دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
رویدادی بهارانه در پاییز
جشن مهر سینمای مازندران زمانی برای پیوند نسل‌ها
نخستین بهارانه‌ی سینمای مازندران با طعم پاییز خاطره‌انگیز در شهر ساحلی بابلسر به رویدادی برای پیوند نسل‌ها تبدیل شد تا هنر هفتم در این استان همه‌چیز تمام، بار دیگر پیشکسوتان خود را یاد آورد و جوانتر‌ها را معرفی کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین جشن مهر سینمای ایران و نخستین جشن مهر سینمای مازندران عصر امروز پنجشنبه با حضور اصغر میرنیا مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سازمان سینمایی و سمعی بصری، در هتل میزبان بابلسر با شرکت جمعی از سینماگران استان مازندران برگزار شد.

در این رویداد، به نقش سینما در معرفی جوامع اشاره‌ای شد و هنرمندان نیز بیش از هر فرد دیگری به این اهمیت واقف‌اند، اما آن‌ها نیاز به حمایت دارند تا با هنر متعالی و اثرگذار، شهر و استان و کشورشان را آنگونه که هست به دنیا معرفی کنند.

تعداد سینما‌های مازندران هنوز زیر ۵۰ واحد است، برخی شهر‌های استان از نعمت سینما بی‌بهره‌اند و متروکه مانده‌اند در حالی که سینما همچنان طرفداران خود را دارد.

نیاز خانواده‌ها به دورهمی‌های خاطره‌انگیز دیگر در مسافرت و گشت و گذار در طبیعت و رفتن به منزل اقوام خلاصه نمی‌شود؛ سینما حالا در سبد زندگی خانوار‌ها جای خود را پیدا کرده است.

امروز در یک بهارانه‌ی خاطره‌انگیز و در دل نگاه‌هایی که ««اخلاق، آگاهی و امید»» را فریاد می‌زدند؛ با طعم پاییز خاطره‌انگیز رویدادی برای پیوند نسل‌ها برگزار شد تا هنر هفتم در این استان همه‌چیز تمام، بار دیگر پیشکسوتان خود را یاد آورد و جوانتر‌ها را معرفی کند.

پوستر دومین جشن مهر سینمای ایران در مازندران نیز توسط مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سازمان سینمایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری و مسوول بسیج هنرمندان مازندران امضا شد.
 
جشن مهر سینمای مازندران زمانی برای پیوند نسل‌ها
سینمای ایران باید نماد تمدن ایران باشد

اما سخنرانان جلسه چه گفتند؟ اصغر امیرنیا به نمایندگی از سازمان سینمایی و سمعی بصری و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدگاه امام راحل و رهبر انقلاب درباره سینما و تئاتر، این هنر را از این جهت دارای امتیاز دانست که به عنوان نمونه فیلمسازانی، چون میرباقری و سلحشور توانستند آثاری را خلق کنند که مردم به راحتی آن را درک و فهم کنند.

امیرنیا با اشاره به اهمیت فیلمساز در جوامع، اظهار داشت: اگر آمریکا می‌خواهد به جایی حمله کند یا اسلام‌هراسی و بحث تروریسم را القا کند؛ به راحتی فیلم ۲۴ را می‌سازد تا ذهنیت جامعه را هدایت کند.

او با تعریف خاطره‌ای که حکایت از نگاه نادرست به جامعه ایران از سوی دیرگ مردم دنیا بوده است، تصریح کرد: اگر سینمای ایران نتواند توصیف درستی از مردم و ارزش‌های کشورش داشته باشد، سایر جوامع تحت تأثیر القائات نادرست، هر طور که بخواهند درباره ما قضاوت می‌کنند.

امیرنیا ادامه داد: ما تمدن چندین هزار ساله داریم و زمانی که کشور‌های اروپایی جایگاهی نداشتند و کشوری، چون فرانسه فاقد عمومی‌ترین امکانات بهداشتی بود، ما کشوری پیشرفته و از اولین‌ها در جهان بودیم، بنابراین جایی بهتر از سینما برای بیان این تمدن نیست.

نماینده سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور از مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری خواست که در فعالیت‌های خود صرفا به درآمدزایی توجه نکنند بلکه به آموزش نسل آینده نیز بیندیشند و مطمئن باشند اگر کار با این دیدگاه انجام شود، درآمدزایی نیز اتفاق می‌افتد

او با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد از هنرمندان حمایت کند، گفت: این حمایت‌ها بر اساس ظرفیت‌ها و امکانات ماست که باید آن را افزایش بدهیم، تا قبل از دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینمایی داشتیم و اکنون این تعداد به ۷۹۰ سالن رسیده است.

امیرنیا با انتقاد از جای خالی آموزش هنر‌های گروهی در کتاب‎های مدارس تصریح کرد: وقتی کتاب هنر تدریس می‌شود؛ در نقاشی و خوشنویسی استاد داریم و بقیه هنر‌ها را فراموش کردیم، لذا پیشنهاد می‌شود که در این درس، هنر‌های گروهی مانند سینما و تئاتر را نیز آموزش بدهند.
 
جشن مهر سینمای مازندران زمانی برای پیوند نسل‌ها
سینمای متعهد از انقطاع نسلی جلوگیری می‌کند

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در سخنانی هدف از برگزاری جشن مهر سینمای مازندران را احیای سینما‌های استان، بسترسازی برای نقش‌آفرینی هنرمندان سینما‌ها در شهرستان‌ها، و کشف، شناسایی و معرفی هنرمندان به هنر هفتم و در نهایت تجلیل از هنرمندان، پیشکسوتان و مولفان عرصه سینما عنوان کرد.

او با اظهار نگرانی از تهدید «انقطاع نسلی» در حوزه هنر، تصریح کرد: ظرفیت انسانی متعهد و متخصص زیادی در حوزه فرهنگ و هنر خصوصاً سینما داریم و نباید انقطاع نسلی بین فعالان سینمایی استان ایجاد شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ادامه داد: هنرمندان زیادی از این استان در جشنواره‌ها و رویداد‌های ملی و بین‌المللی حائز رتبه می‌شوند؛ لذا باید تجربیات پیشکسوتان به نسل‌های جدید منتقل شود تا آن‌ها نقش‌آفرین شوند.

آهنگر معتقد است که برگزاری بیشتر چنین رویداد‌های بزرگی در استان از این جهت تاثیرگذار است که هم دل‌ها و هم اندیشه‌ها را به هم نزدیک می‌کند.
 
جشن مهر سینمای مازندران زمانی برای پیوند نسل‌ها
هنرمندان تأثیرگذارترین قشر جوامع هستند

مجتبی قلی پور باقری فرماندار بابلسر نیز به عنوان میزبان این رویداد، ظهار کرد: هنرمندان متخصص و متعهد تاثیراتی در لایه‌های جامعه می‌گذارند که هیچ کتاب و جریانی قادر به خلق این میزان تأثیرگذاری نیست.

او می‌گوید: هنرمندان ضمن ارائه آثار هنری خودشان؛ به معرفی و ارتقای معیارها، ارزش‌ها و شاخص‌های کشور کمک می‌کنند.

فرماندار بابلسر به یکی از ضعف‌های هنر در مازندران اشاره و اظهار کرد: در کار انفرادی قوی هستیم، اما در کار تیمی ضعیف عمل می‌کنیم، از جامعه هنری خواست تا کار تیمی و کنار هم بودن را سر لوحه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود قرار بدهند.

قلی پور باقری در پایان گفت: باید از ظرفیت همدلی، انتقال و اشتراک تجربه در مازندران استفاده کنیم تا با طور خاص در حوزه هنر نیز با خلق آثار بیشتر و بهتر، حرف اول را بزنیم.
 
جشن مهر سینمای مازندران زمانی برای پیوند نسل‌ها
در این رویداد، جمعی از برترین‌های جامعه سینمایی استان مازندران اعم از پیشکسوتان و جوانان در رشته‌های مختلف تجلیل شدند که عبارتند از: 
 
کارگردانی: محمد مقیم‌پور بیژنی
تصویربرداری: فرح‌بخش فرهیدنیا
تدوین: رمضانعلی امامی
منشی صحنه: فاطمه(اعظم) پالندی
صدابردار: سیدمحمود موسوی
مدیر تولید: محسن پویانفر
بازیگری: سید ابراهیم عمادی
مدرس: علی دنیوی ساروی
مدرس: مرتضی کاظمی شهابی
مدرس:تقی قاسم‌پور
پژوهشگر: مریم رزاقی
پیشکسوت: احمد طاهرپور
برگزیده استان: مهدی زمانپور کیاسری
برگزیده استان: یاسر طالبی
برگزیده استان: محمدرضا وطن‌دوست
برگزیده استان: یاسر خیر
آموزشگاه: علی اوسط محمدجعفری
تهیه‌کنندگی: مهدی اکبری
سینمادار برتر: سید سعید پورقاسم
هنرمند ایثارگر و جانباز: علیرضا فلاح 
 
یکی از برگزیدگان به جشن مهر سینمای ایران در تهران دعوت شده است.

دومین جشن مهر سینمای ایران از ۲۶ شهریورماه آغاز شده و تا دهم مهرماه در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و نهایتا با برگزاری این رویداد در روز سیزدهم مهرماه و در تهران به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها