دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
یادداشت/ حسین احمدی
فصل جدید تیراندازی مازندران و چالش‌های پیش‌رو
با انتخاب بهروز اسکندرنیا بعنوان رئیس هیات تیراندازی مازندران از سوی اعضای مجمع، فصل جدیدی در این ورزش دینی و اسلامی گشوده شد.
 آوای خزر- حسین احمدی: با انتخاب بهروز اسکندرنیا بعنوان رئیس هیات تیراندازی مازندران از سوی اعضای مجمع، فصل جدیدی در این ورزش دینی و اسلامی گشوده شد.

اتفاق نظر اعضا و رای قاطع به اسکندرنیا از نکات قابل توجه مجمع عمومی هیات تیراندازی بود و نشان داد همگرایی و وفاق برقرار است تا کوشش‌های جدید شکل گیرد و ایده‌های نو بارور شود.

به غیر اسکندرنیا هیچ یک از اعضای خانواده تیراندازی خود را در معرض آزمون قرار نداده و قبل از برگزاری انتخابات کار را به ایشان سپردند. این اقدام نشان از رای مثبت این مجموعه به عملکرد شش‌ماهه دوران سرپرستی وی دارد و از سوی دیگر خطیر و صعب بودن مسیر را نشان می‌دهد که همقطاران ریسک نکرده و خواستند نظاره‌گر باشند تا اینکه دل به دریا بزنند.

اسکندرنیا در دوران سرپرستی نشان داد که علاوه بر اخلاق پدرانگی، قانون‌گرا و جدی بوده و هیچگونه بی‌نظمی را برنمی‌تابد. چرا که بر مدار اخلاق بودن، اولویت ورزش است.

از طرفی دیگر وی نشان داد که از تجربه کافی برای کار جمعی برخوردار بوده و پیش‌تر‌ها این مقوله را از سَر گذرانده است.

ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی موثر نیز از دیگر خصیصه‌های اسکندرنیا است که سبب شده اعضای مجمع صلاح خویش را به وی بسپارند.

هیات تیراندازی مازندران که دوران پوست‌اندازی خود را طی می‌کند نیاز به مدیری با دانش و برنامه و معتقد به خرد‌جمعی داشت تا بتواند نقیصه‌ها و معضلات برجای‌مانده را درمان کند.

همچنین این رشته‌ی گران نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که هزینه‌بر بوده و باید مدیر ارشد این مجموعه این پتانسیل را داشته باشد تا با جذب منابع مالی، کار را پیش ببرد که این موضوع در عملکرد اسکندرنیا مشهود است.

متاسفانه مازندران سرسبز در اغلب زمینه‌ها خصوصاً ورزش از فقر امکانات رنج می‌برد و مدیران ملی فقط جهت گشت و گذار، گذرشان به مازندران می‌اُفتد و هیچگاه آنگونه که باید تلاش نکردند تا از این زیست‌بوم منحصربفرد، بهره ببرند و با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ورزشی، اقتصاد مازندران و کشور را رونق دهند.

رئیس جدید تیراندازی مازندران طی دوران سرپرستی، همت‌اش را بکار بست تا این هیات دارای ساختمانی مستقل و مجهز شود تا خانواده تیراندازی با فراق خاطر به فعالیت پرداخته و دغدغه خانه‌بدوشی نداشته باشند.

چنانچه این بیم موجب شد اسکندرنیا روزِ برگزاری انتخابات، ساختمان جدید هیات تیراندازی مازندران را به‌بهره‌برداری برساند که این اقدام منحصربفرد، شایسته قدردانی است.

اسکندرنیا بعد کسب رای اعتماد وقت را مغتنم شمرد و به اتفاق سردار قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، متولیان دستگاه ورزش و هیئت رئیسه تیراندازی راهی عمارت استانداری مازندران شد تا امکانات درخور و مناسب برای ورزش تیراندازی از مدیران ارشد استانی و ملی مطالبه کند.

شواهد امر نشان می‌دهد گویا او از این جلسه ورزشی زیاد راضی نبود و دستِ پُر از آن خارج نشد. شاید اسکندرنیا حالا بیشتر واقف شد که مسیر پیشِ‌رو صعب‌تر از آنچه که فکر می‌کرد، است.

همانطور که جناب مولانا می‌فرماید:

"بیرون زِ تو نیست هرچه در عالم هست   در خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی"

و، اما خطاب ما به متولیان ورزش مازندران و کشور این است که حمایت و پشتیبانی از هیات‌های ورزشی که توان و انرژی مضاعفی را وسط می‌گذارند، جانانه باشد چراکه تلاش در ورزش، ارتباط مستقیمی با طراوت و سلامتی جامعه داشته و جوانان را به معرفت و بالندگی سوق می‌دهد.

باید به تیراندازی مازندران که در سال‌های گذشته جور فراوان کشیده و به حق واقعی خود نرسیده، توجه ویژه‌ای شود تا زخم‌های فرسوده‌اش ترمیم و جان نحیف‌اش رونق گیرد؛ و نکته پایانی اینکه؛ اعضای مجمع تیراندازی مازندران ۴ سال به اسکندرنیا فرصت دادند تا نتیجه کار را ببینند و انتظار این است ایشان نیز با بکارگیری تمام ظرفیت‌های ورزش تیراندازی و استفاده از پتانسیل‌های ملی و استانی، ایده‌ها را عملیاتی کند و رونق را کلید بزند.

قطعاً تاریخ تلاش‌ها و یا احیاناً کم‌کاری‌ها را ثبت و ضبط خواهد کرد، همان‌گونه که عملکرد مدیران پیشین را قضاوت و به خاطر سپرده است. به امید‌های روز‌های پُرفروغ و روشن برای ورزش تیراندازی مازندران

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها