دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
معاون آموزش سازمان محیط زیست اعلام‌کرد
«رشته محیط‌بانی» فصلی نو در محیطزیست شمال کشور/ مازندران قطب ورزش و محیط زیست کشور
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه رشته محیط‌بانی پس از خوزستان و فارس در مازندران تدریس می‌شود، گفت: این استان همچنین به عنوان قطب ورزش و محیط زیست انتخاب شده است و در آینده نزدیک رویدادی در همین رابطه برگزار می‌شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم آغاز دوره تحصیلی رشته محیط‌بانی برای نخستین‌بار در شمال کشور با حضور دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست و حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری برگزار شد.

در این مراسم، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از سرمشق‌های بی‌نظیر همه‌ی مردم ایران به‌ویژه دانش‌آموزان دفاع از کشور است چرا که در این رویداد با دلاوری‌ها و حماسه‌های ویژه فرزندان ایران که توانستند جوانمردی و بزرگواری ملت شریف ایران را به ثبت برسانند، مواجهیم.

او  در بخش دیگری از سخنان خود، آغاز تحصیل در رشته محیطبانی برای نخستین‌بار در شمال کشور را دریچه جدیدی در حوزه‌ی محیط زیست و آموزش و پرورش عنوان و با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی که وضعیت محیط زیست ر تشریح کرده است، اجرای این اصل را وظیفه امروز و فردای ساکنان زمین دانست.

نورالله مرادی با بیان اینکه در دو سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه محیط زیست رخ داده است، گفت: واقعیت این است که جهان سلطه از هر منظری برای تحریم کشورمان استفاده کرده است، ولی با توکل به خدا و با ایمان و اراده مردم از این تحریم‌های ظالمانه سرافراز بیرون آمدیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط زیست نیز در سیبل تهاجمات و تحریم‌های جهان سلطه بوده است و اعتقاد داریم محیط زیست بستر آماده‌ای است تا مظلومیت این بخش را به گوش جهانیان برسانیم.

او بیان کرد: ایران بنیانگذار بخش مهمی از ایده‌های جدید برای حفظ محیط زیست بوده و در همین تابستانی که گذشت، اجلاس مهمی را با حضور پنجاه کشور با عنوان مقابله با گرد و غبار و طوفان‌های شن داشتیم که دستاورد‌های مهمی به همراه داشت و توانستیم ۲۱ تیرماه را به عنوان روز مقابله با گرد و غبار در تقویم جهانی به ثبت برسانیم.

مرادی اظهار داشت: دولت مردمی، محیط زیستی‌ترین دولت است و یکی از بارزترین شاخصه‌های آن را امروز با همکاری محیط زیست و آموزش و پرورش که  آینده‌ی نیروی انسانی کشور در یکی از مهمترین رسالت‌های کشور یعنی حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی و حیات وحش مد نظر قرار داده است را می‌بینیم.

او با بیان اینکه با تاسیس رشته محیطبانی اتفاق مهمی برای کشور رخ خواهد داد، افزود: توجه به نیروی انسانی متعهد و متخصص که عاشقانه و دلسوزانه دل در گرو آب، خاک، دریا، هوا و گونه‌های جانوری می‌دهد، حائز اهمیت است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با عنایت به اینکه اگر در برخی از مباحث حوزه‌ی محیط زیست غفلت بکنیم، احیا و جبران آن بسیار سخت است، خطاب به دانش‌آموزان رشته محیطبانی گفت: شما شغل کم‌نظیری را انتخاب کردید و این اتفاق ارزشمندی است به این دلیل که در شمال کشور برای نخستین‌بار بوده است، امکان‌سنجی انجام و در نتیجه مازندران پیشقدم شد.

مرادی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا شرایط شما را در طول تحصیل به بهترین نحو ممکن رصد کنیم و اعتقاد داریم که آینده نیروی انسانی متخصص و متبحر محیطزیست از بین شما انتخاب خواهد شد بنابراین از دروس و کار‌های میدانی که طراحی شده بهره لازم را ببرید.

او از ادارات کل محیط زیست و آموزش و پرورش استان مازندران و هنرستان کشاورزی ساری در شکل‌گیری این رشته قدردانی و اظهار کرد: مازندران پس از فارس و خوزستان سومین استان کشور است که رشته محیطبانی در آن تدریس می‌شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به دانش‌آموزان گفت: تلاش داریم تا بحث امریه شما حل شود و پس از آن نیز شرایط استخدام شما را فراهم کنیم.

او در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست پس از فرهنگ و ورزش سومین اصل در منشور المپیک است، اعلام کرد: مازندران را به عنوان قطب ورزش و محیط زیست کشور انتخاب کردیم و برای گام نخست نیز جایزه ملی ورزش و محیط زیست را برنامه‌ریزی کردیم که قرار است این جایزه به نام یکی از پهلوانان و قهرمانان کشور نامگذاری شود و یک رویداد مهم را از این طریق رقم بزنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها