دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
گزارش/
عدم ساخت پل ارتباطی ۶۰ روستای بالادست موجب شد آبگیری گلورد ۶ سال به تاخیر بیفتد درحالی‌که مدیران وقت در دولت گذشته، جلوجلو پُز بهره‌برداری سد را به مردم و رسانه‌ها دادند.

آوای خزر- حسین احمدی: تابستان ۹۶ بود که به اتفاق همکاران رسانه‌ای در مراسم بهره‌برداری سد گلورد حاضر شدیم و رُبان قرمز افتتاح با حضور مدیران ملی و استانی قیچی خورد. آن روزِ گرم تیرماه و آن مراسم که بر روی تاج سد برگزار شد را از خاطر نمی‌برم.

تاخیر ۶ ساله در آبگیری سد گلورد نکا/ ترک‌فعل؛ مساله این است!

گمان اهالی رسانه آن روز این بود که آبگیری گلورد هم در سال آبی پیش‌رو آغاز خواهد شد و تشنگی شرق مازندران پایان خواهد یافت.

تصورمان اما باطل بود و عدم ساخت پل ارتباطی ۶۰ روستای بالادست موجب شد آبگیری گلورد ۶ سال به تاخیر بیفتد درحالی‌که مدیران وقت در دولت گذشته، جلوجلو پُز بهره‌برداری سد را به مردم و رسانه‌ها دادند.

حالا که عملیات اجرایی نصب قطعات پل زیرقوسی سد مذکور با حضور استاندار و مسئولان ذیربط آغاز شد، انتظار داریم طی زمان‌بندی ارائه شده، گلورد در زمستان پیش‌رو خنکای آب را بچشد و روی خوشبختی را ببیند و آبگیری شود.

 

آغاز نصب سازه فلزی پل گلورد

در این ارتباط مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه مراسم نصب سازه فلزی پلِ سد گلورد گفت: پل مذکور دومین پل بزرگ فلزی زیرقوسی کشور و یکی از پنج پل طولانی و مرتفع ایران است.

تاخیر ۶ ساله در آبگیری سد گلورد نکا/ ترک‌فعل؛ مساله این است!

حیدر داوودیان افزود: طی ماه‌های اخیر عملیات اجرای پایه‌ها و فنداسیون این پل اجرا شد و اکنون با آغاز نصب قطعات سازه فلزی، این پروژه در مرحله پایانی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همه عوامل طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمان مقرر نصب قطعات سازه‌ آغاز شده و طی ماه‌های آتی شاهد تکمیل این پل خواهیم بود.

داوودیان اظهار کرد: ساخت سازه با توان و دانش مهندسان داخلی در شرکت ماشین‌سازی اراک انجام شده و عملیات اجرایی فنداسیون و نصب قطعات نیز توسط همین شرکت در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: انتقال قطعات سازه پل از مدتی پیش آغاز شده و تاکنون حدود ۶۰۰ تُن از ۲ هزار و ۲۰۰ تن سازه پل به محل کارگاه انتقال داده شده است.

داوودیان افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ تن دیگر نیز به مرور در زمان نصب قطعات به کارگاه حمل می‌شود.

 

۱۱۰ روز تا آبگیری

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که نصب قطعات سازه تا دهه فجر امسال به پایان برسد و امیدواریم همان‌گونه که تا این مرحله بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش آمدیم، در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نصب آخرین قطعه و بسته شدن آخرین پیچ‌های این سازه عظیم ارتباطی باشیم.

تاخیر ۶ ساله در آبگیری سد گلورد نکا/ ترک‌فعل؛ مساله این است!

داوودیان با بیان اینکه این پل در توسعه منطقه نقشی سه‌وجهی دارد، گفت: تکمیل این پل سه مزیت مهم برای منطقه دارد. نخست اینکه با تکمیل آن راه دسترسی ساکنان ۶۰ روستای بالادست سد بهبود می‌یابد. پیرو آن نیز آبگیری کامل سد آغاز می‌شود که نقش بسیار مهمی در تامین آب کشاورزی شرق استان دارد. دستاورد سوم این پل هم کمک به رونق گردشگری با ایجاد چشم‌اندازی کم‌نظیر روی دریاچه سد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: اقدامات زیرساختی برای ایجاد جاده جایگزین روستاهای بالادست سد گلورد در دو طرف محل ساخت پل انجام شده و پس از نصب قطعات پل، تکمیل راه دسترسی مسیر نیز انجام می‌شود.

داوودیان یادآور شد: پل سد گلورد با ۳۰۰ متر طول و ۱۲ متر عرض علاوه بر این که طویل‌ترین پل شمار کشور محسوب می‌شود جزء پنج پل طویل و مرتفع کشور هم به شمار می‌رود.

وی افزود: ساخت این پل بزرگ به عنوان بخشی از جاده جایگزین روی دریاچه مخزن سد گلورد به منظور ایجاد راه ارتباطی ساکنان مناطق بالادست سد و آبگیری کامل آن از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و طی دو سال اخیر با تأمین اعتبارات موردنیاز، اجرای طرح شتاب بیشتری گرفت.

مدیران متخلف بازخواست می‌شوند؟

ترک فعل، واژه جدید این روزهای عرصه سیاست است و تا به حال نشنیده‌ایم برای مدیری بکار رفته و بابت این مساله، پاسخگویی صورت گرفته باشد.

این واژه پُرطمطراق، کودک تازه متولد شده‌ای است که مسیر صعبی در پیش‌ دارد و باید مصائب سختی را سپری کند تا بلوغ برسد.

زمان از دست رفته شش‌ساله در عدم آبگیری سد گلورد خسران جبران‌ناپذیری به رشد و توسعه در شرق مازندران وارد کرده و در این راستا متولیان امر باید با بازخواست مدیران موثر در این پروژه، موضوع ترک فعل در این رابطه را واکاوی و برای اولین‌بار مسئولین متخلف را به پای میز بازخواست بکشانند تا درس عبرتی باشد برای آن دست مدیرانی که عاشق اقدامات نمایشی هستند و سندروم افتتاح دارند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها