دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
مدیرکل IT مازندران:
اجرای طرح توسعه فیبر نوری در ۲۰۰ روستای مازندران
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران به طرح توسعه فیبر نوری در روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح در ۲۰۰ روستای ساری، سوادکوه، بابل و نکا انجام شده است.

زهرا شریفیآوای خزر: اسماعیل اعزی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲۰ نقطه گردشگری مازندران به پوشش ارتباطی موبایلی متصل شد؛ تعداد مناطق پوشش گردشگری در استان ۱۲۵ نقطه است و تلاش داریم مابقی این مناطق نیز تحت پوشش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۶ جاده مواصلاتی استان از پوشش ارتباطی برخوردار شده است، افزود: ۱۲۲ روستای مازندران در طرح توسعه روستایی در بخش موبایل به شبکه ارتباطی متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در حال حاضر میزان پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۹۷ درصد در اینترنت پرسرعت است این اقدام از میزان تکلیفی دولت که ۸۰ درصد بوده فراتر رفته است.

اعزی افزود: در سفرهای شهرستانی استاندار مازندران تامین پوشش ارتباطی ۷۰ روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی به طرح توسعه فیبر نوری در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در ۲۰۰ روستای ساری، سوادکوه، بابل و نکا با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان انجام شد.

اعزی به پروژه فیبر نوری؛ «منازل کسب و کارها ftts» با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرهای عباس‌آباد، چالوس، خرم‌آباد، نشتارود و سیمرغ اجرا شد.

وی گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی بومی استان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

اعزی افزود: پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک راهکار مناسبی برای الکترونیکی شدن و برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی بوده و موجبات تعامل، هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها، قابلیت اندازه‌گیری خدمات و سرعت آنها و در نتیجه کمک به سرمایه‌گذاری در استان را فراهم می‌کند.

وی از پرداخت ۱۶ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان‌ تسهیلات اشتغالزایی در استان مازندران خبر داد و افزود: ۵۳ نفر تعهد اشتغال داشتیم که از این میزان ۸۷ نفر معادل ۱۶۴ درصد محقق شد که شرکت‌های دانش بنیان و فناوری و شرکت‌های که طرح‌های پیشران توسعه که در حوزه ارتباطات هستند در اولویت قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: ۹۹۸ دفتر پیشخوان فعال در استان وجود دارد و ۱۴۹ پروانه در این دفاتر صدور شد و ۷۷ درخواست نیز در دست اقدام قرار دارد.

اعزی به فعالیت ۴۳۰ باجه در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴۵۲میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها