکت می‌کنند.
 
ساری میزبان اختتامیه ششمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم
مقدم کیا گفت: اختتامیه ششمین دوره مسابقات شوق تلاوت، صبح روز ۲۷ اردیبهشت با حضور برخی از چهره‌های قرآنی کشور، در سالن همایش دانشگاه آزاد ساری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح از سال ۹۱ توسط یکی از موسسات منتخب در ساری هم اجرا شده و استان مازندران از گروه‌های برتر در ارزیابی بوده است.

مقدم کیا با اشاره به اینکه حداقل سالانه ۱۵۰۰ نفر در طرح ملی تلاوت، ثبت نام می‌کنند، افزود:، اما چون طرح استعدادیابی است افراد در دوره یک ماهه پیش‌نیاز شرکت می‌کنند و استعدادیابی صورت می‌گیرد، از زمان اجرای طرح حدود ۶ هزار نوجوان را جذب کرده‌ایم ضمن اینکه ۵۰ درصد از هزینه‌های طرح ملی تلاوت‌الرضا مردمی است.

دبیر طرح ملی تلاوت، گفت: از ۲۵ اردیبهشت ثبت نام دوازدهمین دوره مسابقات شوق تلاوت، شروع خواهد شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.
 
ساری میزبان اختتامیه ششمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم
 
آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد مازندران ۶ طرح مشترک قرآنی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه این نشست به ظرفیت‌های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: مازندران از استعداد‌های سرشاری در زمینه‌های مختلف برخوردار است و این موضوع در مورد قرآن کریم نیز صدق می‌کند.

حسین جوادی با بیان اینکه استعداد‌های قرآنی و بسترفعالیت‌های قرآنی در مازندران وجود دارد، به مشارکت کار‌های فرهنگی این اداره کل با دیگر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و افزود: ۶ طرح مشترک با آموزش و پرورش استان مازندران داریم و از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم و یکی از این طرح‌ها می‌تواند طرح استعدادیابی قرآنی باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار