دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:
کاهش آمار طلاق مازندران
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: در سال‌های گذشته آمار طلاق در مازندران بالا بود که با تلاش‌های استاندار و‌مسبولان امور اجتماعی در این حوزه شاهد کاهش آمار طلاق بودیم و بر اساس آنار ثبت احوال، مازندران در طلاق از رتبه دوم به نهم کاهش یافت.
زهرا شریفی- آوای خزر: روح‌الله سلگی امروز پنج‌شنبه در مراسم معارفه مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران گفت: جبهه مقاومت مظلومانه و مقتدرانه معادلات از پیش فرض شده دنیا را برهم زد و با سنگ و آجر از خود دفاع کرد تا به امروز به موشک رسید، یعنی یک مسیر تکاملی را طی کردند.

وی با بیان اینکه وعده خدای متعال حتمی است و جبهه باطل به زوال خواهد رفت، افزود: پیروزی نهایی از آن جبهه حق و مستضعفین است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز همه مظلومان عالم را در زیر خیمه خود جمع کرده است، گفت: خدا را شاکریم که زیر پرچم ولایت و زیر سایه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی فرو پاشید، افزود: هرچند زنان و کودکان را به شهادت برسانند، اما عظمت کار جبهه مقاومت که با تکیه بر اعتقادات بردشمن تاختند و فتوحاتی به دست آوردند را نمی‌توانند خدشه دار کنند.

وی در ادامه سخنانش به کاهش غریق در تابستان امسال اشاره کرد و ادامه داد: تابستانی که می‌توانست منجر به هزینه‌های زیادی در حوزه غریق شود با تلاش و ویژه مدیران و مسئولان در این حوزه، به کمترین غریق در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

سلگی اعلام کرد: سال گذشته ۶۸ میلیون و امسال ۸۰ میلیون نفر شب در استان مازندران اقامت داشتند که حدود ۴۲ غرقی داشتیم و رکورد نجات غریق را شکاندیم.

وی به اهمیت حوزه فرهنگ پرداخت و اینکه طبقه فرهنگی در مازندران طبقه وسیعی است، گفت: با توجه به گستردگی طبقه فرهنک، مسئله معیشت مطرح نیست بلکه مسئله فرهنگی مطرح است.

سلگی با اشاره به نقش کلیدی فرهنگ و ایجاد سرمایه اجتماعی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی ارگان‌ها و نهاد‌ها به ایجاد سرمایه اجتماعی تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران بر پرکردن خلاء‌ها و ایجاد بستر گفتگو با جوانان و اقشار مختلف مردم از طریق سمن‌ها را مهم‌ترین وظیفه امور اجتماعی تاکید کرد و افزود: باید آسیب‌های اجتماعی در استان احصاء و مرتفع شود.

وی به موضوع طلاق پرداخت و عنوان کرد: در سال‌های گذشته آمار طلاق در مازندران بالا بود که با تلاش‌های استاندار و‌مسبولان امور اجتماعی در این حوزه شاهد کاهش آمار طلاق بودیم و بر اساس آنار ثبت احوال، مازندران در طلاق از رتبه دوم به نهم کاهش یافت.

سلگی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک برگ سند بالادستی به نام مهندسی فرهنگی استان تهیه نشده است، افزود: مازندران جز استان‌هایی است که وضعیت مطلوب معیشتی دارد، و با توجه به اینکه در استان‌های دیگر بیکاری و اعتیاد بالاست، اما آمار طلاق آن کمتر است که این امر بخاطر تغییر ذائقه فرهنگی و سبک زندگی در استان بوده است.

وی افزود: مازندران از تفاوت‌های فرهنگی چشمگیری از غرب تا شرق استان برخوردار است مگر می‌شود با این تنوع برای استان اطلس فرهنگی تهیه نکرد؟!

سلگی با تاکید بر ضرورت تهیه اطلس فرهنگی گفت: هر کجا که وضع معیشتی بهتر است آمار طلاق بیشتر و هر کجا که محرومیت بیشتر، آمار طلاق نیز کمتر است.

وی با اعلام اینکه اطلس فرهنگی مازندران از طریق جهاد دانشگاهی در حال تهیه است، گفت: همچنین نقشه مهندسی فرهنگی استان برای نخستین بار در اداره کل ارشاد مازندران در حال تهیه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران از آماده شدن شناسنامه ۵۰ منطقه آسیب دیده در استان مازندران خبر داد.
 
سلگی، مدیرکل جدید اجتماعی استانداری مازندران از چهره‌های انقلابی معرفی کرد و که از ثمرات جبهه انقلاب و فرهنگی است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: