دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
استاندار مازندران:
۲۰ هکتار از اراضی روستای
استاندار مازندران با اشاره به اینکه۲۰ هکتار از اراضی روستای بورخانی سوادکوه شمالی شامل تداخلات ارضی هستند؛ معاون امور عمرانی را مأمور کرد که با قید فوریت تا ۴۵ روز دیگر به این موضوع رسیدگی و مسئله را حل کند.
به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران در دوازدهمین سفر شهرستانی، صبح روز پنج شنبه بیست و پنج خرداد هزار و چهارصد و دو، از شهرستان سوادکوه شمالی بازدید کرد.

وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر شیرگاه، با تجدید دیدار از شهدا، سفر خود را آغاز کرد.

استاندار مازندران در ادامه بازدید‌های خود از سوادکوه شمالی، با حضور در جمع مردم روستای "بورخانی" منطقه لفور و با حضور حداکثری مسئولین استانی و شهرستانی، دیدار چهره به چهره با اهالی روستا داشتند و سپس به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، بیان کرد: فلسفه حکمرانی اسلامی که حضرت امام خمینی و بعد از رحلت ایشان، حضرت امام خامنه‌ای برای ما کارگزاران نظام تدوین کردند و به کرات در سخنان شان اشاره کردند که نباید اجازه داد که صاحبان انقلاب در پیچ و خم جاده دنیا، گرفتار شوند.

سید محمود حسینی پور با تاکید بر حل مشکلات روستا، گفت: این روستا از ابتدای جنگ تحمیلی و از ابتدای انقلاب، پیاده راهی بیش نبود و هم اکنون دیواره‌های مسجد روستا با چهره‌های نورانی شهدا منور شده است. این شهدا، کشاورز زاده‌هایی بودند که به خانواده هایشان در زمان حیات، کمک رسانی می‌کردند و در زمان جنگ، دعوت امام و حق را لبیک گفتند.

نماینده دولت در مازندران با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حل مشکلات روستاییان، بیان کرد:حضور مسئولین در روستا‌ها و رسیدگی به امور مناطق محروم مورد توجه امام بود و ایشان در حاشیه بازدید از روستا‌ها توسط مسئولین، فرموده بودند که شما با شاد کردن دل مردم روستا، در واقع مرا دلشاد کردید.

حسینی پور با اشاره به اهداف دولت انقلابی آیت الله رییسی گفت:یکی از امورات مورد تاکید اکید ریاست دولت، توجه به مناطق محروم است، برای رفع احتیاجات ضروری، رشد اقتصادی و توانمندسازی روستا‌ها را از اهم مسائل مورد تاکید ایشان در جمع مدیران استانی است.

وی در ادامه گفت: البته از توصیه‌های دینی ما این است که می‌بینیم حضرت علی، امورات دوران خویش را مدیریت و حتی شب‌ها به مستمندان و محرومین رسیدگی می‌کرد.

حسینی پور در سخنان اش با اشاره به مراجعه یکی از اهالی روستا به ایشان در خصوص زمین‌های خارج بافت روستا، گفت: ابتدای حضورم در مسجد، شخصی به بنده مراجعه کرد و فرمودند زمینی در داخل بافت روستا دارند که قصد ساخت خانه مسکونی برای سه فرزند پسرشان را دارد.
 
۲۰ هکتار از اراضی روستای
استاندار مازندران ادامه داد: این مرد ۸۳ ساله گفت که این زمین از آبا و اجداد ما به ارث رسیده و در اختیارمان قرار داشت، در صورتیکه هم اکنون منابع طبیعی ادعای خلاف را آن دارد و مدعی است که زمین مذکور به اراضی ملی تعلق دارد، بررسی و پیگیری موضوعات روستاییان با حضور میدانی و در دیدار چهره به چهره با مردم، میسر است و اصلاح طرح هادی روستا‌ها از اولویت هاست.

حسینی پور همچنین به حل مشکل طرح تداخلات در روستای بورخانی، اشاره کرد و افزود: باید سریعا این تداخلات حل و فصل شود و ۲۰ هکتار زمین در حوزه تداخلات قرار دارد که معاون امور عمرانی باید با فوریت به این موضوع رسیدگی کرده و در مدت ۴۵ روز موضوع تداخلات باید حل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه تصریح کرد: تلاش‌های خوبی برای تامین آب روستای بورخانی انجام شده، ولی مصوبات جدید هم خواهیم داشت و اگر نیاز باشد مخزن جدیدی در منطقه ایجاد شود و طرح آبرسانی امسال برای ۱۳۰۰ روستا در مازندران ازجمله بورخانی انجام می‌شود و باید از ظرفیت سد البرز علاوه بر آبرسانی در بحث گردشگری هم استفاده کرد.

استاندار مازندران در پایان سخنانش گفت: وضعیت ۱۱ هکتار زمین شهرک دامپروری باید تعیین تکلیف شود، لفور جزء مناطقی است که طبیعت بکر دارد و برنامه ریزی در توسعه گردشگری منطقه ضروری است و ما از هرگونه توسعه در منطقه حمایت کرده و تکنولوژی جدید وارد روستا  می‌کنیم و توانمندسازی ۵۰۰ روستا در مازندران را انجام دادیم.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار