دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
استاندار مازندران:
استاندار مازندران خواستار بکارگیری از مزیت‌های گردشگری برای رونق ورزش تیراندازی شد
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور در نشست با رئیس فدراسیون تیراندازی کشور که با حضور اعضای جدید هیات رئیسه تیراندازی مازندران، نمایندگان مردم قائم‌شهر و نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه کربلا و مدیران ورزش مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با استفاده از قابلیت‌های گردشگری در مازندران می‌توان علاقمندان به رشته تیراندازی را به سمت مازندران سوق داد و موجبات رونق همزمان ورزش و اقتصاد شد.

استاندار مازندران خواستار ایجاد کمپ ورزشی - گردشگری شد و افزود: مازندران مقصد گردشگری است و اگر از منظر توریست بتوانیم کمپ ورزشی حرفه‌ای ایجاد کنیم، ورزش توسعه پیدا می‌کند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام، تاکیدات ویژه‌ای به پرداختن ورزش تیراندازی شده است، گفت: اگر در تیراندازی سرمایه‌گذاری صورت گیرد اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا موج ایجاد شود، خاطرنشان کرد: هسته‌های ورزش تیراندازی باید از مساجد شکل گیرد.

استاندار مازندران در پایان از اهمیت اطلاع‌رسانی در ورزش گفت و گفت: فدراسیون تیراندازی باید تلاش بیشتری در انتشار اخبار این رشته به خرج دهد.

۲ هزار روستا صاحب سایت تیراندازی می‌شوند

همچنین رئیس فدراسیون تیراندازی از ایجاد سایت‌های تیراندازی در ۲ هزار روستا خبر داد. سردار مرتضی قربانی اظهار کرد: در صورت ایجاد امکانات در روستاها، فدراسیون تفنگ موردنظر را تهیه خواهد کرد.

وی از دست‌اندرکاران ورزش تیراندازی مازندران خواست در ایجاد سایت‌های تیراندازی در روستا‌ها همت گمارند و از این طرح بهره‌مند شوند. ۷ سالن تیراندازی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان مازندران قول داد تا پایان امسال ۷ سالن تیراندازی در اختیار ورزشکاران این رشته قرار می‌گیرد. علی رجبی وندچالی اظهار کرد: سالن‌های مدنظر فاقد تجهیزات و اسلحه هستند و انتظار داریم فدراسیون در این راستا حمایت‌های لازم را بعمل آورد.

وی افزود: مشکل قضایی سالن تیراندازی سیدرسول حسینی ساری که سالهاست درگیر مسائل حقوقی است مرتفع شده و حکم برائت نیز اخذ گردید و می‌توانیم مجدداً آن را بازگشایی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، ۳ قطعه زمین در شهر‌های ساری و نکا را برای راه‌اندازی سایت تیراندازی چندمنظوره پیشنهاد داد و گفت: زمین‌هایی در نکا، ساحل فرح آباد و ماهفروجک ساری داریم که می‌توانیم در اختیار هیات تیراندازی مازندران قرار دهیم.

ایجاد سایت جامع تیراندازی دغدغه اصلی ما است

سرپرست هیات تیراندازی مازندران نیز ایجاد سایت جامع تیراندازی را دغدغه اصلی هیات تیراندازی استان دانست. بهروز اسکندرنیا خواستار اختصاص زمینی مناسب جهت راه‌اندازی سایت جامع تیراندازی در استان شد.

وی با اعلام اینکه سند زمین مذکور باید به‌نام هیات تیراندازی شود، از فقر امکانات زیرساختی در این رشته گلایه کرد و خواستار مساعدت بیشتر مسئولین شد.

سالن‌های تیراندازی کمبود سلاح دارند

فرمانده سپاه کربلا نیز از وجود ۳ سالن تیراندازی در شهر‌های آمل، بابل و بابلسر خبر داد که مشکل سلاح دارند. سردار سیاوش مسلمی افزود: در طول ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۷۵۰ اسلحه بادی در اختیار پایگاه‌های مقاومت قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب شهر‌های استان میدان تیر داریم که با هماهنگی می‌توانیم در اختیار ورزشکاران رشته تیراندازی قرار دهیم.

  ورزش تیراندازی نیازمند حمایت بیشتر در پایان علی‌اکبر رجبی پیشکسوت تیراندازی مازندران که هم‌اکنون عضو هیات رئیسه تیراندازی استان است، گفت: برای احداث سایت جامع تیراندازی باید نکات فنی را رعایت کرد.

وی افزود: سایت جامع تیراندازی نیازمند چند میدان برای اهداف پروازی، سالن‌های ثابت برای مسابقات مقدماتی و نهایی، سالن ۲۵ متر جنگی، سالن ۵۰ متر تفنگ‌های خفیف، انبار مهمات و خوابگاه است.

مدرس بین‌اللملی تیراندازی تاکید کرد: سایت تیراندازی باید بگونه‌ای طراحی شود تا بتوانیم میزبان مسابقات رسمی و بین‌المللی باشیم. رجبی از متولیان ملی و استانی خواست از ورزش تیراندازی مازندران حمایت بیشتری کنند.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها