دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
فرماندار بهشهر در گفتگو با آوای خزر:
اختلافات ۱۵ ساله‌ی بین‌دستگاهی مانعی در طرح جامع منطقه توریستی عباس‌آباد
فرماندار شهرستان بهشهر با بیان اینکه طرح جامع عباس‌آباد بیش از ۱۵ سال است که به دلیل اختلافات موجود بین آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و میراث فرهنگی تهیه نشده است، خواستار تحقق این مهم شد.
زهرا شریفیآوای خزر: علی اصغر میرزایی در نشست شورای اداری استان مازندران به عملکرد دولت سیزدهم در شهرستان بهشهر اشاره و مجموع اعتبارات سفر استانی ریاست جمهور برای این شهرستان را ۱۰۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد که به ۶۳ پروژه عمرانی از جمله تکمیل سد گلورد و پل دسترسی به روستا‌های پشت سد، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد، آبرسانی به شهر بهشهر، احداث پست برق شهرک صنعتی شهید سلیمانی، تکمیل محور بهشهر- زاغمرز، افزایش ظرفیت توسعه پست‎های انتقال برق و تکمیل پروژه‎های پسماند کارخانه کمپوست اختصاص یافته است.

وی جمع اعتبار مازاد بر اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهور را ۱۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌های روستایی، گازرسانی و آب‌رسانی روستایی تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان بهشهر به مهم‌ترین اقدامات عمرانی در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اعتبارات اخذ شده از منابع مختلف در این بخش، به اندازه ۱۵ سال گذشته عملیات راه‌سازی در سال جاری انجام شده است.

میرزایی  چهار بانده شدن جاده بهشهر- زاغمرز را دیگر اقدامات عمرانی در شهرستان بهشهر عنوان کرد و افزود: ۷۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری جهت تکمیل این پروژه مصوب شد که از مجموع ۳۵ کیلومتر مسیر، ۵/۲ کیلومتر در باند شرقی باقی مانده که امسال تکمیل و عملیات لاین غربی نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه محور رستمکلا به بندر امیرآباد به عنوان پیشانی کریدور شمال - جنوب پس از رفع مشکلات مربوط به دو تقاطع موجود در مسیر تکمیل شد، ادامه داد: عملیات اجرای نصب پل فلزی زیرقوسی و دسترسی به روستا‌های پشت سد گلورد به عنوان دومین پل زیر قوسی کشور به لحاظ حجم عملیات، پس از چندین سال در سال جاری آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و پس از آن آبگیری سد گلورد آغاز شود.

میرزایی در بخش دیگری از این گفتگو، مجموع تسهیلات پرداختی طی دو سال اخیر را ۳۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و از ثبت ۵ هزار و ۵۶۴ هزار شغل در سامانه رصد طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار شغل ایجاد شد که ۷۶ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: ۱۲ واحد تولیدی و گردشگری در شهرک، بندر امیرآباد و مناطق روستایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی حدود ۴۰۰ نفر در دو سال اخیر به بهره‌برداری رسید.

میرزایی با بیان اینکه ۱۱ واحد راکد به مساحت ۲۷ هکتار جهت واگذاری به متاقضیان جدید در شهرک صنعتی فسخ قرارداد شد، گفت: در همین مدت ۱۱ واحد راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت.

فرماندار شهرستان بهشهر به اغاز مجدد پروژه‌های راکد زیرگذر‌ها و نقاط حادثه خیز اشاره کرد و افزود: با رفع مشکلات معارض در پروژه‌های زیر گذر التپه، پاسند و دور برگردان گرجی‌محله عملیات اجرایی آن پس از ۱۰ سال با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مجددا آغاز شد.

وی افزود: با توجه به تنش آبی شدید در این شهرستان، علاوه بر ۱/۷ میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل تنش آبی توسط وزیر نیرو اخذ شد که تاکنون ۸ میلیارد تخصیص داده شد و مابقی در سال جاری اختصاص می‌یابد.

میرزایی اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته از طریق وزارت نیرو، سطح پوشش مجتمع عشرستاق از ۱۱ روستا افزایش یافته و ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت تکمیل آن هزینه شد.

 وی، اجرای  ۲۷ طرح هادی و تکمیل اورژانس پینه نو با عتبار ۳ میلیارد تومان را از دیگراقدامات برشمرد و افزود: در همین مدت ۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهر بهشهر انجام شد و  چند روستای این شهرستان نیز به شبکه ۴G  ارتقا پیدا کردند.
 
اختلافات ۱۵ ساله‌ی بین‌دستگاهی مانعی در طرح جامع منطقه توریستی عباس‌آباد
میرزایی به فعال سازی پروژه‌های عمرانی راکد اشاره کرد و گفت: بسیاری از پروژه‌ها  نظیر پل کیاسر، سد گلورد و شبکه زهکشی و آسفالت راه‌های روستایی که طی ۱۰ سال گذشته راکد بودند در دو سال اخیر فعال شده و تا سال آتی به بهره برداری کامل می‌رسند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر از آسفالت ۳۵ هزار متر مربع در معابر شهری خبر داد که حدود ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی به مشارکت بنیاد علوی در  اجرای برخی از پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: عملیات روکش آسفالت و میکروسوفیسینگ به طول ۱۱ کیلومتر در محور‌های اصلی و کمربندی این شهرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

میرزایی یادآور شد: به رغم پیگیری‌های انجام شده، برخی مصوبات سفر استاندار تاکنون اجرا نشده است که می‌توان به عدم نصب دکل مخابراتی در روستای ولو توسط اداره فناوری اطلاعات، عدم اجرای طرح هادی روستای ولو، عدم اجرای عملیات تجهیز و انتقال آب مخزن اصلی مجتمع آبرسانی عشرستاق و عدم پرداخت مطالبات بسیج سازندگی در همین پروژه و عدم انتقال سند شهرک شهید سلیمانی اشاره کرد.

وی قطعی مکرر آب شرب شهری در فصل گرم را از دیگر مشکلات این شهرستان نام برد و افزود: با توجه به ضوابط عرصه و حریم باغ تاریخی عباس‌آباد به دلیل محدویت‌های ۱۰۰ درصدی، سرمایه‌گذاری در حریم آن نیاز به بازنگری دارد.

فرماندار شهرستان بهشهر با بیان اینکه طرح جامع عباس‌آباد بیش از ۱۵ سال است که به دلیل اختلافات موجود بین آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و میراث فرهنگی تهیه نشده است خواستار تحقق این مهم شد.

میرزایی، کمبود دیماند برق موجود در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و بندر امیرآباد و همچنین عدم تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی شهید سلیمانی را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد.

بخش دوم این گفتگو در خبر بعدی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها