دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران:
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مانع از چنددستگی نهاد‌های فرهنگی
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: جلوگیری از چند دستگی نهاد‌های فرهنگی از وظایف مهم و ذاتی این نهاد مقدس و انقلابی است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: به مناسبت سالروز تأسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سالگرد برپایی نخستین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت مرحوم سیدمحمود طالقانی و همچنین تقدیر از خبرنگاران شاخص حوزه تبلیغات اسلامی، نشست رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اصغر اصغری ولوجائی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت مقابله با تبلیغات دشمن و برپاداشتن شعائر اسلامی بنیان نهاده شده است، به نقش این شورا در حضور میدانی و به موقع مردم بابصیرت به منظور خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان گفت.

او ادامه داد: هماهنگی، برنامه‌ریزی، سازماندهی و جلوگیری از چند دستگی نهاد‌های فرهنگی از وظایف مهم و ذاتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

اصغری با اشاره به تغییر و تحولات در این نهاد و تبدیل شدن آن به یک قرارگاه فرهنگی برای پیشرفت کشور و مقابله با دسیسه‌های دشمنان، بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک مجموعه فراجناحی و مولود انقلاب است و برای حضور مردم در تمامی مناسبت‌ها و ایام‌الله‌ها زمینه‌سازی می‌کند.

او با قدردانی از زحمات خبرنگاران در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و پای کار بودن آن‌ها به طور ویژه در، ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس، اعلام کرد: بصیرت‌بخشی در بزنگاه‌های مختلف تاریخی از رسالت‌های خبرنگاران است.

اصغری همچنین اعلام کرد: با توجه به اینکه انتخابات را در پیش داریم، برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در این رویداد اجتماعی، برنامه‌هایی را خواهیم داشت.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مانع از چنددستگی نهاد‌های فرهنگی
مصلی نماز جمعه پایگاه امن مردم

مسوول ستاد نماز جمعه شهرستان ساری نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردمی‌بودن و انقلابی‌بودن و در جریان مسائل روز بودن از شاخصه‌های نماز جمعه است، افزود: معنویتی که در این جمع معنوی و صمیمی وجود دارد همچون آب زلال و همیه در جریان است.

میثم تبریزی با بیان اینکه کارکرد مصلی نماز جمعه در هر دهه متفاوت است، اشاره‌ای به این موضوع داشت که در جریان کرونا، حتی در مصلی‌های نماز جمعه نیز شاهد دوخت ماسک و واکسیناسیون بودیم و این مکان‌های مقدس در کنار فعالیت‌های ذاتی، به کانونی برای جهاد و مبارزه با همه‌گیری کرونا تبدیل شده بود.

او با اشاره به افزایش رغبت جوانان به سمت مصلی‌های نماز جمعه، گفت: با توجه به گذر از شبیخون فرهنگی و اینکه دشمنان با جنگ ترکیبی وارد میدان شده‌اند، در حوزه جوانان نیاز به فعالیت‌های فرهنگی مهم و بیشتری داریم.

در پایان این نشست، با تقدیم هدایایی از ۱۰ خبرنگار فعال در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها