دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
رییس بنیاد نخبگان مازندران در گفتگو با آوای خزر تشریح کرد
شرایط «بورسیه صنعتی» رتبه‌های برتر کنکور + کلیپ
رییس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به طرح بورسیه صنعتی، از پذیرفته‌شدگان انتخاب رشته در رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ خواست تا با دانستن مزایای این طرح، از فرصتی که بنیاد ملی نخبگان فراهم آورده است، برای تضمین آینده شغلی خود بهره‌مند شوند.
آوای خزر آزاده بابانژاد: امروز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه به بنیاد ملی نخبگان استان مازندران سر زدم. جایی که برنامه‌های مهمی برای جامعه نخبگانی دارد. شاید شما که این متن را می‌خوانید نیز مشمول طرح‌های آن باشید و یا به دیگرانی که می‌شناسید اطلاع بدهید.

با توجه به آغاز تعیین رشته کنکور و فرصتی که تا ۴ شهریورماه باقی مانده‌، یکی از طرح‌های مهم بنیاد نخبگان «بورسیه صنعتی» است که در واقع از این طریق، دانشجویان مستعد بر اساس نوع مهارت در واحد‌های صنعتی بکارگیری می‌شوند و آینده شغلی آن‌ها تضمین است.

همچنین، دانشجویان در دوران تحصیل از سهمی که بنیاد ملی نخبگان و واحد صنعتی به عنوان «کارآموزی فناورانه» برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند از ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان با شرایط مجرد یا متأهل بودن به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

دکتر محمد آزادبخت رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران با عنوان این مطلب، ادامه داد: دانشجویان پسر نیز پس از دوران فارغ‌التحصیلی علاوه بر اینکه در همان واحد اقتصادی استخدام می‌شوند؛ خدمت سربازی خود را هم در محل کارشان می‌گذرانند.

او بیان کرد: در دفترچه کنکور امسال گزینه بورسیه صنعتی عنوان شده و سهمیه استان مازندران نیز پذیرش ۸۰ دانشجوی جدیدالورود است.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اعلام اینکه دارندگان رتبه‌های ۱ تا ۲۰۰۰ آزمون سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه از این فرصت برای انتخاب رشته در بورسیه تحصیلی می‌توانند استفاده کنند، افزود: دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری در المپیاد دانش‌آموزی، برگزیدگان رویداد‌های نخبگانی مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان، و دارندگان رتبه‌های ۱۰ درصد برتر استان در آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه در استان‌های کمتر برخوردار، از دیگر افراد جامعه هدف در طرح بورسیه صنعتی هستند.

استاد آزادبخت همچنین گفت: مشمولین در گروه آزمایشی ریاضی می‌توانند به صفحات ۱۵۵ تا ۱۵۷ دفترچه انتخاب رشته، گروه آزمایشی علوم تجربی به صفحه ۱۶۲ و گروه آزمایشی علوم انسانی به صفحات ۱۱۵ تا ۱۱۶ دفترچه انتخاب رشته مراجعه کنند.

او در پایان این گفتگو عنوان کرد: دانشجو، واحد اقتصادی، دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان چهار رکن در این فرصت بزرگ جهت جذب جامعه هدف نخبگانی هستند؛ آینده شغلی دانشجویان نخبه تضمین است چه اینکه شاید روزی هر کدامشان یک کارآفرین باشند و این مسیر نخبگانی به دست آنها ادامه یابد، دانشگاه افرادی متخصص را تحویل جامعه می‌دهد، واحد اقتصادی از علم، تحقیق و پژوهش جامعه نخبگانی برای ارتقای مجموعه خود بهره می‌برد و بنیاد ملی نخبگان به رسالت خود عمل کرده است.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها