دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان‌کرد
راهبرد‌هایی که باید مد نظر مسوولان فرهنگی باشد
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هشت راهبرد کلان این وزارتخانه براساس سخنان مهدی اسماعیلی مقام عالی این وزارتخانه گفت که باید مد نظر مدیران فرهنگی در استان‌ها باشد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: هفتمین دوره تجلیل از پیشکسوتان، خادمان و خیرین قرآن و عترت استان مازندران به همت مؤسسه فرهنگی – قرآنی نورالهدی شهرستان ساری با حضور حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد.

او در این مراسم، با قدردانی از کار ارزشمندی که در تجلیل از فعالان قرآنی استان مازندران صورت گرفته است، ادامه این روند را در گسترش فرهنگ قرآنی و همراستایی با راهبرد‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حائز اهمیت و ستایش دانست.

منیری با اشاره به نشست اخیر مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران فرهنگی کشور، به راهبرد‌های کلان این وزارتخانه که اصلی‌ترین آن در حوزه قرآن بود، گریزی داشت.

این مسوول فرهنگی ادامه داد: بر این اساس، باید تمام فرهنگ کشور قرآنی شود بدین سبب که قرآن در طول همه فعالیت‌ها قرار دارد و باید فعالان عرصه فرهنگ و هنر از آن وام و الگو بگیرند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «هنر» باید هنر قرآنی باشد، افزود: وقتی قاری قرآن قرائت می‌کند در واقع یک هنرمند است و دیگر فعالان قرآنی نیز به همین صورت؛ لذا در یکسال اخیر تلاش شد تا این عزیزان به عضویت صندوق هنر درآیند.

او با اشاره به راهبرد‌هایی که مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مدیران اعلام کرد، گفت: تقویت گفتمان هویت اسلامی، تقویت خانواده، شکوفایی اقتصاد، فرهنگ و هنر، ارتقاء نقش حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدالت فرهنگی، تمرکز زدایی و مردمی‌سازی فرهنگ قرآنی، تحول در امر آموزش و تربیت کادر «هنر قرآنی» و اقتدار فرهنگی و رسانه‌ای در کشور مورد تاکید این وزارتخانه است.
 
راهبرد‌هایی که باید مد نظر مسوولان فرهنگی باشد
منیری با بیان اینکه در برابر این راهبردها، غرب نیز راهبرد‌هایی دارد و در صدد نبرد نرم در این زمینه است، افزود: sectarianism/ سکتاریانیسم به معنای فرقه‌گرایی یا قومیت گرایی و یا تحریک مذاهب و قومیت‌ها علیه یکدیگر برای جدایی‌طلبی و تجریه کشور به چند منطقه از مهمترین راهبرد‌های دشمنان است.
 
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غرب همچنین تلاش کرده است که با جنگ شناختی، فردگرایی و تبعیت از امیال و خواسته‌های شخصی، اومانیسم، زدودن تفکر توحیدی و هر آنچه در خصوص وحدانیت است، به مبارزه با فرهنگ مبتنی بر قرآن برخیزد.

او بیان کرد: غرب همچنین به دنبال هویت‌زدایی ملی و منقطع کردن نسل جوان از هویت ملی است و در این زمینه فعالیت زیادی دارد.

منیری با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهبرد‌های کلان خود را به استان‌های ابلاغ کرده است، از مسوولان خواست تا در حمایت و عملی شدنِ این راهبرد‌ها همت کنند.

در پایان این مراسم از ۱۲ خادم، پیشکسوت و خیر قرآنی استان مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: