دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
اسلام‌پژوه تونسی عنوان کرد
بیداری اسلامی و افزایش رویکرد به مکتب تشیع
یکی از اسلام‌پژوهان معتقد است که ملت‌های مسلمان در اثر بیداری اسلامی و آشنایی بیشتر با مکتب والای تشیع، به آموزه‌های بلند مکتب اهل بیت عصمت و طهارت روی آورده‌اند.

زهرا شریفی - آوای خزر: دکتر «سید محمد تیجانی سماوی» اسلام‌پژوه تونسی که امروز پنج‌شنبه در همایش پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن، که در سالن اهل بیت ساری برگزار شد، گفت: در کنار ولایت باید برائت هم داشته باشیم.

وی افزود: دکتر تیجانی به ولایت و‌ برائت اشاره کرد و گفت: خط ولایت و برائت در طول تاریخ وجود داشت و هم اکنون نیز ادامه دارد.

این اسلام شناس اظهار داشت: کتاب‌های «المراجعات و النص و الاجتهاد» اثر شرف‌الدین و نیز سید محمدباقر صدر از مراجع تقلید شیعه بیشترین تأثیر را در شیعه‌شدن وی داشته‌اند.

این انديشمند بزرگ جهان اسلام گفت: ملت‌های مسلمان در اثر بیداری اسلامی و آشنایی بیشتر با مکتب والای تشیع، به آموزه‌های بلند مکتب اهل بیت عصمت و طهارت روی آورده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ همانطور که به شیعه ظلم شد به اهل سنت هم ظلم شد اما آنانی که به حقایق اسلام آگاه شدند شیعه شدند من نیز پیش از این از حقایق آگاه نبودم و اهل سنت بودم اما با پی بردن به واقعیات مذهب شیعه را پذیرفتم.

تیجانی افزود: به خاطر همین برملا شدن حقایق، شش میلیون نفر در آفریقا تنها با یک کتاب که واقعیات در آن نوشته شده بود شیعه شدند.

وی ادامه داد: اگر ولایت فقیه را به خوبی تبیین کنیم، نه تنها شیعیان، بلکه از اهل تسنن نیز آن را می‌پذیرند.

بیداری اسلامی و افزایش رویکرد به مکتب تشیع

نویسنده و پژوهشگر مسائل اسلامی بر انتقال فرهنگ غدیر از سوی مروجان این امر تاکید کرد و گفت: در بسیاری از ملت‌ها و حتی اهل سنت روزی به نام واقعه غدیر را نمی‌شناسند شناساندن این مهم بسیار ضروری است.

«سید محمد تیجانی سماوی» عالم مشهور اهل تونس است که در سال ۱۹۳۶ میلادی در شهر قفصه در جنوب تونس به دنیا آمد و مذهبش را از اهل‌سنت به تشیع تغییر داده است.

او را بسیاری در ایران و جهان اسلام با کتاب «ثم اهتدیت» می‌شناسند؛ کتابی که بسیار مورد علاقه و توجه خوانندگان از جمله رهبر انقلاب قرار گرفت. تیجانی خود دراین‌باره می‌گوید: «رهبر انقلاب کتاب «ثم اهتدیت» را ستایش نمودند و گفتند این کتاب، کتاب تو نیست بلکه نسیمی از برکات اهل بیت(ع) است.»

در این همایش از ۱۸۰ اثر در بخش‌های مکتوب، مجازی، هنری و صنایع دستی که به دبیرخانه همایش «پیام آسمانی غدیر و مروجان آن» رسیده بود، از صاحبان ۳۰ اثر استانی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار