دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کاویان اعلام کرد
تجلیل از خانواده‌های شهید و ایثارگر محیط زیست مازندران/ جان‌باختن ۱۳ محیط‌بان مازندران در حفاظت از محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به جان‌باختن ۱۳ محیطبان استان طی سال‌های متمادی، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگر محیط زیست این استان اوایل آذرماه در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور خوزستان - اهواز تجلیل می‌شوند.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، عطااله کاویان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره گرامیداشت شهدا و ایثارگران محیط زیست که دوم و سوم آذر ماه امسال در استان خوزستان برگزار می‌شود گفت: در این مراسم به میزبانی شهر اهواز، از خانواده شهدا و ایثارگران محیط زیست استان مازندران نیز تجلیل می‌شود.

وی اعلام کرد: شهید رحمان حسنی (جنگ تحمیلی) و شهید یحیی شاهکومحلی (محیط زیست) به عنوان شهدای شاخص اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران نام برد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ۱۳ جانباخته محیط زیست، ۶ جانباز محیط زیست احراز شده دارای درصد جانبازی، ۳ جانباز احراز شده بدون درصد و ۸ آسیب دیده محیط زیست، سندی بر جانفشانی محیط بانان غیور استان مازندران در راه حفاظت و حراست از محیط زیست استان است.

این مسئول بیان کرد: محیط بانان در راه  حفاظت و حراست از انفال الهی در مسیر سرخ شهادت هستند که در این راه ۱۲۲ شهید محیط بان، جان عزیزشان را تقدیم محیط زیست کشور کردند.

کاویان تعداد ایثارگران شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۸ درصد از پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استخدامی پرسنل ایثارگر شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، اظهار داشت: این اداره کل با افتخار در سال گذشته ۲۹ نفر و امسال نیز ۸ نفر از پرسنل ایثارگر را از شرکتی، قراردادی و پیمانی به استخدام رسمی تبدیل وضعیت کرد و ۱۳ نفر نیز در مراحل نهایی استخدام هستند که تا پایان سالجاری، جذب و شروع به کار می‌کنند.
 
تجلیل از خانواده‌های شهید و ایثارگر محیط زیست مازندران/ جان‌باختن ۱۳ محیط‌بان مازندران در حفاظت از محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران در پایان با بیان اینکه به احترام خانواده شهدا و ایثارگران هر گامی که بر می‌داریم باید در راه رضایت خداوند متعال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، گفت: همه ما خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم، زیرا آن‌ها وجود پاک خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

سازمان حفاظت محیط زیست در راه حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی کشور ۱۲۲ شهید محیط بان و ۴۶ جانباز و همچنین ۱۰ شهید در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها