دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
نشست "کامایی"ها با رییس حوزه هنری مازندران:
"کاما" عنوان طرحی است بر مبنای زیست‌بوم استان‌ها، طرحی در حمایت از مستندسازان مناطق کشور برای تولید آثار فاخر با رنگ و روی اصالت و هویت. مستندهایی که روایتگر نظام‌مسائل و ظرفیت‌های استان‌هاست.

آوای خزرآزاده بابانژاد: حمایت از مستندسازان استان‌ها در قالب طرح «کاما» یکی از رویکرد‌های مهم حوزه هنری کشور است تا هنرمندان به ظرفیت‌های انسانی، طبیعی، تاریخی و آداب و رسوم استان خود نگاه خاص و ویژه‌ای داشته باشند و در جهت معرفی آن‌ها بکوشند.

استان مازندران یکی از مناطق برخوردار از این حیث است و از تمامی جهات، سوژه و موضوعات قابل پردازش در همه بخش‌ها و رشته‌های هنری دارد.

به گفته مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران، طرح‌های خوبی به دفتر هنر‌های تصویری استان ارائه و پس از ارسال به تهران و انجام بررسی و داوری، در نهایت تعدادی از آن‌ها به تصویب رسیده است.

او اعلام کرد: ۷ طرح از مازندران شامل ۲ طرح مشروط و ۵ طرح تاییدی - که با آن‌ها در حال عقد قرارداد هستیم – توسط حوزه هنری کشور پذیرفته شده است.

معصومی گرجی با بیان اینکه به هنرمندان خود افتخار می‌کنیم و آن‌ها گنجینه‌های استان مازندران هستند، طرح‎های تاییدی را به این جهت که با شناخت و اشرافیت بالای کارگردانان همراه است، دارای اهمیت مضاعف دانست.

رئیس حوزه هنری مازندران اعلام کرد: طرحی با نام "تورانی" که به سرگذشت یک شهید انقلابی می‌پردازد در آمل، "روستای من، رویای من" با موضوع دفاع مقدس در بهشهر، "تنهای بی کس" با موضوع آسیب‌های اجتماعی در ساری و نکا، طرح "آرش" با موضوع آداب و رسوم در بابل و همچنین طرح "دقیقه ۹۰" با جانمایه‌ای از معرفی مشاهیر و مفاخر مازندران در بهشهر تهیه می‌شود.

حوره هنری
او با یادآوری اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی به دنبال معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به سایر استان‌ها و جهانیان است، اظهار داشت که آیین‌ها و پهلوانی‌ها، مشاهیر و مفاخر، سبک زندگی، و آداب و رسوم را باید با زبان گویای هنر ارائه دهیم.

معصومی گرجی با اعلام اینکه شاخه‌های جدید هنری مانند فیلم‌های مستند و کوتاه، موسیقی و ادبیات پایداری با ویژگی‌های خاص و مخاطب‌پسند قابلیت خوبی دارند، موفقیت در طرح‌ها را نیازمند تعامل دستگاه‌های همکار دانست که در جهت حمایت از هنرمندان برای تولید آثار ماندگار و تداوم آن‌ها ضروری است.

رئیس حوزه هنری مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره اینکه آیا تا کنون قراردادی برای ساخت مستند با دستگاه‌های استان داشتید یا خیر، اظهار داشت: تا حدودی انجام شده است؛ به عنوان نمونه در این استان ۱۵ یا ۱۶ ورزشکار داریم که حاضر نشدند با حریف رژیم صهیونیستی مبارزه کنند، در زمینه معرفی این ورزشکاران با اداره‌کل ورزش و جوانان کار مشترکی خواهیم داشت.

حوره هنری
معصومه حجازی کارشناس مسوول هنر‌های تصویری حوزه هنری مازندران نیز اظهار داشت: طرح مستند کاما از طرف معاونت راهبری استان‌ها حوزه هنری کشور تدارک دیده شد و ۲۴ اثر به دفتر هنر‌های تصویری این مرکز در استان ارسال و و طی بازده زمانی ۶ ماهه توسط کارشناسان مرکز هنر‌های تصویری کشور بررسی شد.

او با بیان اینکه همه آثار بر مبنای سند زیست‌بوم بوده که در همه استان‌ها تصویب شده است، اعلام کرد: از بین آثار رسیده به حوزه هنری مازندران، اثر «دقیقه ۹۰» به کارگردانی سید مهدی میرتبریزیان، «آرش کمانگیر» کاری از محمد مقیم‌پور بیژنی، «روستای من، رویای من» اثر حسن جعفری و «شهید محمد تورانی» به کارگردانی مهدی حیدری در جریان عقد قرارداد، و طرح مستند «تن‌های بیکس» کاری از مجید محمدپور به صورت مشروط در صف قرارداد هستند.

در نشستی که به منظور معرفی آثار برگزیده در طرح کاما با حضور مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران برگزار شد، سه کارگردان حضور داشتند و به معرفی طرح خود پرداختند.

حوره هنری
مهدی حیدری با بیان اینکه "شهید محمد تورانی" از نیرو‌های نفوذی در دل نیرو‌های کمونیست‌های ایرانی در واقعه جنگل آمل بود که حتی از خانواده و دوستان خود طرد شد، این قهرمان را "شهید آبرو" نام نهاد.

او که تاکنون ۳۵ فیلم مستند و داستانی ساخته است، می‌گوید: در سال ۱۳۸۹ فیلم جنگل آمل را ساخته است و پس از آن نیز به دنبال ساخت مستندی از زندگی یکی از شهدای این واقعه بوده است.

حیدری از تصمیم به ساخت مستند "تورانی" گفت که در سال ۱۳۹۵ بخشی از آن را فیلمبرداری کرد، اما به دلیل مشکلات مالی موفق به ادامه کار نشد، تا اینکه با پیگیری‌های فراوان، در نهایت به حوزه هنری و طرح کاما ملحق شد.

حوره هنری
محمد مقیم‌پور بیژنی که فرهنگی بازنشسته است و دستی در مستندسازی دارد، با اثر "آرش کمانگیر" در مجموعه طرح‌های کامایی پذیرفته شده، او نگاه متفاوتی به تعیین مرز ایران و توران توسط آرش دارد.

او می‌گوید: علاقه زیادی به زیست‌بوم مازندران دارد و مازندران‌شناسی را در اولویت کار خود قرار داده است. از اینرو اثری که انتخاب کرده است به یک آیین به نام "لال شو" می‌پردازد و داستان آرش را نیز در دل خود دارد.

حوره هنری
مجید محمدپور که با اثر "تنهای بی کس" کامایی شده است، می‌گوید: سال ۱۳۹۶ نوشتن فیلمنامه را آغاز کردم. قهرمان داستان فردی است به نام "مرحوم وحید قلی‌پور" که در یک قدمی عضویت در تیم ملی کاراته آلوده به مواد مخدر می‌شود و حتی کارتن‌خوابی و زندان را هم تجربه می‌کند، اما به جایی می‌رسد که اصرار دارد به سوریه برود و....

این کارشناس بازیگری و کارگردانی سینما و تلویزیون اظهار داشت: قهرمان مستند او طرفداران زیادی دارد، پهلوان است و یک دوست درجه یک.

محمدپور می‌گوید: با اشک‌ها و لبخند‌های "وحید" همراه بوده و در یک جمله؛ روزگاری با وحیدِ مستندش زندگی کرده است.

این هنرمند که برای تولید اثر "تن‌های بیکس" نیاز به حمایت مالی داشت، خوشحال است که مستند او جای خوبی به نام حوزه هنری آمده است و حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، آثار منتخب در طرح مستند کاما بر مبنای زیست‌بوم مناطق مختلف کشور با حمایت حوزه هنری، فصل جدیدی را پیش روی هنرمندان قرار داده است تا به تولیدات آثاری بپردازند که اشرافیت بالایی در آن دارند و هویت و اصالت جانمایه آنهاست.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها