دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
در ساری رخ داد:
حمله با اسلحه سرد و گرم به دهیاری که تلفنش را پاسخ نداد!
یک جوان ۲۲ ساله در یکی از روستا‌های بخش مرکزی ساری به دلیل اینکه دهیار پاسخ تلفنش را نداد، با اسلحه سرد و گرم به او حمله کرد.
آوای خزر: به گزارش خبرنگار ما، براساس مستنداتی که در اختیار این پایگاه خبری - تحلیلی قرار گرفت؛ ظهر روز جمعه سی‌ام تیرماه، در یکی از روستا‌های بخش مرکزی ساری، یکی از اهالی با دهیار تماس گرفت و چون دهیار نتوانست به تلفنش پاسخ دهد، دست به اسلحه برد.

این فرد عصبانی، غروب روز جمعه با چاقویی که در دست داشت، ابتدا به سراغ خودروی دهیار رفت؛ چادر پیکان وانت را پاره کرد و در حال شکستن شیشه خودرو بود که شاهدان مانع این کار شدند.

در همین حین که این فرد متوجه حضور دهیار شد به سمت او حمله برد ولی مردم توانستند چاقو را از دست او بگیرند و خوشبختانه کسی آسیب ندید.

فرد عصبانی که نتوانسته بود خشم خود را کنترل کند، همچنان به تهدیدات خود ادامه داد، این بار به منزل رفت و اسلحه شکاری خود را برداشت تا به سمت دهیار شلیک کند، اما باز هم افرادی که شاهد ماجرا بودند به سمتش رفتند، سر اسلحه را به سمت بالا گرفتند که منجر به تیراندازی هوایی شد.
 
پرونده این فرد مجرم که از آسیب بدنی به دهیار ناکام مانده بود، در حال رسیدگی است.
 
در این درگیری هیچ فردی آسیب ندید، اما اهالی همچنان نگران تکرار اینگونه حوادث هستند چرا که این فرد با دیگر جرائمی که دارد؛ نظم و امنیت و آرامش روانی مردم روستا را بر هم زده است.

براساس آمارهای قضایی، بیشترین آمار درگیری‌های مازندران که ناشی از عدم کنترل خشم است، در شهرهای ساری و آمل اتفاق می‌افتد.
 
به موجب ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی هر کس بوسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر به قدرت نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار