دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
در بابلسر انجام شد
اختتامیه دومین جشنواره بیمه کشاورزی و نگاه استراتژیک به صنعت نخست کشور
دومین رویداد فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی کشور با اهتمام به تقویت و پشتیبانی از صنعت نخست کشور، با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در شهر ساحلی بابلسر با تقدیر از استان‌های برتر به کار خود پایان داد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۷ و ۱۸ خرداد با شعار "جهاد تبیین؛ پیشران توسعه بیمه کشاورزی" در مرکز آموزش بانک کشاورزی بابلسر با برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه خدمات بیمه‌ای و محصولات کشاورزی اقوام مختلف در ۳۲ غرفه، و همچنین برپایی کلاس‌های آموزشی در سطح معاونان، ارزیابان و کارگزاران، همراه بود.

در افتتاحیه جشنواره، با توجه به اهمیت کشاورزی به عنوان صنعت نخست و استراتژیک کشور، دکتر محمدحسن نامی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران نیز حضور داشت، او در سخنانی با اشاره به وسعت و زیبایی ایران و در اختیار داشتن ۸ تا ۱۱ درصد منابع دنیا، اظهار کرد: صنعت کشاورزی بیش از همه دارایی‌های کشورمان خودنمایی می‌کند و بیش از نیمی از اشتغال کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: در آینده نچندان دور دنیا با کمبود مواد غذایی بویژه در غلات مواجه می‌شود؛ بنابراین بخش کشاورزی و در کنار آن صنعت بیمه به طور خاص می‌تواند دستاورد‌های درخشانی را برای ما رقم بزند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اهمیت بیمه، اظهار داشت: بیمه تامین کننده امنیت ذهنی است و اگر نباشد دائما نگرانی و تشویش داریم و در این بین، بیمه کشاورزی خوب عمل کرده است.
 
دومین جشنواره بیمه کشاورزی و نگاه استراتژیک به صنعت نخست کشور
وزارت کشور همراه همیشگی بیمه کشاورزی

او با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی در نظر دارد که اقدامات خود را فعالتر کند، این قول را داد که وزارت کشور نیز در کنار بیمه صندوق کشاورزی خواهد بود و باید به کشاورزان این امنیت ذهنی را بدهیم که در هر شرایطی می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و حتی اگر زیان هم دیدند بتوانیم قسمت عمده و پشتیبانی کننده در کنارشان باشیم.

نامی گفت: کشاورزی برای این مهم است که هر محصول نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، لذا تلاش داریم یکسری تسهیلات جدید را ارائه کنیم و اینکه بتوانیم در هر روستا با کمک دهیاران اقدامات بیمه‌ای و فعالیت‌های کشاورزی خوبی را داشته باشیم.
 
دومین جشنواره بیمه کشاورزی و نگاه استراتژیک به صنعت نخست کشور

اهتمام دولت سیزدهم در تقویت بخش کشاورزی

دکتر علیرضا آل امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی نیز با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی و اینکه همه کشور‌های صاحب قدرت، بعد از حوزه نظامی به بخش کشاورزی اهمیت می‌دهند، افزود: هر کشوری که امروز در کشاورزی قوی باشد در آینده نیز قوی است و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب تاکیدات ویژه‌ای به کشاورزی دارند به طوری که با دستور رهبری، ستاد اجرایی فرمان امام نیز به این بخش نگاه جدی دارد.

او ادامه داد: ۴۰ درصد حق بیمه کشاورزی در اراضی دیم‌زار را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ۵۰ درصد را دولت و تنها ۱۰ درصد را کشاورزان پرداخت می‌کنند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه در حوزه طیور نیز بیمه ما اجباری است و این نشان از اهمیت سلامت دارد، از اهتمام دولت و وزارت کشور و شخص وزیر کشور قدردانی و اظهار کرد: برنامه‌های خوبی داریم تا از ظرفیت دهیاران، و شرکت‌های دانش بنیان – که به فناوری‌های خوبی دست پیدا کردیم - نیز در توسعه بیمه و پیشگیری از خسارات احتمالی استفاده کنیم.

او در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان گفت: دولت دکتر رئیسی به اندازه هشت سال قبلی به کشاورزان غرامت پرداخت کرده است و این نشان می‌دهد که دولت تا چه اندازه به تقویت بخش کشاورزی کمک کرده است.

آل امین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دومین کشور دنیا در پشتیبانی از بخش کشاورزی است، تصریح کرد: دولت در حمایت از بخش کشاورزی پای کار و حامی است و به ما اعلام کردند که اصلا به بودجه نگاه نکنید و اگر می‌خواهیم پرداختی باشد باید از طریق بیمه کشاورزی باشد.
 
دومین جشنواره بیمه کشاورزی و نگاه استراتژیک به صنعت نخست کشور
ضرورت افزایش تعهدات دولت و کاهش سهم کشاورز در بیمه کشاورزی

در مراسم اختتامیه جشنواره نیز که با تقدیر از برگزیدگان مسابقات ورزشی و استان‌های برتر کشور در حوزه بیمه کشاورزی بود، حسن عنایتی کلیجی مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به عنوان تنها سخنران به بیان دغدغه‌های بخش کشاورزی و اهمیت بیمه در این بخش پرداخت.

او با اشاره به کم‌بارشی ها و تغییرات اقلیمی متأثر از سایر مناطق جهان در ایران، مازندران را نیز مستثنی از این موضوع ندانست و گفت: مانند ۱۰ سال پیش، استان پر بارش نیستیم و نگرانی از بابت برخی محصولات وجود دارد.

عنایتی با بیان اینکه در حوزه حمایت از تولیدات کشاورزی، صندوق بیمه کشاوزی تنها متولیِ کارساز است که به کمک فعالان بخش کشاورزی آمده است، خواستار فرهنگ‌سازی بیشتر برای بهره‌مندی از ظرفیت این صندوق شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محصولات کشاورزی با توجه به تغییرات شدید اقلیمی نیاز به پشتیبانی بیمه‌ای دارند و دائما نیز این موضوع را به کشاورزان گوشزد می‌کنیم، افزود: یک زمان ضرورت بیمه در بخش صنعت طیور جا افتاد و اکنون زمانی است که بخش دام و باغبانی و دیگر بخش‌های وابسته نیز به بیمه نگاه جدی داشته باشند.

او معتقد است: یکی از نکاتی که در بیمه محصولات کشاورزی باید جذبه ایجاد کنیم و شاید در جایگاه خودش نتوانستیم ایجاد کنیم، افزایش تعهدات دولت و کاهش سهم کشاورز است.

عنایتی تاکید دارد که باید بیمه را به سمت مردمی‌سازی ببریم و از این ظرفیت استفاده کنیم، چون شرایط دولتی و حاکمیتی بر این است که کشاورزی در اولویت قرار داشته باشد و دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اکنون سهم کشور و مازندران از بیمه کشاورزی قابل دفاع و بیان عملکردی نیست، تاکید کرد: جهاد کشاورزی در خدمت صندوق بیمه است و برای یک نگرش و رویه جدید با عزم جدی دولت باید کشاورزان را به این سمت ببریم که در هر فصل زراعی به بیمه محصولات خود بیندیشند.
 
دومین جشنواره بیمه کشاورزی و نگاه استراتژیک به صنعت نخست کشور
تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره بیمه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ما در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی، آقایان جواد خیابانی چهره سرشناس مجری فوتبال، و غلامعلی افروز چهره سرشناس علمی کشور به عنوان سفیران توسعه بیمه کشاورزی کشور منصوب شدند.

در این مراسم برندگان مسابقات ورزشی جشنواره در بخش آقایان و بانوان قدردانی شدند.
 
در سطح اهتمام به تعالی استان‌های کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان نفرات اول تا سوم شدند.  

جایزه فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه نیز به خراسان جنوبی اهدا شد. در بخش شبکه‌های اجتماعی نیز استان‌های فارس، خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
دومین جشنواره بیمه کشاورزی و نگاه استراتژیک به صنعت نخست کشور
در بخش مستند‌های اجتماعی ترویجی نیز استان بوشهر تنها جایزه برتر را به دست آورد.

همچنین نمایندگی‌های بیمه کشاورزی براساس رتبه‌بندی انجام شده به ترتیب عبارتند از: شرکت سبزاندیشان نارون شهر از خراسان رضوی، شرکت آتیه سازان مهر نهبندان خراسان جنوبی و شرکت کلاردشت شرق از خراسان رضوی.

جایزه قهرمان قهرمانان نیز بر اساس رای داوران جشنواره به ترتیب اهدا شد به معاونان خدمات بیمه در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس.

برگزاری ۲۲۵۷ دوره آموزشی بیمه کشاورزی

به گفته محمد رحمانی رئیس اداره آموزش صندوق بیمه کشاورزی، ۳۲ استان کشور در ۳۲ غرفه توانمندی‌های خود را در دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی به نمایش گذاشتند.

براساس اعلام این مسوول، در این دوره ۳۸۹ اثر در بخش موشن‌گرافی و انیمیشن، ۱۱۲ فیلم آموزشی، ۵۷۰ سرود و شعر، ۳ هزار و ۷۶۲ اثر چاپی، ۱ هزار و ۴۶۱ مصاحبه و برنامه تلویزیونی، ۲ هزار و ۷۵۷ دوره آموزشی با حضور ۹۸ هزار و ۳۰ نفر، و فعالیت در ۹۶ شبکه اجتماعی با عضویت نزدیک به ۳ میلیون نفر عملکرد بیمه کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار