دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به مازندران:
انحصار واردات نهاده از بنادر و کشور‌های جنوبی شکسته شد/ استان‌های شمالی پایلوت واگذاری امورات بخش کشاورزی به تشکل‌ها
مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به استان مازندران با توجه به زیرساخت‌های بندری و فرودگاهی در این استان و دو استان شمالی دیگر، از شکسته‌شدن انحصار واردات نهاده از طریق بنادر و چند کشور جنوبی خبرداد و بر نقش تشکل‌ها و اتاق بازرگانی در صحنه‌گردانی امورات کشاورزی و آمادگی و تصمیم دولت در واگذاری آن به بخش خصوصی تاکید کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: وزیر جهاد کشاورزی که ۲۴ روز از فعالیتش در این سمت می‌گذرد، صبح روز پنجشنبه برای بازدید از توانمندی‌های بخش کشاورزی مازندران وارد استان شد و عصر امروز جمعه نیز علاوه بر بازدید از توانمندی‌های بخش کشاورزی مناطق غربی استان به ویژه تنکابن، نشستی مشابه را با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی در غرب مازندران داشت.

محمدعلی نیکبخت خطاب به فعالان بخش کشاورزی مازندران و با اعتقاد به اینکه باید محدودیت‌ها را برداریم و همراه با شما شویم و در برابر شما نباشیم، افزود: با نگاه به تشکل‌های بخش کشاورزی رویکرد این است که تولید و تولیدکننده داخلی حمایت شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما اصلا با بخش خصوصی رو در رو نیستیم و هدف خدمتگزاری است، دو طرف را به آشتی و پیشبرد اهداف و فعالیت‌ها تشویق و اضافه کرد: با رویکرد فعلی به جایی نخواهیم رسید، هم رویکرد شما و هم رویکرد وزارتخانه اشتباه است، به هر حال به هیچ وجه دوست نداریم به جای بخش خصوصی و تشکل‌ها تصمیم بگیریم.

نیکبخت با اشاره به اینکه کار وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر اجرای طرح‌ها و زحمت تولید هم به دوش فعالان اقتصادی است، گفت: اعتقاد ندارم که برای شما محدودیت ایجاد کنم تا نتوانید کار انجام دهید، بلکه سعی می‌کنم تا زمانی که در این سمت هستم از ارتباط خود با بنده دریغ نکنید و این دسترسی را تسهیل کنم.

او با اشاره به اینکه مازندران در ۱۴ محصول اساسی رتبه یک کشور را دارد، افزود: بخش عمده‌ای از نیاز‌های کشور را شمال کشور تامین می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی که پیش از آن پای صحبت‌های فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی استان مازندران نشسته بود، بیان کرد: بیاییم به عنوان مدل و الگو از همینجا شروع کنیم؛ با هم تصمیم بگیریم و شما در تصمیم سازی‌ها با ما مشارکت کنید. بنشینیم با هم در جلسات مذاکره کنیم اگر با ما مشکل دارید مشکلات را با هم حل بکنیم.

این عضو کابینه دولت گفت: ما حاضریم به هر میزانی که شما فعالان بخش کشاورزی بتوانید، تصدیگری - وظایفی که حاکمیتی نیست - را به شما بدهیم و بگویید می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم و ما در اسرع وقت این انتقال وظیفه را انجام می‌دهیم.  

نیکبخت، نمونه این انتقال را در واگذاری تمام اختیارات واردات، صادرات و سامانه به اتحادیه باغداران میهن اعلام و اظهار کرد که سامانه بازارگاه هم باید برای خودتان و با مدیریت خودتان باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اصلاح رویکرد‌ها و در پیش گرفتن راهبرد جدید باید یک ستاد را تشکیل بدهیم و یکی از نمایندگان استان مازندران به عنوان نماینده ثابت در آن حضور داشته باشد و تشکل‌های توانمند نیز بیایند و هر اموری را که می‌توانند انجام بدهند بگویند تا اختیار آن امور را به آن‌ها واگذار کنیم.
 
انحصار واردات نهاده از بنادر و کشور‌های جنوبی شکسته شد/ استان‌های شمالی پایلوت واگذاری امورات بخش کشاورزی به تشکل‌ها
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اعتباری و محدودیت‌های مالی، اما اعلام کرد که در هفته گذشته براساس تفاهمنامه‌ای که در دوره وزیر سابق با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و قرارگاه خاتم برای پروژه‌های آبی – خاکی از محل مولدسازی به امضا رسیده بود، جلسه‌ای با حضور دو فرمانده قرارگاه برگزار شد تا این تفاهمنامه را تبدیل به قرارداد بکنیم و به دنبال این هستیم زمانی که قرارداد بسته شد، عملیات اجرایی نیز پس از آن آغاز شود.
 
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعلام اینکه وزارتخانه کمک هایش را دریغ نمی‌کند، افزود: بخشی از مرکبات مازندران به عنوان تازه خوری وارد بازار می‌شود و بخشی نیز مصرف صنعتی است و باید تبدیل به کنسانتره و سایر فرآورده ها، و بخشی دیگر نیز باید صادر شود. تا زمانی که صنایع تبدیلی - تکمیلی در استان پا نگیرد همین مشکلات است.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش گفت: به هیچ وجه اعتقاد نداریم که در اجرای یکسری وظایف و تامین یکسری کالا‌ها از خارج کشور هم به سمت کشور‌های انحصارگر برویم که تعیین کننده باشند یا یک عده افراد خاص انحصارگر باشند. قطعا با انحصارطلبی مبارزه می‌کنیم.

او ادامه داد: استان‌های شمالی یکی از جا‌هایی است که می‌تواند تامین کننده نهاده باشد، از همین فردا بخش تولید، اتاق بازرگانی و تشکل‌ها می‌توانند نهاده - به طور خاص ذرت و کنجاله - را از روسیه و جا‌های دیگر وارد بکنند و از آنجا که یکی از مشکلات، فروش است لذا در بندر این محصول را از واردکنندگان می‌گیریم و خودمان به فروش می‌رسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر این را اراده بکنید و انجام بشود دولت نیز پشتیبانی می‌کند تا این نهاده‌ها تنها از جنوب کشور نیاید و از شمال کشور هم وارد و سبب رونق اقتصادی شود.

نیکبخت، بحث گلخانه‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: در معاونت باغبانی به دنبال تشکیل یک ستاد توسعه گلخانه هستیم تا مرتب پیگیری و بین استان‌ها کاملا مشخص کنیم که در سال چقدر باید گلخانه بسازند، تامین مالی به چه صورت باشد و از نظر سازه، فنی و اجرایی نیز این مجموعه‌ها را تعریف خواهیم کرد که به سمت اجرایی کردن برویم.

او درباره خرید تضمینی برنج با بیان اینکه دوست ندارم انبار کشاورزان پر از برنج باشد، تصریح کرد: دو مسیر را انتخاب کردیم؛ برنجی را که تاجر میخواهد وارد کند حتما باید خریداری شود، دوم اینکه بحث الزام فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش برنج داخلی را دنبال کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اولویت دولت حمایت از تولید داخل است، مسائل کشاورزی شمال کشور پیچیده‌تر از سایر مناطق است محصولات خاصی دارد که در دیگر استان‌ها نیست و ریل گذاری آن هم باید با تعامل تشکل ها، نمایندگان مجلس و استانداری باشد.
 
انحصار واردات نهاده از بنادر و کشور‌های جنوبی شکسته شد/ استان‌های شمالی پایلوت واگذاری امورات بخش کشاورزی به تشکل‌ها
نیکبخت امروز جمعه نیز سفری به شهرستان تنکابن داشت. او در جمع فعالان اقتصادی بخش کشاورزی مناطق غربی استان مازندران، اظهار داشت: استان‌های گیلان، گلستان و مازندران از تامین کننده‌های اصلی مواد غذایی برای کشور هستند و در امنیت غذایی نقش مهمی دارند.
 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مازندران با چالش‌های خاصی هم مواجهیم، افزود: طرح جامع آب و خاک تهیه شده است و اگر به موقع اجرا و از نظر فنی و اجرایی به آن سرعت داده شود می‌تواند نقش مهمتری را در تامین امنیت غذایی داشته باشد.

او با توجه به بازدید‌هایی که از صنایع تبدیلی و تکمیلی در شرق و غرب مازندران داشت، تصریح کرد: در این زمینه باید خیلی کار شود با توجه به اینکه مازندران در همسایگی با کشور‌های شمالی است و زیرساخت‌های بندری و فرودگاهی خوبی هم دارد، می‌تواند نقش مهمی در صادرات و ارزآوری داشته باشد.

نیکبخت همچنین با بیان اینکه در تامین نهاده‌ها برای کشور باید نگاهی هم به بنادر شمال داشته باشیم و فقط خودمان را محدود به بنادر و یکی دو کشور جنوبی نکنیم، تاکید کرد که از این منظر نیاز است تا رویکرد تازه‌ای هم به بنادر شمالی برای واردات نهاده‌ها از کشور‌های شمالی اتفاق بیفتد.

وزیر جهاد کشاورزی با توجه به جلسه‌ای که امروز در غرب استان مازندران داشت، عنوان کرد: کارآفرینان برجسته و صاحب فکر و تجربه خوبی را در این استان داریم و باید امور را به خود مردم واگذار کنیم و این مهم به صورت جدی در دستور کار باشد.

او بیان کرد: در استان‌های مازندران، گیلان، و گلستان به عنوان یک مدل و الگو، در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها امور را به تشکل‌های واقعی واگذار می‌کنیم که در حوزه اقتصاد و بخش کشاورزی نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها