دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
شورای شهر مرکز مازندران تصویب کرد
افزایش پلکانی کرایه سرویس مدارس ساری
افزایش پلکانی کرایه سرویس مدارس مرکز مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ با رأی اکثریت اعضای شورای ششم شهر ساری تصویب شد.
آوای خزرزهرا شریفی: شصت و ششمین جلسه شورای ششم شهر ساری عصر روز سه‌شنبه با حضور اعضای این شورا برگزار شد و یکی از مهمترین مصوبات آن به افزایش پلکانی سرویس مدارس مرکز استان اختصاص داشت.

نخستین دستور جلسه شصت و ششمین شورای ششم ساری، تعیین نرخ سرویس مدارس بود که با حضور سید سعید حسینی رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

اعضای شورای شهر ساری در این جلسه به نرخ تصویب‌شده کارگروه ماده ۱۸ آموزش‌وپرورش ساری به‌صورت افزایش پلکانی کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده (۱۴۰۲-۱۴۰۳) رای مثبت دادند.

با این مصوبه هزینه سرویس مدرسه برای هر دانش‌آموز در مسیر‌های صفر تا سه کیلومتر ۷۰۰ هزار تومان، سه تا هفت کیلومتر ۷۵۰ هزار تومان، پنج‌تا هفت کیلومتر ۸۰۰ هزار تومان، هفت تا یازده کیلومتر ۸۵۰ هزار تومان و از ده کیلومتر به بالا به‌صورت توافقی برای خودرو‌های سواری تعیین شد.

در این مصوبه همچنین کرایه سرویس مدارس هر دانش‌آموز برای اتوبوس ۶۲۰ هزار تومان، مینی‌بوس ۶۵۰ هزار تومان و ون هم ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر دانش‌آموز در ماه است.

به گفته سید سعید حسینی رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری این تصمیم در جلسه کارگروه ماده ۱۸ سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی شهر ساری با حضور نمایندگان آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شهر ساری، شرکت‌های مجاز تحت نظارت سرویس مدارس، نماینده انجمن اولیا و مربیان اتخاذ شد. البته در این شاخص ظرفیت و شرایط خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شد.

حسینی افزود: مبالغ مورد نظر به‌حساب مدارس پرداخت می‌شود و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری نیز خودروی‌های تائید شده را در اختیار مدارس و مدارس نیز به خانواده‌ها معرفی می‌کند.

در این جلسه، رئیس کمسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری گفت: تصمیمات شورا باید در راستای حفظ مصالح شهر و منافع شهروندان باشد.

سید حسن احمدی افزود: با توجه به دغدغه خانواده‌ها در خصوص سرویس مدارس فرزندانشان و همچنین مزایای ضابطه‌مند شدن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نظیر تپسی و اسنپ باهدف تسهیل درآمد و شد شهروندان، باید تصمیمات مناسب اتخاذ کرد.

از دیگر موضوع‌های مطرح‌شده در این جلسه، پرداخت عوارض از شرکت‌های مسافربر اینترنتی، اسنپ و تپسی که با ۵ رای تصویب شد بر اساس این مصوبه شرکت‌های مذکور باید ۲ درصد عوارض به شهرداری پرداخت کنند و شهرداری باید پنج درصد از این عوارض را در حوزه خدمات شهری هزینه کند.

البته بر اساس تعهد این شرکت، شهرداری نیز موظف است محل توقف این خودرو‌ها را مشخص کند و فضای تبلیغاتی مربوط به حوزه حمل‌ونقل شهرداری نیز باید بر اساس ضوابط و قوانین برای آن‌ها تعیین شود.

آسفالت و لکه‌گیری، تکریم ارباب‌رجوع، رعایت انضباط مالی، اصلاح مدیریت تمرکزی سد معبر، جمع‌آوری به‌موقع زباله، ایجاد درآم پایدار، نظام پرداخت کارکنان و پیمانکار ازجمله مباحثی بود که از سوی اعضای این شورا مطرح شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها