دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران:
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: مساحت کشتزار‌های تحت تنش آبی مازندران با اجرای برخی طرح‌های مدیریت آب کشاورزی نسبت به ابتدای سال جاری حدود ۶۰ هزار هکتار کاهش یافت.
آوای خزر- اشکان جهان آرای: حیدر داوودیان روز شنبه -۱۰ تیر- اظهار کرد: امسال در بحث تامین آب کشاورزی مشکلات متعددی داریم و برای کاهش تنش‌های ناشی از کم‌آبی پروژه‌های گوناگونی را در محدوده دچار تنش آبی اجرا کردیم که به کاهش خسارات ناشی از خشکسالی کمک کرد.

وی افزود: ابتدای سال جاری حدود ۸۰ هزار هکتار از کشتزار‌های استان دچار تنش بود که اکنون به لطف بارندگی‌ها و اجرای برخی طرح‌های کوتاه‌مدت مقابله با خشکسالی مساحت کشتزار‌های تحت تنش استان با ۶۰ هزار هکتار کاهش به کمتر از ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: امسال با وجود شرایط حادی که از نظر تامین آب برای کشاورزی داشتیم، به پشتوانه برنامه‌ریزی‌های انجام شده و عزمی که برای مدیریت منابع آب و توزیع مناسب بین شالیزار‌های در معرض خشکسالی به کار گرفته شد خسارتی بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی شده داشتیم.

داوودیان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان طی سال جاری در نخستین روز کاری با حضور استاندار مازندران، اظهار کرد: تصمیماتی که در جلسه ابتدای سال اخذ شده بود همگی محقق شدند و نتیجه این شد که سطح زیر کشت دچار تنش آبی استان کاهش یافت.

وی افزود: در دشت مهم هراز که بیشترین نگرانی را داشتیم خوشبختانه از بحران خشکسالی عبور کردیم و اکنون کشاورزان برای درو آماده می‌شوند. در دشت البرز، تجن و شبکه گلورد نیز مدیریت کماکان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: با این‌که بارندگی کمی داشتیم امسال با تلاش همکاران در آب‌منطقه‌ای، مدیریت به گونه‌ای بود که حتی نسبت به سال‌های گذشته بهتر عمل کردیم و رضایت نسبی در مردم نیز دیده می‌شود. با ۹۰۰ میلیون کاهش آورد رودخانه‌ها توانستیم وضعیت را طوری مدیریت کنیم که از نظر عملکرد در کشاورزی اکنون با وضعیت سال قبل برابر هستیم.

انتهای پیام/

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها