دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
حسینی‌پور:
شکل‌گیری مدیریت سبز بومی در حوزه پسماند مازندران
استاندار مازندران با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پسماند استان، اعلام کرد: مدیریت سبز بومی که منطبق بر اکوسیستم همین منطقه باشد با بهره گیری از به روز‌ترین شاخص‌ها و دانش فنی، باید در حوزه پسماند استان اتفاق بیفتد.
آوای خزر آزاده بابانژاد: سومین نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران صبح امروز شنبه هشتم مهرماه به مدیریت استاندار و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این نشست، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات فعلی را پیاده سازی سبک کاری و زندگی رزمندگان در دفاع مقدس عنوان کرد.

او در بخض دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پسماند در استان، اظهار داشت: گرچه اکنون ریل گذاری خوبی صورت گرفته است، اما روند آن کند است.

نماینده عالی دولت در مازندران با توجه به سیاست استان در بخش گردشگری، عنوان کرد: با توجه به شتاب سرمایه‌گذاری‌ها و رویکرد‌های استان به این بخش، باید مبحث محیط زیست و به ویژه پسماند با نظارت و مدیریت حداکثری صورت بگیرد.

حسینی پور با اشاره به جمع آوری زباله در برخی موارد به شیوه‌های نادرست، افزود: در این زمینه حتی خودمان ورود پیدا کردیم و تأکید این است که باید جمع آوری زباله و نخاله با حساسیت بالا در شهر و روستا صورت بگیرد.

او با بیان اینکه باید تفاوتی بین دهیاران و شهردارانی که نسبت به مقوله پسماند اهتمام دارند و آن‌ها که بی توجه هستند قائا شویم، از ناظران خواست تا گزارش کار بدهند و مدیران ناکارآمد جای خود را به مدیران شایسته کارآمد بدهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه از محل جمع آوری پسماند حتی می‌توان درآمدزایی کرد، این اقدام را در صورت مدیریت مناسب، قابل تحقق دانست چه اینکه نمونه‌هایی از آن را در استان داریم.
 
شکل‌گیری مدیریت سبز بومی در حوزه پسماند مازندران
حسینی پور با اشاره به ورود مستمر مدیران عالی رتبه در استان، از گلایه مندی آن‌ها نسبت به وضعیت پسماند در استان گفت که گاهی سبب شرمساری است.

او با اشاره به کم کاری برخی شهرداری‌ها در بخش پسماند، اعلام کرد: جمع آوری زباله ابتدایی‌ترین فعالیت شهرداری هاست و ما هنوز اقدام جدی در این زمینه ندیدیم.

حسینی پور همچنین از دستگاه‌هایی که در خصوص مدیریت و نظارت بر پسماند در مناطق خارج از شهر و روستا‌ها باید ایفای نقش کنند خواست که با اقدام صحیح در این مناطق شاهد پراکنش زباله نباشیم.

او با بیان اینکه در حوزه پسماند هیچ سازمان و اداره‌ای نباید کم کاری کند، افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی این کارگروه - در اسرع وقت- مدیریت شیرابه هاست.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه مدیریت پسماند در مازندران باید یک مدیریت سبز، بومی و منطبق با اکوسیستم همین استان باشد، تصریح کرد: باید شاخص‌ترین فعالیت‌های به روز و مدرن که از نظر اکولوژیکی برای استان حائز اهمیت است را در استان بیاوریم.

او ادامه داد: مدیریت پسماند را باید بر مبنای مدیریت سبز بومی با پای کار آمدن شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها؛ تخصصی و به روز کنیم و از دانش بنیان‌ها نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.
 
شکل‌گیری مدیریت سبز بومی در حوزه پسماند مازندران
حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در زمینه فرهنگ مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: باید سوت زنی در حوزه محیط زیست و پسماند توسط رسانه‌ها صورت بگیرد و فشار رسانه‌ها در این زمینه بالا باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید آنقدر در استان این گفتمان حاکم باشد که افراد از اینکه زباله‌های خود را از خودرو بیرون بریزند خجالت بکشند.

او با اشاره به مشکلاتی که برخی شهرداران و فرمانداران استان در این نشست عنوان کردند، تاکید کرد که محل دپوی زباله باید خیلی سریع جانمایی شود و همه دستگاه‌های مربوطه باید پای کار بیایند چرا که ماندن حتی یک روز زباله در جایی که نباید باشد، تبعات فراوانی بر محیط طبیعی و انسانی دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار