دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
 کیوان مرادیان کوچکسرائی:
 نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بی‌رویه، بی‌برنامه و غیرمنطقی برنج، مشکلات کشاورزان را بیشتر کرده است.
آوای خزر: کیوان مرادیان کوچکسرائی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می‌دانم از تلاش دولتمردان به ویژه در افتتاح پروژه‌ها در ایام هفته دولت تشکر کنم و به خصوص تمجید رهبر معظم انقلاب از جهت‌گیری و عملکرد دولت را تبریک بگویم.

وی بیان کرد: بدون شک یکی از موضوعات مهم و دغدغه‌های کنونی جامعه وضعیت اقتصادی مردم است. اگرچه دولت همه تلاش خود را بر کاهش تورم و رفع نابسامانی اقتصادی معطوف نموده است، اما همچنان معضلات اقتصادی در حال فشار بر اقشار ضعیف جامعه است.

بدون شک افزایش تولید و مهار تورم از عوامل اصلی سامان دهی اقتصادی است، لاکن نقش منابع انسانی مومن و دلسوز و توانمند و مدیران اجرایی انقلابی و معتقد به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت انقلابی، انکارناپذیر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد طی دو سال اخیر به بهانه‌های مختلف، با مانع تراشی و اقدامات غیر منطقی و منفعت طلبانه و غیر مسئولانه و بعضا فساد انگیز که توسط برخی از مدیران ناشایست و بدنه معیوب دستگاه‌های اجرایی انجام گردیده، موجبات آشفتگی، کندی و نابسامانی اقتصادی و در نهایت کم تاثیر شدن اقدامات انقلابی دولت سیزدهم شده است.

مرادیان کوچکسرائی بیان کرد: بروکراسی پیچیده و غیر قابل تحمل و رویه‌های غلط به جا مانده از دولت‌های قبل به همراه نگاه غلط برخی مدیران رانتی به ویژه در دولت قبل و بعضا برخی از مدیران بی تجربه منتسب به این دولت هم که هر روز با تدوین و وضع آیین نامه‌های دست و پاگیر موجبات هدر رفت منابع و فرصت‌های کشور می‌شوند، جز نارضایتی مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی افزود: در همین لحظه که با شما سخن می‌گویم هزاران کانتینر از نیاز‌های مردم در برخی گمرکات کشور در حال نابودی هستند، اما دستگاه‌های ذی ربط بدون توجه به عواقب چنین رفتار‌هایی همچنان بر اجرای روش‌ها و دستورالعمل‌های غیرمنطقی و غلط خود اصرار دارند. البته باید از رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور و به ویژه معاون اول رئیس جمهور که طی هفته‌های اخیر با حضور در برخی گمرکات و انبار‌های سازمان‌های مربوطه با دپوی اموال عمومی و خصوصی برخورد کردند و دستور دادند که کالا‌های مورد نظر انبار‌ها و گمرکات ترخیص شوند، تشکر کنم. امیدواریم اینگونه بازدید‌ها تداوم داشته باشد و به هدف مورد نظر برسد.

وی با اشاره به توجه وزارت خارجه به ظرفیت سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های مختلف بیان کرد: این سفارتخانه‌ها می‌توانند در جهت رشد صادرات غیر نفتی و محصولات کشاورزی و واردات کالا‌های سرمایه‌ای به کشور خدمت کنند، لذا سفارتخانه‌های کشور باید در شرایط تحریم غیرقانونی و ظالمانه مرکز ثقل طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی در خارج از کشور باشند.

بدون شک گماردن سفرایی که درک درستی از بازار‌های جهانی – منطقه‌ای داشته باشند، می‌تواند فشار تحریم‌ها را کاهش دهد. وی بیان کرد: از وزارت خارجه مصرانه می‌خواهیم در این شرایط تماماً تلاش نماید که ایجاد کننده فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی مناسب باشد.

همچنین از دولت مصرانه می‌خواهم تمام توان خود را برای بهبود وضعیت معیشت و حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی این ذخیره‌های ارزشمند و بی ادعای کشور به خدمت گیرد.

همچنین دولت باید در خصوص تبدیل وضعیت شرکتی‌ها نهایت تلاش خود را انجام دهد که این مسئله به نفع همه است و به تعالی و توسعه کشور کمک خواهد کرد.

مرادیان کوچکسرائی در ادامه با اشاره به موضوع تاثیر معدل در کنکور بیان کرد: نمی‌دانیم این کار با چه منطقی صورت گرفته است و چرا اصرار می‌شود، آنهم با این همه تنوع مدارس که در آموزش و پرورش داریم. این مسئله جز نارضایتی چه ثمری دارد؟ جز دلسرد کردن و مأیوس کردن جوانان چه نتیجه‌ای دارد؟ خواهش می‌کنیم در این زمینه تجدید نظرشود. هیچ فایده و خیری در این مسئله نیست؛ جز هزینه برای نظام. انشالله شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه تجدید نظر کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات در زمینه تولید برنج اعم از کود و سم، بالارفتن هزینه آب بها، هزینه بالای ماشین آلات و دستمزد، بیان کرد: آیا این مشکلات کم است که با واردات بی رویه و بی برنامه و غیر منطقی برنج، مشکلات کشاورزان را بیشتر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها