دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
خیریانپور اعلام کرد
شناسایی ۷۰۰ گونه گیاه دارویی در مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از شناسایی ۷۰۰ گونه گیاه دارویی در این استان خبرداد که فرصت خوبی برای ارزآوری و صادرات‌محور کردن این محصولات از طریق فرآوری است.
زهرا شریفیآوای خزر: حسن خیریانپور عصر امروز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال مازندران از مدیرکل جهاد کشاورزی استان خواست تا مصادیق زنجیره‌های ارزش راهبردی در حوزه کشاورزی را تدوین کند.

وی با اشاره به اهمیت تولید در ثبات اقتصادی و اهتمام مدیران اقتصادی به رفع موانع تولید، اعلام کرد: ۱۹۲ واحد تملیکی در شهرک‌های صنعتی استان در تملک بانک‌ها بود که با تمهیدات لازم ۱۳۲ واحد آن از تملک خارج شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی نیز واحد‌های تملیکی این حوزه را با همکاری بانک‌ها از تملک خارج کند.

خیریانپور بر ضرورت تشکیل «کمیته توسعه کشت گلخانه‌ای» در استان تاکید کرد و گفت: باید بپذیریم اراضی کشاورزی در مازندران محدود است لذا ما می‌توانیم از همین داشته‌ها از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، بهینه‌تر استفاده کنیم.

وی با اشاره به استعداد دارو‌های گیاهی و ظرفیت طبیعی برای پرورش آن در مازندران، اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ گونه گیاهی در استان مازندران وجود شناسایی شده است که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصادی بهره‌گیری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم، افزود: ۸۰ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در استان مازندران شناسایی شد.

خیریانپور با بیان اینکه سالانه بیش از هفت میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های اولویت‌دار در مازندران است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها