دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
در همایش مروجان فرهنگ غدیر مازندران عنوان شد
الگوی حکمرانی ولایی بر مبنای عقلانیت و عدالت است
در همایش مروجان فرهنگ غدیر مازندران عنوان شد که الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتی غیر مسلمانان می‌گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می‌داند.
آوای خزرزهرا شریفی: در آستانه عید سعید غدیر خم، "همایش پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان غدیر در استان مازندران" امروز پنج‌شنبه پانزدهم تیرماه در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه مازندران استان فرهنگ، تمدن و هنر بوده است، گفت: باید با زبان هنر و تولیدات هنری برای معرفی این خطه از شمال کشور گام برداریم.

وی از مازندران به عنوان مهد عالمان دینی نظیر علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی (ره) و علامه جوادی آملی یاد کرد و افزود: باید ظرفیت‌های دینی و فرهنگی استان مازندران برای همگان تبیین و ترویج شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مدل حکمرانی در مکتب علوی اشاره و بیان کرد: اصطلاح حکمرانی یک اصطلاح جدید است و شامل سه رکن سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تصدیگری می‌شود.
 
تفکر
وی با بیان اینکه حکمرانی هرمی یا بروکراسی در دنیا مرسوم است، افزود: این نوع حکمرانی یک حکمرانی از بالا به پائین است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به مزایا و معایب این نوع حکمرانی گفت: نوع دیگر حکمرانی، حکمرانی بازاری است و دست اختاپوس‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

وی به حکمرانی شبکه‌ای اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها طرفدار این حکمرانی هستند. این نوع حکمرانی به تشکیل شبکه‌های مردمی توجه ویژه دارد.

خسروپناه با بیان اینکه واقعه غدیر حکمرانی ولایی را یاد آور می‌شود، گفت: حکمرانی ولایی باید در لایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساری و جاری باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتی غیر مسلمان می‌گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می‌داند.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: در جمهوری اسلامی به ولایت مطلقه فقیه و مردم سالاری دینی پایبند هستیم و اعتقاد داریم و در تمامی امور نظام مقدس جمهوری اسلامی محور، منظومه فکری امامین انقلاب همان حکمرانی ولایی است.
 
تفکر
نماینده، ولی فقیه در مازندران و رئیس شورای انقلاب فرهنگی در این استان نیز اظهار داشت: امروز اگر از پیام غدیر فاصله بگیریم قطعا در مواجه با توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه در جبهه فرهنگی شکست خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه حوادث تاریخ اسلام نتیجه فاصله گرفتن از غدیر است، افزود: امروز به برکت ولایت، انقلاب اسلامی شکل گرفته است و به برکت انقلاب یک نظام اسلامی تشکیل شده است و به برکت این نظام درحال دست یابی به تمدن نوین اسلامی هستیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: بر سقیفه گریستیم، اما در عمل راه آن را پیش گرفتیم، متاسفانه تفکر دین منهای سیاست برخی از مشکلات را برای جامعه اسلامی به وجود آورده است که باید مراقبت کرد.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه درس غدیر درس ایستادگی پای پرچم ولایت است، افزود: نباید از ولایت فاصله بگیریم.
 
تفکر
روح‌الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران نیز اعلام کرد: بازخوانی واقعه غدیر در دیار علویان به دلیل استقرار نخستین حکومت علویان در این استان ضرورت دارد.

وی بر انتقال فرهنگ غدیر تاکید کرد و گفت: این موضوع مسئولیت ما را در استان مازندران؛ دیار علویان افزون‌تر می‌کند و همه مکلفیم تا در انتقال این فرهنگ به وظیفه خود خوب عمل کنیم.

سلگی استان مازندران را پرچم‌دار واقعه غدیر معرفی کرد و یادآور شد: مردم مازندران در برهه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل آلبیت (ع) نقش خوبی را ایفا کردند و این مسیر نورانی همچنان در این استان ادامه دارد.

وی به پیشتازی مازندران در لبیک به اسلام اشاره کرد و ادامه داد: افتخار بزرگ دیار علویان، دفاع از حکومت شیعی و تشکیل نخستین حکومت شیعی است و این موضوع این استان را به عنصری قابل باور در حوزه سیاسی جهان اسلام تبدیل کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: با این وجود مشکلات فرهنگی نظیر طلاق و پیری جمعیت در این استان وجود دارد که بر اساس آمار مازندران سومین استانی است که شمار پیری جمعیت قرار دارد.

سلگی افزود: با توجه به مشکل یاد شده، سال گذشته نیم میلیون از زوجین این استان تحت آزمایش غربالگری قرار گرفتند که ۱۲ هزار زوج نابارور در این غربالگری شناسایی شدند و تسهیلات لازم به آن‌ها پرداخت شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران همچنین از ثبت روز مازندران در تقویم ملی کشور خبر داد و گفت: نام‌گذاری این روز هم‌زمان با سالروز تاسیس حکومت علویان بوده است که سال گذشته به همین مناسبت احیای مناسک در راستای شعائر دینی برگزار شد.

در پایان این مراسم از مروجان فرهنگ غدیر در استان مازندران تجلیل شد. در این برنامه، دکتر «سید محمد تیجانی سماوی» اسلام‌پژوه تونسی نیز حضور داشت.
 
انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها