دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام‌کرد
ثبت‌نام ۱۵۰۰ فعال قرآنی مازندران در صندوق بیمه هنرمندان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ثبت نام یک هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی استان در صندوق بیمه هنرمندان خبرداد که بیمه ۹۰۰ نفر از آن‌ها با توجه به تکمیل مستندات خواسته‌شده، در حال انجام است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: هفتمین دوره تجلیل از پیشکسوتان، خادمان و خیرین قرآن و عترت استان مازندران به همت مؤسسه فرهنگی – قرآنی نورالهدی شهرستان ساری با حضور حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد.

در این مراسم، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه فعالان قرآنی می‌توانند به‌عنوان الگو‌هایی برای نسل آینده‌ی کشور و استان مطرح شوند، افزود: می‌طلبد که فعالان این عرصه به نقش و جایگاه حساس خود واقف باشند.

او با اشاره به نشست روز یکشنبه هفته جاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران استانی، مهمترین تأکید ایشان را علاوه بر انس همگانی با قرآن کریم، عمل به مقررات آن از سوی فعالان قرآنی عنوان کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ادامه داد: هر کسی که به هر نحوی با قرآن مأنوس است؛ الگوی بخش اعظمی از افراد جامعه است و می‌طلبد که در منش، روش و سکنات خود ملاحظه داشته باشد چرا که جمله‌ی عملکرد او بر رفتار و عمل دیگران تأثیرگذار است.

آهنگر با اشاره به ارزش و اهمیت والای اقدامات فعالان قرآنی، حرکت به سمت معنامحوری و محتوامحوری را نیز حائز اهمیت دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او به مدیران اتحادیه مؤسسات قرآنی استان مازندران و همچنین مؤسسه نورالهدی ساری پیشنهاد داد که یادواره شهدای قرآنی را نیز در برنامه‌های خود داشته باشند.
 
ثبت‌نام ۱۵۰۰ فعال قرآنی مازندران در صندوق بیمه هنرمندان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه از سال ۱۴۰۰ تا کنون با مشارکت و مساعی موسسات فرهنگی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، از جمله این برنامه‌ها به تلاوت‌های مجلسی، انتخاب روستای برتر قرآنی (قراخیل قائمشهر)، تجلیل از حافظان قرآن، برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌ها و نمایشگاه‌های قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان، و مسابقات مختلف قرآنی اشاره کرد.
 
آهنگر با اعلام اینکه بیمه فعالان قرآنی را از طریق عضویت جامعه هدف در صندوق بیمه هنرمندان پیگیری کردیم، افزود: تا کنون یک هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی در این صندوق عضو شدند و بیمه ۹۰۰ عضو در حال انجام است.

تشکیل شورای توسعه قرآن در استان و شهرستان، آموزش‌های نوین مربیان قرآنی و تهیه و تدوین اطلس قرآنی استان از برنامه‌های در دست اقدامی است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به آن‌ها اشاره کرد.

در پایان این مراسم از ۱۲ خادم، پیشکسوت و خیر قرآنی استان مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها