دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
نکا کمترین آمار طلاق و بزهکاری در مازندران را دارد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اعلام کرد: نگاه ویژه‌ای به شهرستان نکا داریم و این دیار براساس آمارها، کمترین میزان طلاق و بزهکاری در استان را به خود اختصاص داده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم تجلیل از عبدالرضا بابایی فرماندار سابق نکا و معارفه مرتضی رمضانی فرماندار جدید این شهرستان در سالن امیرالمؤمنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور تعدادی از خانواده شهدا، امام جمعه، بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و جمعی از کارکنان دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی نکا برگزار شد.

دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به نیابت از استاندار حکم انتصاب مرتضی رمضانی به عنوان فرماندار نکا را به ایشان تقدیم کرد.

او در سخنانی با اشاره به اینکه حدود دو هفته پیش خدمت سرپرست فرمانداری و بخشداران نکا بودم و عرض کردم که  برای توسعه و رفع مشکلات این شهرستان بنده هیچ کوتاهی نخواهم کرد، اشاره‌ای هم به حضور دو سال گذشته استاندار مازندران در نخستین روز از سال نو در همین منطقه داشت که این حضور مورد تحسین رهبر انقلاب نیز قرار گرفته بود.

سلگی با بیان اینکه شهرستان نکا کمترین میزان طلاق و بزهکاری در استان را دارد، افزود: همین شهرستان ۶ شهید مدافع حرم دارد و اکنون نیز پدران شهدای مدافع حرم در جلسه حضور دارند و این نشان از رشد و تعالی فرهنگی و ولایتمداری مردمان این دیار دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات دکتر بابایی فرماندار سابق نکا که از جوانان خوشنام، خدوم، پرتلاش و دانشگاهی و علمی استان هستند قدردانی کرد و برای مرتضی رمضانی که در لباس پاسداری از اسلام و انقلاب بودند و در مناصب مهمی در این استان سال‌ها تجربیاتی را کسب کردند، به عنوان نماینده عالی دولت در نکا آرزوی توفیق داشت.

سلگی در بخشی از بیانات خود با اشاره به حادثه عاشورا و درس‌هایی که باید از این حادثه و حماسه تاریخی گرفته شود، گفت: اکنون بار امانت بر دوش مسوولان است و هر کسی در حد وسع خود باید ادامه دهنده راه شهدا، و جریان و مکتب انسان‌ساز عاشورا باشد.
 
نکا کمترین آمار طلاق و بزهکاری در مازندران را دارد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: اگر ما عاشورا را منقطع در یک دوره‌ی تاریخی سال شصت و یک هجری بدانیم عاشورا یک تکانه‌ی بزرگ برای هدایت بشریت بود که مسیر و ریل‌گذاری انسان‌ها را معین کرد و اباعبدالله‌الحسین علیه السلام نوری شد که تا ابد مسیر حق از باطل متمایز شود.

او ادامه داد: ما خیلی بدهکار عاشورا هستیم و همچنان که حضرت زینب سلام الله علی‌ها خواستند که این حزن و اندوه و گریه‌ها برای امام حسین (ع) خشک نشود و جاری باشد، بعد از بیش از هزار و چهارصد سال می‎بینیم که هنوز این اشک‌ها خشک نشده و ملت عاشورایی ایران با شهدای کربلا و مادران و همسران شهدا همدردی می‌کنند.

عضو شورای تأمین استان مازندران اظهار داشت: اگر مکتب عاشورا نبود ما نه در برابر استبداد داخلی رضاخانی و نه در برابر استثمارگر بزرگ آمریکا نمی‌توانستیم مقاومت کنیم، درس «هیهات من‌الذله» بود که راه شهادت‌طلبی و راه تقابل با زور،  استکبار، استعمار و استبداد را برای ملت ایران روشن کرد.

او بیان کرد: اگر مکتب عاشورا نبود ما نمی‌توانستیم هشت سال در مقابل صدامیان بایستیم؛ در یک نبرد نابرابر دویست و بیست هزار شهید را با سربند‌های یا زهرا و یا حسین به میدان روانه کردیم، اما در نهایت در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم.
 
نکا کمترین آمار طلاق و بزهکاری در مازندران را دارد
این فرزند شهید اظهار داشت: عاشورا سرآغاز مسیر تکاملی ایران است و همه‌ی فضایل بشریت را در عاشورا یکجا می‌بینیم؛ نه همه‌ی درد‌ها بلکه همه‌ی ایثارگری‌ها، شهادت‌ها و نبرد رذیلت و فضیلت، و نبرد قدیس و ابلیس را در کنار هم می‌بینیم.

سلگی گفت: در پیروی از مکتب عاشوراست که ما به موشک‌های نقطه‌زن رسیدیم؛  نه فقط برای خودمان که برای همه‌ی احرار عالم «مقاومت» را به یک امر اجتماعی تبدیل کردیم؛ در سوریه، در لبنان، و در بین همه‌ی آزادگان عالم جمهوری اسلامی به یک الگوی بی‌بدیل تبدیل شد.

عضو شورای تامین مازندران با گریزی به تاریخ دوران پیامبر (ص)، تصریح کرد: از همان ابتدای صدر اسلام پیامبر با دو جبهه مواجه بود، یکی از آن‌ها جریان مستضعفان و دیگری جدید الاسلام‌ها بود؛ جدیدالسلام‌ها کسانی نظیر ابوسفیان و معاویه‌ها بودند که در روز‌های سخت و کارزار‌ها هزینه‌ای برای اسلام ندادند بلکه جنگ‌های فراوانی را بر اسلام ناب محمدی تحمیل کردند.
 
نکا کمترین آمار طلاق و بزهکاری در مازندران را دارد
او ادامه داد: در حادثه عاشورا دیدیم که افرادی از همین اندیشه، آب را بر اباعبدالله و یارانش تحریم کردند؛ و امروز به همین شیوه ما شاهدیم که یزیدیان زمان، تحریم علیه ملت ایران شکل می‌دهند تا داروی سرطانی به مردم ما نرسد، داروی کودکان پروانه‌ای به دست آن‌ها نرسد، مسیر استکبار از گذشته بوده و امروز هم این مسیر ادامه دارد، اما انقلاب اسلامی نیز با پشتوانه‌ی الهی و با پشتوانه‌ی عاشورا مسیر خود را ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی امنیت و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ما مفتخر به وجود جوانانی مثل حججی و دیگر جوانان موفق این سرزمین هستیم که مسیر تعالی را دنبال می‌کنند، استکبار ستیز هستند، به دنبال تولید و فناوری هستند و راه و مسیر حق‌طلبی و پیشرفت را گم نکرده و پرچم مقاومت، علم و جهاد را بر زمین نگذاشته‌اند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از دکتر عبدالرضا بابایی فرماندار سابق شهرستان نکا، حکم انتصاب مرتضی رمضانی به عنوان فرماندار نکا قرائت و تقدیم ایشان شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: