دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
بابایی‌کارنامی در جمع خبرنگاران:
قانون‌گذار فرق تخریب و انتقاد را می‌داند!
بابایی کارنامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر فردی در هر شغلی باید بر مدار قانون حرکت کند و خبرنگار، معلم، کارگر و ... ندارد، افزود: قانون‌گذار فرق تخریب و انتقاد را می‌داند!
آوای خزرآزاده بابانژاد: عصر روز شنبه بیست و یکم مردادماه به مناسبت تجلیل از خبرنگاران ساری و میاندورود نشست صمیمی علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن همایش باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

ابتدا تعدادی از خبرنگاران به بیان مشکلات حوزه صنفی خود، و چرایی ناتمامی یا بی‌آغازی برخی طرح‌ها در ساری و میاندورود پرداختند. کلیپی از فعالیت‌های این نماینده مازندران نیز پخش شد که کمی از بسیار اقدامات او بوده است.

علی بابایی کارنامی با یادآوری اینکه تنها نماینده‌ای است که از شورای شهر به خانه ملت رسیده است، به سه قولی که به مردم داده بود اشاره و اظهار کرد: قول داده بودم که تربیون ساری را در مجلس فعال کنم، قول دادم که کینه‌ها را در شهر و همچنین زد و خورد‌های سیاسی را تعطیل می‌کنم و اکنون عملکردهایم گویای این شعارهاست.

او با بیان اینکه با آقای زارعی دیگر نماینده ساری در میدان کار کوچکترین مسئله و اختلاف نظری نداشته است، این را هم اضافه کرد که اگر دو کار را انجام ندادیم لااقل ذهن مردم را هم درگیر نکردیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها، نخبه‌کُشی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در گذشته از توسعه و پیشرفت در مازندران و مرکز استان عقب هستیم، عنوان کرد که برخی‌ها حاضر به گفتمان‌سازی نیستند.

بابایی‌کارنامی ادامه داد: اگر دولت‌ها ضعیف‌اند به این دلیل است که ما نمایندگان مجلس در دوره‌ای نتوانستیم حق مردم را بگیریم و مافیای سرمایه‌گذاری یک‎شبه قانون عوض می‌کند.

او با تاکید بر اینکه نمایندگان واقعی مردم باید وارد مجلس شوند نه نمایندگان جریان‌های خاص، افزود: خون‌های زیادی در کشور ریخته شد تا کرسی‌های مجلس و مدیریت علم بشود و باید افراد فرهیخته که دردمند مردم هستند وارد مجلس بشوند.
 
قانون‌گذار فرق تخریب و انتقاد را می‌داند!
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآیند صدور مجوزات در کشور، اعلام کرد: چگونه می‌شود در استان همسایه – سمنان – ۱۰ روزه مجوز کسب و کار و یا واحد تولیدی را دریافت می‌کنند، اما فقط صدور یک مجوز محیط زیستی در مازندران باید ۱۳۰ روز وقت گرفته شود.

بابایی کارنامی ادامه داد: چطور می‌شود که محیط زیستی‌ها برای سد زارم‌رود کمپین و اعتراض داشتند و نگذاشتند ساخته شود، اما سد فینیسک ساخته شد و کاری نکردند؟!

او با اشاره به کم‌کاری‌ها در اجرای احکام اظهار کرد: تنها برای آزادسازی یک واحد در جاده ساری – تاکام ۳.۵ میلیارد تومان پول واریز کردیم، اما هنوز حکم نگرفتیم، لذا این قوانین و این فرصت‌سوزی‌ها باید ریشه‌ای حل بشود.

نماینده مردم ساری و میاندورود به یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان این دو شهرستان صورت گرفت، به تأمین دستگاه پت اسکن (PET-SCAN) با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد که با پیگیری نمایندگان این حوزه انتخابیه محقق شده است.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با قوت وارد میدان شد و در استان مازندران نیز «حسینی‌پور» تاکنون عملکرد نسبتا خوبی داشته است – همه ضعف و قوت دارند – گفت که در این مدت حتی یک اختلاس  ۲ یا ۳ هزار میلیاردی در کشور نداشتیم.

او با تاکید بر اینکه با احساس نمی‌توان اقتصاد و مملکت را اداره کرد، از پیگیری برای رفع مطالبات مردمی در حوزه امنیت شغلی کارگران، منطقه آزاد، مسائل معیشتی، توجه به مناطق محروم و ... گفت و در نهایت اینکه مجلس هنوز کار‌های ناتمامی دارد و شاید مهمترین آن‌ها بحث همسان‌سازی حقوق کارگران و معلمان باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه برخی اصحاب رسانه خارج از قانون کار کردند، افزود: از این شعار‌های پوپولیستی بلد نیستم، معتقدم که نباید خلاف قانون کار کرد؛ هر که خلاف قانون کار کرد باید تاوان بدهد، اگر اینطور باشد بگوییم در روز کارگر، معلم، و ... همه خلافکاران آزاد شوند؛ بنابراین بیاییم یکباره درب دادگاه‌ها را ببندیم؟!

او با تصریح اینکه قانونگذار فرق تخریب و انتقاد را می‌داند، از اصحاب رسانه خواست تا صداقت و درستی را سرلوحه کار خود قرار بدهند، گرچه از نظر او خبرنگاران مازندران از بهترین اصحاب رسانه کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این مراسم گرچه برخی خبرنگاران دعوت نبودند و شاید برای دورهمی آمده بودند، اما به همه لوح تقدیر و یک شاخه رُز تقدیم شد و کاش اصحاب رسانه اصل اول در نشست‌های خبری را در هفته‌ای که به قداست خون یک شهید نامگذاری شده است؛ یاد بگیرند تا خود و دیگران را به زحمت نیندازند؟!

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها