دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
حاجی‌پور نماینده آمل خبرداد
دستور فوری معاون اول رئیس جمهور برای خرید برنج شمال
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، از دستور فوری معاون اول رییس جمهور به ۳ وزارتخانه مهم برای خرید برنج از کشاورزان شمالی خبرداد.
آوای خزر آزاده بابانژاد: دپوی دست کم ۲۰۰ تن برنج شمال در انبار‌ها و شالیکوبی‌های مازندران و کاهش قیمت این محصول استراتژیک در پی واردات بی‌رویه برنج خارجی، سبب گلایه‌مندی شدید شالیکاران و ناامیدی نسبت به سیاست‌های حمایتی دولت، مسوولان را به تکاپو واداشت.

پس از پیگیری‌های مکرر استاندار مازندران و برگزاری جلسات در سطح استانی و ملی، و همچنین پیگیری‌های نمایندگان مجلس و تشدید نگرانی‌ها به سبب دپوی برنج داخلی شمال همزمان با نزدیک شدن فصل برداشت آن در بین کشاورزان شمالی، امروز خبر خوشی از نماینده مردم آمل عنوان شد.

البته پیش از آن باید گفت؛ تلاش‌هایی از سوی جهاد کشاورزی و استانداری مازندران انجام گرفت تا برنج این استان در انبار‌ها و شالیکوبی‌ها نماند، اما روند خرید به کندی پیش رفت.

چهارم خردادماه بود که نشستی فوق‌العاده با حضور محمد مختاریانی رییس انجمن تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان برنج ایران در استانداری مازندران برگزار و در پایان تفاهمنامه‌ای نیز برای توزیع برنج داخلی به امضا رسید.

در این نشست با اشاره به اینکه سالانه ۱.۲ تا ۱.۴ میلیون تن شلتوک در مازندران تولید می‌شود و این استان تامین کننده ۴۵ درصد برنج کشور است، بر ضرورت نگاه راهبردی به مقوله تولید و توزیع این محصول استراتژیک تاکید شد.

همچنین عنوان شد که در خصوص توزیع برنج‌های دپو شده ۲۰ نشست استانی و ملی برگزار شد، همچنین بانک‌ها نیز موظف به ارائه تسهیلات به شالیکوبی‌داران و کشاورزان شدند تا تجهیزات خود را به‌روز کنند.

همچنین تخلیط برنج، گرانفروشی، و عرضه خارج از شبکه نیز ازجمله مسائلی بود که از سوی یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران عنوان شد.

گلایه‌مندی‌ها و انتقاد‌هایی نیز نسبت به فعالیت پایانه صادراتی برنج استان مازندران واقع در آمل عنوان شده بود که سید اسماعیل یزدانپناه، این مسائل را نوعی تسویه حساب شخصی با خودش به عنوان رییس پایانه دانست.

با کمک رسانه‌های استان به ویژه آخرین اخباری که در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان روی خروجی رفت؛ امروز خبری امیدوارکننده منتشر شد.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید برنج‌های دپو شده کشاورزان شمالی دستور فوری داد.
 
دستور فوری معاون اول رئیس جمهور برای خرید برنج شمال

او همچنین تاکید کرد که برنج با قیمت مناسب خریداری شود تا کشاورزان زحمتکش که در شرایط سختی دست به تولید زدند متضرر نشوند به طوری که به گفته این عضو خانه ملت، شالیکاران برای تولید هر کیلوگرم برنج به روش سنتی حدود ۷۰ هزار تومان و به روش مکانیزه حدود ۶۰ هزار تومان متحمل هزینه می‌شوند.

حاجی‌پور همچنین با اشاره به اینکه در فصلی قرار داریم که به برداشت برنج نزدیک می‌شویم و شاهد نگرانی‌های کشاورزان هستیم، گفت: در برخی مناطق استان به دلیل کمبود کارگر برای کار در مزارع شالیزاری، دستمزد‌ها از ۸۰۰ تا ۱ مییلون تومان است.

به گزارش خبرنگار ما، "حسین محمد پورزرندی" مشاور اقتصادی استاندار مازندران معتقد است؛ ناگزیر به این هستیم که روی زنجیره ارزش راهبردی تاکید و به نحو شایسته‌ای با همت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات برنج این مهم را عملیاتی و اجرایی کنیم.

او همچنین پیشنهاد داد: کمیته ویژه‌ای در سطح ملی در حوزه برنج داخلی کشور تشکیل شود تا کشاورزان متضرر نشوند و همچنین به وزارتخانه‌ها و نهاد‌های عمومی که مصرف انبوه برنج دارند مصرف برنج داخلی الزام شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: