دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: با مذاکراتی که با صنایع چوب و کاغذ داشتیم، به دنبال اختصاص کاغذ یارانه‌ای به ناشران هستیم تا کتاب‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.
حسین احمدی - آوای خزر: احسان آهنگر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه یک روز از هفته کتاب امسال با عنوان "کتاب، مسجد و فلسطین" نامگذاری شده است، اظهار کرد: در این پویش، مسابقه کتابخوانی با عنوان فلسطین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان مسابقه کتابخوانی فلسطین در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب استان اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: کارگاه پژوهشی منابع مکتوب در رابطه با فلسطین نیز در نمایشگاه کتاب مازندران برگزار می‌شود.

متولی فرهنگ و هنر مازندران در پاسخ به پرسش خبرنگارمان که از مدیرکل خواست آخرین کتابی که خوانده است را معرفی کند، گفت: کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" نوشته مقام معظم رهبری که به زندگی سیاسی امامان شیعه می‌پردازد، آخرین کتابی است که خواندم و خواندنش خالی از لطف نیست. نمایشگاه کتاب مازندران ۲۷ آبان‌ماه دایر می‌شود

آهنگر با اعلام اینکه نمایشگاه کتاب استان، ۲۷ آبان لغایت ۵ آذر در مجتمع فرهنگی سلمان هراتی ساری برگزار می‌شود، افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی ۷۵۰ برنامه را در قالب ۳۰ عنوان برنامه شاخص و محوری اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه مازندران در یک روز، ۳۸ دقیقه است، اظهار امیدواری کرد برپایی برنامه‌های کتاب‌محور، سرانه کتابخوانی را افزایش دهد.

آهنگر خاطرنشان کرد: هفته کتاب مطمئنا با اهدافی همچون توسعه فرهنگ مکتوب، توسعه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه، ایجاد شور و شوق در جامعه و ارتقا سطح مهارت‌های زندگی را بدنبال دارد.

وی شعار محوری هفته کتاب امسال را "آینده خواندنی است" ذکر کرد و گفت: به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی هفته کتاب در مازندران هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعم برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را برپایی جشن کتاب و کودک در تالار مرکزی ساری، نواختن زنگ کتاب در کلیه مدارس، راه‌اندازی کاروان کتاب، جلسات قصه‌گویی، جمع‌خوانی و شعرخوانی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدای مرتبط با کتاب و اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های خشک و اهدا کتاب به شهروندان ذکر کرد.

آهنگر با اعلام اینکه همایش تجلیل از دست‌اندرکاران خانواده کتاب ۳۰ آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی ساری برگزار می‌شود، افزود: در این هفته، نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران با موضوع کتاب، میزگرد تخصصی با حضور ناشران و میزگرد تخصصی آشنایی با منابع مکتوب در رابطه با زبان مادری را اجرا خواهیم کرد. بدنبال هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران توضیح داد: به دنبال تامین اعتبار هستیم تا نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران را با حضور ناشران تراز اول ملی برپا کنیم.

متولی فرهنگ و هنر مازندران با بیان اینکه تنها به فکر افزایش سرانه مطالعه نیستیم، تاکید کرد: بخش کیفی مطالعه هم باید در راستای ارتقای کمی، مدنظر قرار گیرد.

آهنگر با ذکر این نکته که هیچ مجموعه‌ای به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد، ادامه داد: اگر در زمینه فرهنگی موفق نبودیم، ناشی از تفرق دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وی اضافه کرد: به شدت به دنبال هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ هستیم و بر روی این اعتقاد پایداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: با مذاکراتی که با صنایع چوب و کاغذ مازندران داشتیم، به دنبال اختصاص کاغذ یارانه‌ای به ناشران هستیم تا کتاب‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

آهنگر در رابطه با چگونگی برنامه‌های اجرا شده در هفته مازندران گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی، برنامه‌های خوبی اجرا شد.

وی افزود: در آغاز یک راه ارزشمند هستیم و در گام‌های آغازین مردمی‌سازی چند قدمی را طی کردیم.

آهنگر خاطرنشان کرد: ضعف احتمالی در برگزاری اختتامیه روز مازندران دلیلی بر ضعف سایر برنامه‌های برگزارشده در طول هفته مازندران نیست.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها