دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:
حرمت مجلس امام‌حسین(ع) حفظ شود
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان از همه آنهایی که در مراسمات عزای امام حسین علیه السلام شرکت می کنند خواست تا با رفتار و منش خود، حرمت مجلس سالار شهیدان را حفظ کنند.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه تیرماه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: ماه محرم یکی از بهترین ماه‌های کسب تقوا است.

وی افزود: آخرت و دنیا دو واقعیت به هم پیوسته هستند و نمی‌توان این دو را جدا از هم دید.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سالروز قیام ۳۰ تیر با رهبری آیت‌الله کاشانی اشاره کرد و گفت: ملت ایران قیام‌های این‌چنینی فراوانی را در تاریخ از خود به جای گذاشتند.

وی به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: نماز جمعه سنگر انقلاب و خار چشم دشمنان،وعدگاه و‌ میعادگاه شهیدان است.

آیت الله لائینی به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و سالروز تهاجم منافقین با حمایت بعثی‌ها اشاره و از تمامی کسانی که امنیت مردم را فراهم می‌کنند قدردانی کرد.

وی با قدردانی از شورای تامین استان خواستار استمرار حفظ امنیت مردم و عزاداران در ماه محرم شد.
 
حرمت مجلس امام‌حسین(ع) حفظ شود
امام جمعه ساری با تاکید بر حفظ شئونات در ماه محرم و مجالس امام حسین علیه السلام گفت: کشف حجاب در مجالس امام حسین علیه السلام نوعی توهین است.

وی افزود: شاید دشمنان بخواهند بی‌بند و باری را به مجالس امام حسین علیه السلام بکشانند، ما موظفیم با حفظ حرمت از این حرکت دشمنان دوری کنیم.

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به اهانت به قرآن کریم و مقدسات میلیون‌ها مسلمان در کشور سوئد ضمن محکوم کردن این کشور گفت: دشمنان ما به قرآن و اهل بیت علیهم السلام اهانت می‌کنند تا حرمت‌ها را از بین ببرند ما وظیفه داریم حرمت مجلس امام حسین علیه السلام را به خوبی حفظ کنیم.
 
آیت‌الله لائینی افزود: مهم‌ترین ترس دشمنان از همین فرهنگ شهادت است؛ همین فرهنگ سبب شکست دشمنان می‌شود و ظالمان را سرنگون می‌کند.

امام جمعه ساری گفت: به جهان استکباری اعلام می‌کنیم که با فرهنگ شهادت حسینی نظام سلطه یزیدی قطعا سرنگون خواهد شد.
 
حرمت مجلس امام‌حسین(ع) حفظ شود
 
توصیه‌های امام جمعه ساری در برگزاری مراسمات عزاداری محرم

آیت الله لائینی برپا داشتن نماز اول وقت در مراسم و عزاداری‌های ماه محرم را مورد توجه قرار داد و افزود: اقامه نماز اول وقت؛ پیام مهم عاشورای حسینی به عاشورائیان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران،صرفه‌جویی در انرژی را متذکر شد و گفت: عزاداران حسینی بهتر است عزاداری‌ها را تا نیمه‌های شب ادامه ندهند.

وی توصیه کرد که عزاداران در مراسم از موسیقی و ساز‌های زننده استفاده نکنند؛ بهتر است عزاداری ساده و بدون موسیقی برگزار شود.


انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار