دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
به مناسبت گرامیداشت روز صنعت چاپ عنوان شد
مطالبات فعالان صنعت چاپ مازندران در دیدار با منصورعلی زارعی
جمعی از فعالان صنعت چاپ مازندران نشست صمیمی با منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و نماینده ناظر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان داشتند و مطالبات خود را عنوان کردند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: به مناسبت روز ملی صنعت چاپ، منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران نشستی با چاپخانه‌داران بزرگ استان در اتاق اصناف ساری داشت.

او با بیان اینکه نوسازی ناوگان چاپ سبب کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود و اگر چنین نباشد توجیه اقتصادی ندارد، عنوان کرد که این موضوع به همراه سرمایه در گردش برای صنعت چاپ کشور حائز اهمیت است و مجلس آن را پیگیری می‌کند.

زارعی با اعلام اینکه ۹۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور و شاید بیش از این میزان را وارد می‌کنیم، یکسری از مسائلی که سبب گلایه‌مندی فعالان صنعت چاپ شده است را مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که باید حل شود و مدت‌هاست که حل نشد.

این عضو خانه ملت ادامه داد: بخشی دیگر نیز مربوط به صنعت چاپ و بخشی هم به بانک‌ها برمی‌گردد و برخی مشکلات نیز تجاری – صنعتی است و اگر به سمت صنایع تکمیلی و بسته‌بندی نرویم جایگاهی در اوراسیا نداریم و باید به سمت ناوگان جدید برویم.

او با اشاره به سخنان فعالان حوزه چاپ استان مازندران، اظهار داشت که در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان و هم در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان موضوع را عنوان می‌کنیم و این مشکلات باید در یک نشست مشترک به ریاست استاندار اعلام و در استان حل شود.
 
مطالبات فعالان صنعت چاپ مازندران در دیدار با منصورعلی زارعی

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید محصولات صادراتی در مازندران، در این زمینه نقش صنعت بسته‌بندی و چاپ را در این بازار مهم دانست بطوری که از نظر او این صنایع برای بازار‌های رقابتی (بسته‌بندی شکیل و چاپ کاتالوگ) باید به سمت چاپ و نشر بیایند.

زارعی معتقد است که صنعت چاپ با مشکلاتی که عنوان شد باید دارای یک خط اعتباری مستقل باشد و اشاره‌ای هم به ظرفیت اسمی تولید روزانه ۵۰۰ تن کاغذ در استان مازندران داشت و صنایع چوب و کاغذ را از ظرفیت‌های مهم استان برشمرد که نیاز به توجه دارد.

او ادامه داد: این صنایع به این دلیل در مازندران راه‌اندازی شد که ما مواد اولیه یعنی چوب را داشتیم، اما طی سالیان تنها برداشت چوب اتفاق افتاد و احیای جنگل صورت نگرفت به همین دلیل مجبور شدیم که به جنگل‌ها یک تنفس ۱۰ سال بدهیم.

عضو خانه ملت بیان کرد: ما در حالی که می‌توانستیم بهترین بهره‌وری را داشته باشیم و نیاز به واردات چوب نداشته باشیم، به جایی رسیدیم که واردکننده شدیم، کشور‌های دیگر هم بهره‌برداری و هم احیای جنگل را انجام دادند و ما هم باید به این مرحله برسیم.
 
مطالبات فعالان صنعت چاپ مازندران در دیدار با منصورعلی زارعی
چاپخانه‌ها پیشانی فعالیت فرهنگی

سید علی علوی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اعلام اینکه ۱۳۹ چاپ افست و حدود ۷۰۰ چاپ دیجیتال در مازندران فعالیت دارند، از اهمیت کار آن‌ها گفت که به ویژه فعالان چاپ افست برای به‎روز رسانی دستگاه‌های خود نیاز به تسهیلات ارزی و ریالی دارند.

او اظهار داشت: "بعضاً کاغذ در بازار آزاد و جا‌هایی که نباید شکل بگیرد یعنی خارج از مصوباتی که هست تهیه می‌شود، و این یکی از مشکلات است".

علوی ادامه داد: لازم است که تسهیلات کم‌بهره/ارزان‌قیمت در اختیار این فعالان قرار بگیرد چرا که آن‌ها پیشانی فعالیت فرهنگی در استان هستند و از سوی دیگر بیشترین اشتغال در بخش فرهنگی را نیز چاپخانه‌داران دارند که عدد اشتغال برخی واحد‌ها ۱۰ نفر است.
 
مطالبات فعالان صنعت چاپ مازندران در دیدار با منصورعلی زارعی
صنعت چاپ و نداشتن توجیه اقتصادی

به گزارش خبرنگار ما، پیش از این نشست، تعدادی از چاپخانه‌داران به بیان مهمترین مسائل پیش روی صنعت چاپ پرداختند.

ظهور فناوری‌های جدید در صنعت چاپ و پیشرو بودن بخش‌هایی از شمال و جنوب کشور به لحاظ دسترسی بهتر به امکانات سبب شد که به عنوان نمونه؛ تهران اکنون به قطب صنعت چاپ در شمال کشور تبدیل شود و مازندران با همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به این دلیل که در موازنه فناوری عقب هست، در مراحل بعدی قرار دارد.

نداشتن توجیه اقتصادی صنعت چاپ بلحاظ بالا بودن قیمت دستگاه‌ها حائز توجه است؛ به طوریکه تنها یک دستگاه چاپ افست چهار رنگ را باید یک میلیون یورو یا ۵۵ میلیارد تومان خریداری کرد، و به این دلیل که چاپخانه‎داران فعلی، وارث نسل سوم و چهارم صنعت چاپ هستند، لذا قدرت خرید آن را ندارند.

حتی در ادامه همین موضوع عنوان شد که تعداد پرسنل چاپخانه کم شد، دستگاه‌ها نیز از رده خارج هستند. باید به‌روز شوند و فعالان چاپ، سرمایه لازم را ندارند.

یکی از چاپخانه‌داران عنوان کرد: کارخانجات چوب و کاغذ باید سهمیه‌ای برای این صنف داشته باشند و این مهم با کمک مسوولان حل می‌شود.
 
مطالبات فعالان صنعت چاپ مازندران در دیدار با منصورعلی زارعی
ادارات مازندران بی‌توجه به منافع چاپخانه‌های بومی

وجود دلال که بیشتر در فضای مجازی کار‌های چاپی را از سراسر کشور می‌دزدند نیز یکی از مشکلات عنوان شده توسط فعالان چاپ مازندران بود و تاکید شد که باید جلوی آن‌ها گرفته شود و این از طریق فاکتور‌هایی که به ادارات می‌برند باید صورت بگیرد.

اینکه تأمین اجتماعی، چاپخانه‎داران را پیمانکار حساب می‌کند و ۷.۸ درصد از کار را به عنوان پیمان برای خود رد می‌کند، از گلایه‌مندی فعالان چاپ استان مازندران بود.

شاید مهمترین موضوعی که فعالان صنعت چاپ مازندران عنوان کردند، باز بودن فضا برای ورود چاپخانه‌های سایر استان‌ها در استعلام‌های سازمان‌ها و ادارات کل بود.

توضیح اینکه؛ در مازندران هیچ ساز و کاری برای چاپ سفارشات وجود ندارد و از هر استانی می‌توانند در استعلام و آگهی سازمان‌های این استان شرکت کنند در حالیکه در سایر استان‌ها اینطور نیست و فقط چاپخانه‌داران همان استان مجاز به شرکت در استعلامات هستند ولو اگر استان دیگر قیمت پایین‌تری را پیشنهاد بدهد.
 
مطالبات فعالان صنعت چاپ مازندران در دیدار با منصورعلی زارعی
به گزارش خبرنگار ما، منصورعلی زارعی کیاپی و هیات همراه همچنین پیش از آغاز نشست، بازدیدی از چاپ افست زارع ساری یکی از چاپخانه‌های فعال و باسابقه استان مازندران داشتند و به مناسبت روز صنعت چاپ از خدمات بیش از ۵۲ ساله آقای زارع قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها