دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران:
وزارت کشور پشتیبان کشاورزان/ بیمه کشاورزی پیام‌آور امنیت ذهنی
معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه وزارت کشور در کنار بیمه صندوق کشاورزی خواهد بود، به کشاورزان این امنیت ذهنی را داد که دولت در هر شرایطی پشتیبان آنهاست.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی که از صبح امروز در مرکز آموزشی بانک کشاورزی بابلسر آغاز شده است، با ابلاغ پیام سلام و قدردانی وزیر کشور به حاضران و برگزارکنندگان این همایش، توسط دکتر محمدحسن نامی معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور همراه شد.

دکتر نامی با اشاره به اینکه ایران کشور بزرگی است و زیبایی و عظمت آن به دلیل وجود اقوام است، از موهبت‌های مهمی در کشورمان گفت به طوری که می‌توانیم بگوییم ۸ تا ۱۱ درصد منابع دنیا را در اختیار داریم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به وسعت ایران و امکانات زیاد در آن که صنعت کشاورزی بیش از همه خودنمایی می‌کند و بیش از نیمی از اشتغال کشور را نیز به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در آینده نچندان دور دنیا با کمبود مواد غذایی بویژه در غلات مواجه می‌شود؛ بنابراین بخش کشاورزی و در کنار آن صنعت بیمه به طور خاص می‌تواند دستاورد‌های درخشانی را برای ما رقم بزند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اهمیت بیمه، اظهار داشت: بیمه تامین کننده امنیت ذهنی است و اگر نباشد دائما نگرانی و تشویش داریم و در این بین، بیمه کشاورزی خوب عمل کرده است.
 
وزارت کشور پشتیبان کشاورزان/ بیمه کشاورزی پیام‌آور امنیت ذهنی
او با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی در نظر دارد که اقدامات خود را فعالتر کند، این قول را داد که وزارت کشور نیز در کنار بیمه صندوق کشاورزی خواهد بود و باید به کشاورزان این امنیت ذهنی را بدهیم که در هر شرایطی می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و حتی اگر زیان هم دیدند بتوانیم قسمت عمده و پشتیبانی کننده در کنارشان باشیم.

نامی ادامه داد: کشاورزی برای این مهم است که هر محصول نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، لذا تلاش داریم یکسری تسهیلات جدید را ارائه کنیم و اینکه بتوانیم در هر روستا با کمک دهیاران اقدامات بیمه‌ای و فعالیت‌های کشاورزی خوبی را داشته باشیم.

او با اشاره به گسترش شهرنشینی و اعلام این واقعیت که شهر نمی‌تواند محل مناسبی برای زندگی مردم باشد، از مهاجرت معکوس گفت و اینکه با گسترش علم و تکنولوژی باید به این مهم توجه داشت که از دور هم می‌توان تجارت کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اگر به این سمت برویم؛ روستا‌های ما که مهمترین بخش در هر کشور هستند می‌توانند به لحاظ توانایی و بالفعل شدن استعداد‌ها و همچنین در افزایش تولید متحول بشوند.

این مسوول با بیان اینکه فعالیت بیمه کشاورزی باید برای آمایش سرزمینی انجام بشود و یکی از حلقه‌های مفقوده ما در این بخش برقرار نبودن نسبت منظم بین انسان، فعالیت و فضا است، آمایش سرزمینی فعلی را در وضعیت عدم تعادل بین این موارد عنوان کرد که اگر درست صورت بگیرد همه کشور از همه مواهب آن می‌توانند استفاده کنند.
 
وزارت کشور پشتیبان کشاورزان/ بیمه کشاورزی پیام‌آور امنیت ذهنی
او با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل و خشکسالی در سال‌های اخیر که هنوز هم در حال پرداخت آن هستیم، اظهار داشت: تنها در سال گذشته ۱۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ما دچار خسارت شدند که افزون بر ۸ هزار کیلومتر از شبکه‌های زیرساختی را از بین برد.

معاون وزیر کشور در بخش تجهیز و نوسازی کشور با توجه به اینکه ایران یکی از کشور‌هایی است که حوادث غیرمترقبه در آن فراوان تکرار شده است، نوسازی ۳۰ میلیون و ۲۲۶ هزار واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی در کشور را یک ضرورت دانست.

او همچنین تاکید دارد که باید راه جدیدی را در برابر حوادث غیرمترقبه و قابل پیش بینی در پیش بگیریم، به عنوان نمونه امسال ۲۴ استان کشور با تنش آبی مواجه هستند و استان‌های سیستان و بلوچستان و سمنان با کمبود شدید آب روبرو شدند که باید برنامه ریزی ما به سمتی برود که در این شرایط کمترین خسارت را در بخش کشاورزی داشته باشیم.

نامی ادامه داد: باید به سمت کشت هیدروپونیک و گلخانه‌ای برویم چرا که بین ۵ تا ۷ درصد تولید محصول بالاتری خواهد داشت و اگر به این سمت نرویم در دنیای آینده که بشر با تکنولوژی‌های پیشرفته تری وارد عرصه جدید کشاورزی می‌شود و از این طریق قدرت خواهد یافت؛ از آن‌ها عقب خواهیم ماند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آب و هوای خوبی که در گلستان مازندران و گیلان به برکت وجود ارتفاعات البرز وجود دارد، از کشاورزان این استان‌ها خواست تا زمین‌ها را خرد نکنند و نگذارند طبیعت از بین برود.
 
وزارت کشور پشتیبان کشاورزان/ بیمه کشاورزی پیام‌آور امنیت ذهنی
او ادامه داد: هنوز خیلی‌ها ماهیت وجودی ارتفاعات البرز و زاگرس را نمی‌دانند؛ این مواهب خدادادی مهمترین عوامل تلطیف کننده هوا در ایران و منطقه هستند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه "نگذارید زمین‌ها خرد شوند و این آسیب بزرگی برای منطقه خواهد بود"، گفت: ایران باید به سمت توسعه و حفظ محیط زیست برود لذا همگان باید در حفظ پوشش گیاهی دقت کنیم.

به گزارش خبرنگار ما، در حاشیه این جشنواره دو روزه که با شعار "جهاد تبیین؛ پیشران توسعه کشور" شکل گرفته، نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی و خدمات بیمه‌ای ۳۲ استان کشور در ۳۲ غرفه دایر است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها