دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
رییس بنیاد شهید مازندران در پاسخ به آوای خزر:
تبدیل وضعیت ۹۵ درصد از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های مازندران/ آغاز کمیسیون پزشکی از مهرماه
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگرن استان مازندران از تبدیل وضعیت ۹۵ درصد از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی استان خبرداد. او همچنین اعلام کرد که کمیسیون پزشکی ایثارگران با رویه جدید از مهرماه آغاز می‌شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست خبری سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در مجتمع رفاهی ایثار مرکز استان برگزار شد، در این رویداد، تعدادی از خبرنگاران سوالات خود را عنوان کردند و پاسخ گرفتند.

سوال خبرنگار ما در خصوص تبدیل وضعیت خانواده شاهد و ایثارگر بود که مدیرکل بیان کرد: مازندران نسبت به استان‌های دیگر براساس آماری که به کشور می‌دهیم وضعیت خوبی دارد، در واقع ۹۵ درصد از افرادی که در قالب نیرو‌های شرکتی یا قراردادی، یا روزمزد یا پروژه‌ای در دستگاه‌های اجرایی شاغل بودند، بر اساس قانون تبدیل وضعیت شدند.

او ادامه داد: ممکن است افرادی مراجعه کنند که ما تبدیل وضعیت نشدیم، تبدیل وضعیت براساس چند آیتم باید بود؛ آن‌هایی که بر اساس بند دال باید تبدیل وضعیت بشوند در مازندران کار خوب و شایسته‌ای توسط دستگاه‌ها انجام شد و توانستند حسب تأکیدات استاندار، این مهم را انجام بدهند.  

کهنسال با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها تبدیل وضعیت را انجام ندادند، دلیل آن را اقدام به صورت متمرکز دانست و تاکید کرد که این مهم را به عنوان حق قانونی مطالبه‌گری می‌کنیم و باقی دستگاه‌ها باید انجام بدهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: البته خیلی قوانین در حوزه‌ی ایثارگری داریم که نوشته شد، اما به دلیل شفاف نبودن و یا تعارض برخی قوانین با یکدیگر و یا به دلیل پیوست مالی نداشتن گاهاً عملیاتی نشد.

او ادامه داد: همین الان شاید ۶۰ تا ۷۰ درصد از قوانین در دستگاه‌های اجرایی اتفاق نمی‌افتد، در حالیکه اجرای قوانین مصوب‌شده با خود دستگاه اجرایی است. در برخی قوانین مانند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نخستین‌بار بنیاد شهید را ناظر اعلام کردند و ما با توجه به دستورالعمل‌هایی که به دستگاه‌ها دادیم، ارزیابی عملکرد از آن‌ها را در حال انجام داریم.

کهنسال بیان کرد: در بخش مهمی از قوانین به دلیل نقد‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، نگاه مطالبه‌گری را با نگاه مشارکت‌جویی دنبال می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ما مبنی بر کندی روند برگزاری کمیسیون‌های پزشکی و دلایل آن اظهار کرد: در بحث کمیسیون پزشکی اصلا این نیست که بنیاد اهتمامی نداشته باشد و یا بگوییم، چون بار مالی دارد برگزار نمی‌شود بلکه دیدگاه ریاست سازمان این است که اقدامات به صورت اساسی دنبال و از دوباره‌کاری جلوگیری شود.
 
تبدیل وضعیت ۹۵ درصد از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های مازندران/ آغاز کمیسیون پزشکی از مهرماه
 
او تصریح کرد: در پرونده‌های احراز تعداد آن‌هایی که نخستین‌بار می‌خواهند به کمیسیون پزشکی بروند آنقدر زیاد نیست یا آنقدر متقاضی که ما معطل آن باشیم نداریم، افراد متقاضی کمیسیون که به دنبال افزایش درصد خود بودند زیاد بودند به همین دلیل ریاست بنیاد شهید این نگاه را داشت که چند درصد افزایش یا کاهش درصد ایثارگری در کمیسیون‌ها اتفاق می‌افتد یا خیلی اتفاق می‌افتد که درصد قبلی ابقا می‌شود.
 
کهنسال ادامه داد: ریاست سازمان به دنبال تغییر رویه بودند و اعلام کردند که یا در همان وهله اول پرونده‌ی احراز از حیث جانبازی ایثارگری حل و تعیین تکلیف شوند و بعد بگوییم به کمیسیون بروند (بار اولی‌ها) و یا افرادی که به دنبال افزایش بودند پیش از آنکه به کمیسیون بروند مورد مشاوره قرار بگیرند تا ببینیم آیا امکان افزایش برای آن‌ها متصور است یا نه که اگر هست؛ به کمیسیون بروند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: اینکه بخواهیم یک بار عظیم مالی ایجاد، و یک بخش مهمی از دستگاه اجرایی را با این پدیده مواجه بکنیم و عملا خروجی نداشته باشد، پسندیده نیست.

این مسوول اعلام کرد که از بهمن ماه سال گذشته تا کنون کمیسیون پزشکی برگزار نشد، اما اگر آن‌هایی که برای نخستین‌بار باشند یا شرایط ویژه و خاصی داشته باشند و مشاور به این نکته برسد که آن‌ها را به تهران اعزام کنیم حتما در اسرع وقت این مهم انجام می‌شود.

او در پایان این نوید را داد که کمیسیون پزشکی از مهرماه آغاز شود و آن‌هایی که برای بار نخست به کمیسیون می‌روند و یا آن‌هایی که احساس می‌شود بر اساس مشاوره کارشناسان حقی از آن ضایع شده است مجدداً به کمیسیون بروند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار