دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
رپورتاژ آگهی/
ریاضیات علمی است که به اشکال، کمیت‌ها و ترتیب‌ها می‌پردازد و این یعنی ریاضی در هر جایی که چشم شما می‌تواند ببیند وجود دارد. ریاضیات به سردمدار جوامع و کشور‌های در حال رشد تبدیل شده است و در واقع به منظور به روز کردن شیوه زندگی مردم استفاده می‌شود.

 

همۀ ما از تاثیر زبان عربی بر زبان سعدی و حافظ باخبریم، اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید زبان شکسپیر نیز از زبان مردم عرب بی‌نصیب نمانده است. اما عربی آنقدر با زبان‌ های اروپایی فرق دارد که ممکن است این ادعا بی‌اساس به نظر برسد. در هر صورت، واقعیت چیز دیگری است! در گذشته‌های دور، وقتی اعراب به اروپا حمله کردند، علاوه بر دین‌شان، زبان، دانش و فرهنگ‌شان را نیز با خود به آن‌ سرزمین بردند. اما این همۀ داستان نیست! زبان عربی سفری پرماجرا به اروپا داشت، در هر دوره، به طریقی وارد آن شد و در نهایت، موجب تحولات شگفت‌انگیزی در این قاره شد.

جایگاه آموزش زبان عربی در قوانین و اسناد بالا دستی

قبل از انقلاب زبان عربی به صورت محدود در برنامه آموزش و پرورش داشت. پس از انقلاب، آموزش زبان عربی در اصل (۱۶) قانون اساسی توسط مجلس خبرگان در تاریخ ۶/۶/۱۳۶۸ تصویب شد، چرا که زبان قرآن و علوم و معارف اسلامی عربی است و ادبیات فارسی کاملا با آن آمیخته است. همچنین، در مصوبه های جلسه ۶۲۶ و ۶۴۷ شورای عالی آموزش و پرورش بر لزوم استفاده از زبان عربی جهت درک بهتر قرآن و احادیث تاکید شده است.

جایگاه آموزش زبان عربی

زبان عربی به دلایل مختلفی جایگاه بالایی در نظام آموزش ایران در مقایسه با سایر زبان ها دارد که در ادامه ارائه شده است:

لزوم آموزش زبان عربی در مدارس براساس قانون اساسی و دیگر اسناد بالا دستی: براساس قانون اساسی، آموزش زبان عربی بعد از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در همه مدارس الزامی شده است. دیگر اسناد و قوانین بالا دستی همچون قانون برنامه پنجم توسعه، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بر تدریس این ماده درسی در مدارس تاکید داشته اند.

کارکرد ویژه زبان عربی برای فهم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و ادبیات فارسی

 زبان عربی کارکرد ویژه ای در فهم قرآن و معارف اهل بیت (ع) و نیز فهم زبان و ادبیات فارسی دارد و همین کارکرد زبان عربی جایگاه برجسته ای به آن بخشیده است که دیگر زبان های خارجی از آن برخوردار نیستند. اگر می‌خواهید زبان عربی را هم به عنوان درس و هم به عنوان یک زبان جدید فرا بگیرید به شما پیشنهاد می‌دهیم برای دریافت نمونه سوال عربی هفتم اینجا کلیک کنید.

کاربرد ریاضی بر زندگی روزمره

توجه به مسائل فرهنگی، تمدنی و تاریخی

در میان زبان های خارجی، تنها زبان عربی است که با فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران درهم تنیده است و فهم این حوزه تمدنی، نیاز به زبان عربی را دو چندان می کند.

توجه همه اسناد و قوانین به آموزش زبان عربی

 تقریبا اغلب اسناد بالا دستی حوزه آموزش و پرورش به اهمیت فراگیری آموزش زبان عربی اشاره کرده اند که نشان از جایگاه والای این زبان به ویژه از نظر دینی و فرهنگی دارد.

معطوف بودن آموزش مهارت های چهارگانه زبانی عربی به اهدافی خاص: قلمرو و حوزه آشنایی با زبان عربی و مشخصا مهارت های چهارگانه زبانی یعنی خواندن، گوش کردن، نوشتن و سخن گفتن در این حوزه به میزانی است که دانش آموز را در درک معنای آیات قرآن کریم، کلام معصومین و متون دینی و فرهنگ اسلامی کمک کند و در تقویت زبان فارسی او موثر باشد.

ریاضیات چیست؟

ریاضیات علمی است که به اشکال، کمیت ها و ترتیب ها می پردازد و این یعنی ریاضی در هر جایی که چشم شما می تواند ببیند وجود دارد. ریاضیات به سردمدار جوامع و کشورهای در حال رشد تبدیل شده است و در واقع به منظور به روز کردن شیوه زندگی مردم استفاده می شود.

ریاضیات مالی چیست؟

ریاضیات مالی با پول و امور مالی در ارتباط است و بیشتر در صنعت تجارت مورد استفاده قرار می گیرد و شامل موضوعات و یا عواملی مانند وام، سرمایه گذاری، بیمه، اعتبار، مالیات، تخفیف، حقوق و دستمزد، آمار، موجودی، املاک و مستغلات و بهره می شود البته محدود به این موارد نیست.

همانطور که می‌دانید ریاضی فقط یک درس در دوره تحصیل شما نیست بلکه کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد اما متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان با خود می‌گویند به چه علت باید ریاضی را فرا بگیرند. اگر می‌خواهید برای امتحانات نهایی خود را آماده کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم برای دریافت نمونه سوال ریاضی نهم به Hamkelasi.ir/riazi9 مراجعه کنید.

کاربرد ریاضی بر زندگی روزمره

4 فایده مهم ریاضی در زندگی روزمره

  • آشپزی

برای تهیه یک غذای خوشمزه و لذت بخش برای دوستان، عزیزان، خانواده، اقوام یا مشتریان، می بایست مواد لازم را اندازه گیری کنید، بنابراین برای تعیین مقدار مناسب از ریاضی استفاده می کنید.

  • باغبانی

ریاضی در مراقبت از گیاهان نیز بسیار حیاتی است. فاصله بین دانه های جدید و همچنین تعداد گلدان های مورد نیاز از مواردی هستند که نیاز به اندازه گیری دارند. عدم دقت در اندازه گیری می تواند منجر به اصراف یا از بین رفتن گیاهان شما شود.

  • هنر

عکاسی، نقاشی، رقص، یا حتی مجسمه سازی، به ریاضی نیاز دارند. اگرچه مفهوم هنر بیان احساس یا احساسات فرد است، اما برای ساخت یک اثر هنری که می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند به محاسبات نیاز خواهیم داشت.

  • بانکداری

زندگی بدون بانکداری را تصور کنید. اگر بانکی وجود نداشته باشد چه کسی می تواند امور مالی ما مانند پس‌انداز را سازماندهی کند. یکی از کاربردهای ریاضی در بانکداری است و تقریبا تمام افراد با آن سر و کار دارند.

تعریف علوم تجربی

علمی قطعی و ثابت شده که از راه مشاهده و دقت، تجربه و آزمایش های مکرر به دست آمده باشد جزء علوم تجربی خواهد بود. دلیل درست بودن علوم تجربی انجام آن در شرایط آزمایش یکسان در هر زمان و مکان، به دست آوردن نتایج یکسان و مشابه می باشد و اگر همان نتایج در شرایط یکسان حاصل نشود، آن علم تجربی رد خواهد شد. برای اثبات فرضیه آزمایش انجام می شود و در کنار آزمایشات محاسباتی وجود خواهد داشت. در علوم تجربی که علوم طبیعی نیز نامیده می شود پدیده های طبیعی بر اساس فرایندهایی که در طبیعت بر روی آن ها انجام می شود توسط دانشمندان از راه علمی توضیح داده می شوند.

درس علوم تجربی درسی است که دانش آموزان از ابتدایی تا پایان سال تحصیلی خود با آن سرکار دارند و از این رو دانش آموزان تلاش می‌کنند نمره خوبی را در این درس کسب کنند. اگر می‌خواهید نمره خوبی در این درس کسب کنید بهترین نمونه سوالات علوم نهم را از این سایت دریافت کنید.

کاربرد ریاضی بر زندگی روزمره

علوم تجربی، علوم آزمایش

همان طور که گفته شد علوم تجربی از راه آزمایش به دست می آید و برای همگان آزمایش کردن کاری بسیار خوشایند و به یاد ماندنی است. چون حفظ کردن حتی به میزان کم برای ما کاری بسیار خسته کننده می باشد. به عنوان مثال تمام آزمایشاتی که در تدریس علوم در پایه های مختلف توسط معلمین انجام می شود در ذهن و خاطر دانش آموزان حتی تا سال های زیاد باقی می ماند. به عنوان مثال آزمایش سوزاندن کاغذ توسط عدسی محدب با نور خورشید نمونه ای از این آزمایشات ماندگار در ذهن است. پس علم تجربی علمی است درست که با انجام آزمایشات مکرر به اثبات می رسد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها