دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
شهردار شهر نیکان:
شهردار نکا با بیان اینکه تحقق بودجه مصوب شهرداری مطابق برنامه پیش می‌رود، اعلام کرد: تاکنون ۴۰ درصد بودجه ۱۸۵ میلیارد تومانی این مجموعه محقق شده است.
بودجه مصوب شهرداری نکا مطابق برنامه پیش می‌رود/تحقق ۴۰ درصد بودجه شهرداری نکا تا ماه پنجم
 
آوای خزر - آزاده بابانژاد: نشست خبری مهندس «موسی خلیلی» شهردار، و «سید اسماعیل میری» رییس شورای شهر نکا در سالن جلسات شهرداری برگزار شد. مهندس خلیلی معتقد است که یک مدیر باید حداقل سه سال کار کند تا بتوان درباره او قضاوت کرد، و به مردمانش قول داد که پای تعهدات خود می‌ماند.
 
شهردار نکا با بیان اینکه در طرح هاین در قالب اتاق فکر از ائدیشه یکسری افراد بهره گرفته ایم، به اقداماتی، چون بهسازی آرامستان، پارکینگ طبقاتی، پارک ملت، آزادسازی حریم رودخانه، و پروژه ورودی شرقی و غربی شهر به عنوان مهمترین آنها، اشاره کرد.
 
او در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان بودجه‌ای که تاکنون محقق شده است، اعلام کرد: از ۱۸۵ میلیارد تومان بودجه مصوب، تا کنون حدود ۷۵ میلیارد یعنی نزدیک به ۴۰ درصد محقق شده است. خلیلی اظهار کرد: در بحث پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری عقب نیستیم و رفاه پرسنل در اولویت قرار دارد.
 
علمداران خدمت؛ طرحی برای محرم
 
او با اشاره به اینکه از محل طرح نهضت ملی آسفالت، هفت هزار تن آسفالت برای عمران و آبادی شهر مصرف شده است، این را هم اضافه کرد که قریب به اتفاق کوچه‌های شهر آسفالت شده است.
 
شهردار شهر نیکان همچنین از طرح خدمات شهری در استقبال از ماه محرم با عنوان «علمداران خدمت» گفت و ازجمله نمونه‌های آن به سیاهپوشی سطح شهر، رسیدگی به فضای سبز مساجد و تکایا، لکه گیری آسفالت معابر منتهی به مساجد، گلاب پاشی و غبارروبی مساجد، تکایا و هیئات مذهبی، و رفع مشکل روشنایی معابر اصلی و فرعی منتهی به مساجد اشاره کرد.
 
او در این نشست که با هدف تجلیل از خبرنگاران برگزار شد و از همان ابتدا گفته بود که یک نشست صمیمی است، از تاثیرگذاری انتشار اخبار و عملکرد شهرداری توسط رسانه‌ها جهت ترغیب مردم در مشارکت برای کیفیت عمران و خدمات شهری گفت.
 
خرد جمعی؛ ابزار موفقیت شهرداری و شورای نکا
 
«سید اسماعیل میری» رییس شورای شهر نکا نیز در سخنانی روز خبرنگار را تبریک گفت و خواستار تداوم و افزایش همکاری‌ها بین مجموعه شهرداری و شورای شهر نکا با رسانه‌ها شد.
 
او که در انتخابات دوره‌ای جدید شورا در سمت خود ابقا شد، از وجود اختلاف نظر و سلیقه بین اعضا گفت که در سایه خرد جمعی به یک سیاست اجرایی منتهی، و منجر به اتفاقات خوب در شهر می‌شود.
 
رییس شورای شهر نکا با اشاره به گذشت ۶۰ سال از تاسیس شهرداری این شهر، به خبرنگاران گفت: اگر شهرداری و شورای نکا را با سایر شهر‌های هم درجه خود مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که در شاخص هایی، چون طرح‌های عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و گردشگری چه میزان پیشرفت داشته است.
 
میری در پایان از همراهی خوب شهردار و کارکنان شهرداری، و از همکارانش در شورای شهر که با هم یک تیم علمی و با تدبیر و بلندنظر را در پاسخگویی به مطالبات مردم شکل داده اند، قدردانی کرد.
 
به گزارش آوای خزر، شهرداری نکا پیش از این نیز در مراسمی که فرمانداری نکا برای تجلیل از خبرنگاران در شرکت حلاوت داشت، مشارکت کرده بود.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار