دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
گلوگاه – روستای وزوار/ رئیس هسته گزینش سازمان تبلیغات اسلامی:
تکریم و تجدید عهد با شهدا دو مولفه اصلی یادواره‌های شهداست
رئیس هسته گزینش سازمان تبلیغات اسلامی در یادواره روستای وزوار شهرستان گلوگاه، تکریم شهدا و تجدید عهد با شهدا را دو مولفه اصلی یادواره‌های شهدا عنوان کرد.
فرزانه حسنی - آوای خزر: حجت‌الاسلام و المسلمین سید شریف حسینی کوهستانی رئیس هسته گزینش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بیست و هفتمین یادواره شهدای روستای وزوار شهرستان گلوگاه که با حضور امام جمعه، فرماندار، مسوولان و جمعی از اهالی ولایتمدار گلوگاه برگزار شد، اظهار کرد: تکریم شهدا و تجدید عهد با شهدا بعنوان دو مولفه و فلسفه اصلی یادواره‌های شهدا محسوب می‌شوند، فلذا پایه گذار یادواره شهدا در قرآن کریم، خداوند متعال است.

وی افزود: قران کریم از انبیاء زیادی یاد می‌کند و بعضا چند سوره به نام انبیاء الهی مزین شده است فلذا فلسفه این نام‌ها این است که خداوند می‌خواهد نام انبیاء را زنده نگه بدارد و ما باید زندگی و راه و رسم آن‌ها را بشناسیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس هسته گزینش سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه هدف از قصه‌سرایی با نام انبیاء الهی را شناختن مکتب و کتاب آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دشمنانی که در مقابل آن‌ها قرار گرفتند را بشناسیم و راه درست را از غلط تشخیص داده و با بهره گیری از آموزه‌های آنها، با آرمان‌ها و اهداف شهدای والامقام آشنا شده و در صدد انتقال به نسل جدید باشیم.
 
تکریم و تجدید عهد با شهدا دو مولفه اصلی یادواره‌های شهداست
وی تصریح کرد: دشمن روی مسئله گسسته نسلی برنامه ریزی کرده و سعی در دور کردن جوانان از عقاید دینی و مذهبی دارد. ما بعنوان والدین باید به شکل ظریف و لطیف این مسائل مهم را به فرزندانمان منتقل کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله مهم بصیرت، اظهار کرد: بصیرت در جا‌هایی رخنه می‌کند که شبهات و تاریکی‌ها وارد می‌شوند و بعضا چند اتفاق رخ می‌دهد و وارد فتنه می‌شویم و از آنجایی که فتنه گمراه کننده است مردم ما با بصیرت الهی و دینی خود همیشه پیروز می‌شوند.

وی تاکید کرد: قریب به اتفاق مردم به برکت نورانی خون شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی به بیداری عظیمی در دنیا دست یافتند و با توجه به تاکید مکرر قرآن کریم در باب «جهاد تبیین»، این مسئله مهم باید اولویت قرار گیرد.
 
تکریم و تجدید عهد با شهدا دو مولفه اصلی یادواره‌های شهداست
حجت الاسلام حسینی کوهستانی در پایان گفت: مردم شریف ما باید با تمسک به قرآن با بهره گیری از جهاد تبیین «جهاد کبیر» در مقابل دشمنان بایستند فلذا این مسئله منوط بر آن است که بصیرت و دشمن شناسی ما باید تقویت شود.

انتهای پیام/۱۰۰۲/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها