دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
شاهکار مهندسی در جاده شمال
قطعه دوم آزادراه تهران – شمال افتتاح شد
قطعه دوم آزادراه تهران – شمال با حضور رئیس جمهور افتتاح و همزمان با آن نیز عملیات مطالعات، طراحی و اجرای قطعه سوم آغاز شد.
آوای خزرسعید منصوری: روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه در آستانه عید سعید غدیر خم، مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، وزیر نیرو، رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار مازندران همچنین پیمانکار طرح مورد بهره برداری قرار گرفت.

با افتتاح این قطعه ۱۵.۵ کیلومتری که عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شد؛ مسیر تهران به چالوس ۶۲ کیلومتر کوتاهتر شده است، در واقع از قطعه یک آزادراه در منتهی‌الیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۲۲ تهران تا پل زنگوله در مازندران، از طریق مسیر آزادراهی انجام‌پذیر است.

مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال نیز مجموعاً ۲۲ کیلومتر است که با پیشرفت ۹۸ درصدی ۱۵.۵ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و دارای ۱۷ تونل و پل است و آخرین تونل آن با ۶.۵ کیلومتر طول، بزرگترین تونل آزادراهی غرب آسیاست.

رئیس جمهور پس از افتتاح این پروژه و بازدید میدانی از آن، در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال قرار گرفت و با توجه به فرا رسیدن عید غدیر با رمز "الغدیر" آغاز عملیات احداث این قطعه را در فاز‌های مطالعاتی، طراحی و اجرا صادر کرد.

قطعه سوم آزادراه تهران- شمال به طول تقریبی ۵۴ کیلومتر در انتهای تونل البرز و نقطه پایانی استان البرز، هم‌عرض با پل زنگوله آغاز و تا مرزن‌آباد در استان مازندران ادامه دارد.

برآورد اولیه هزینه احداث این مسیر حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن با ساخت ۴۴ تونل در مسیر رفت و برگشت در زیر زمین ایجاد شده و ۴۴ پل نیز در مسیر رفت و برگشت احداث خواهد شد.

با توجه به توضیحات و درخواست‌های قاسمی فرماندار شهرستان چالوس، رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی به طور ویژه در بخش امنیت جاده‌ای دستوراتی داد.

فرماندار چالوس تاکید کرده بود که ایمن سازی جاده چالوس از ضروریات است و عملیات نصب گالری، فنس‌های سویسی به موازات لق گیری‌ها در جلوگیری از ریزش سنگ‌ها در جاده فعلی و پرتردد جاده چالوس در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین اعلام کرد که ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده چالوس در حوزه استحفاظی مازندران و شهرستان چالوس وجود دارد.

او با بیان اینکه جاده فعلی چالوس مسیر دسترسی به روستا‌های ییلاقی شهرستان چالوس و از جاده‌های زیبا و دیدنی جهانی است، اظهار داشت: اهمیت و ارزش جاده فعلی چالوس با تکمیل کامل آزاد راه تهران - شمال کم نخواهد شد و ایمن سازی این جاده همواره در دستور کار باشد.

رئیس جمهور نیز از وزیر راه و شهرسازی خواست تا جدیت ویژه‌ای در این طرح داشته باشد و اینکه مردم باید در تردد در جاده چالوس امنیت داشته باشند و نگران ریزش سنگ نباشند.

دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار داشت که پس از اتفاقات اخیر چند مورد لق‌گیری انجام شد و تا پایان سال هم نصب گالری در چندین نقطه حادثه خیز در جاده چالوس اجرا می‌شود.

او همچنین بیان کرد: در ایمن‌سازی جاده چالوس محدودیت اعتباری نداریم.

طول آزادراه تهران - شمال ۱۲۱ کیلومتر است که تاکنون ۳ قطعه از این مسیر چهار قطعه‌ای به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها